Kantoliina vai hyvä rintareppu? Kumpi parempi valinta? :)
Kommentit (26)
käytin aluksi liinaa, mutta se oli ihan helkutin kuuma! Eikö muilla ole ollu samaa ongelmaa?? Oltiin molemmat ihan hiessä, vaikka mulla oli talvella sisällä t-paita päällä.
Vaihdoin sitten aika pian babybjörniin ja se toimi mun mielestä hyvin.
Tämä kuumuushomma kiinnostaa mua, eikö muilla ole ollut vastaavaa ongelmaa?
t. edellinen
Mutta ajatelkaa niitä vauvojannekin. Asento on ihan kamala. Vai roikkuisitteko itse haarovälistänne pari tuntia? Saati kun käännetään kasvot menosuuntaan niin asento on ihan vääränlainen, selkäranka kääntyy aivan väärään suuntaan. Ja turha tulla viisastelemaan ettei meidän Nicolla ole mitään, ikää 3v. koska tulos näkyy sitten myöhemmin kun on selkävaivoja.
Eikä koskaan ollut mitään kuumuus ongelmia. Mun liina oli didymos eli siinä ei ole lykraa, voisko se tekokuitu kuumottaa?
Itselläni ollut trikoisista sekä Hug-a-Bub (todella ohut ja kapea, ei liian lämmin) sekä Baby Bundler (paksumpi ja leveä, kesällä liian kuuma). Hugalla kantelin kesällä ja pientä vastasyntynyttä, Babu oli kätevä syksymmällä ja sillä sai mielestäni paremmin tehtyä kehtosidonnan, Hugga kun aika kapea.
Lisäksi meillä oli käytössä kantopussi (New Native), siinä varsinkin tuo toiseksi nuorin viihtyi alkukuukaudet. Se vain kävi hieman selän päälle, kun siinä paino vain yhdellä olalla. Opettelimme sitten pitkäänkin liinaan
Vauvan tulee olla kylläinen ja kuivassa vaipassa kun totutellaan liinaan. Mielellään vaikka joku auttamaan, niin ettei vauva ehdi hermostua jo valmiiksi kun vasta sidot liinaa ympärillesi. Ja kun saat vauvan liinaan, rytmikästä kävelyä. Kaikki eivät totu heti, eivätkä anna laittaa päätä liinan suojiin.
kannattaa pidättäytyä hankinnoista, ennen kuin se lapsi on siinä, ja sitten testata kaverin/kaupan tarpeistoa lapsen kanssa ja tunnustella miten se niihin reagoi