Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

###¤¤¤###¤¤¤###¤¤¤HAAHUJEN TOUKOKUU###¤¤¤###¤¤¤###¤¤¤

01.05.2009 |

Huhtikuun meriselitykset löytyvät osoitteesta

http://www.vauva.fi/keskustelut?_forum_WAR_perhe_forumThreadId=166990&_…

Plussatuulia haahujen kevääseen!

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariahia: voi tietty olla että sun kroppa on vielä sekaisin, toisaalta noi kaikki kyllä kuulostaa myös sopivan raskauteen... Km:n jälkeenhän myös raskautuu helposti... En halua herätellä tietenkään turhia toiveita, tämä oli ihan vain "asiantuntijan" kylmä arvio ;)

Itse testasin eilen eilen aamulla mutta negaa tietysti näytti. Oireita on kyllä edelleen, välillä epäilyttää että jos nämä kuitenkin on vuosituhannen omituisimmat menkat. Iltavuotoa ei ole nyt tullut, päivän saldo on ollut puol teelusikkaa vanhaa kamaa nyt parin päivän ajan. Viime yönä näin unta että mun rinnoista tuli maitoa, se oli tosi outoa koska en siis oikeasti tiedä miltä se tuntuu, mutta unessa tunsin sen. Mahaa nippailee edelleen, äitienpäivään mennessä tän homman pitäis selvitä.

Peukut ja jalat ristissä, aurinkoista vappua kaikille toivottaa

Jennuli yk8 kp24/29-32

Vierailija
2/49 |
02.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava ilma, kunpa sää pysyisi samanmoisena jatkossakin!

Jennuli-81, sun kierto on kyllä vielä niin aikaisessa vaiheessa, että älä nyt ihmeessä lannistu, kun negaa näyttää. Varmasti aika harvalla testi olisi tuossa vaiheessa positiivinen, vaikka raskaana olisikin :) Testaa loppuviikosta uudestaan, mä aavistelen, että lopputulos onkin sitten jo ihan erilainen ;)

Itsellä menkkaoireet jatkuu vaihtelevalla menestyksellä. Eilen ei tuntunut mitään, mutta tänään on taas poltellut samalla lailla, kun menkkojen juuri alkaessa (ei niin voimakkaasti). Rinnat on edelleenkin kipeät, nimenomaan rintarauhaset rinnan alta (viime raskaudessa kipeentyivät sivuilta ja lujaa).

Tottahan toki mä olen miettinyt, että jospa olisikin raskaana, mutta tosi asia on se, että limat loppui aika lailla ovulaatioon (viime raskaudessa jatkuivat runsaana) eikä muutenkaan tunnut yhtään SILTÄ.

Joten, menkkoja odotellaan reilun viikon päästä, ei tule olemaan kova pettymys, kun tässä kierrossa ajoitus ei edes osunut kohdilleen. Ensi kierrossa sitten uudemman kerran ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin taas tulla kertomaan kuulumisia tänne puolelle. Raskaus siis jatkuu hyvin, olo on välillä hyvinkin karsea ja maha hirvittävän turvonnut. Aletaan olla jo pitemmällä kuin edellisissä keskenmenoissa. Tämä + tosi vahvat raskausoireet helpottavat jatkuvaa pelkoa vuodon alkamisesta.

Tsemppiä teille piinailijoille!

Vierailija
4/49 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaa jotenkin omaa oloa, että muilla saman kokeneilla kaikki menee viimeinkin putkeen!

Miten sinulla alkoi viimeksi keskenmeno? Katosivatko oireet jo ennen vuotoa vai vasta vuodon alettua? Itsellä rinnat olivat muuttuneet yön aikana normaaleiksi, kun vuoto alkoi aamuyöstä.

Itsellä rinnat kipeät ja ihme menkkaoireet jatkuvat laimeina, välillä oireilen, välillä en. Odotan kuitenkin kuukautisten alkavan viikon päästä.

Vierailija
5/49 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..sen surullisen kuuluisan km jälkeen.. Keskeytynyt keskenmeno rv 7+3.. Huomattiin yksityisellä rv 9+, kun piti käydä varmistamassa että kaikki hyvin.. Raskausoireet olivat todella voimakkaat, pahoinvointia ympärivuorokauden ym. ja koko ajan vaan ajattelin, että no sehän on ainakin hyvä merkki.. Lievästi lieveni puoltoistaviikkoa aiemmin, mutta niinhän se yleensä tekee.. Ja maha jatkoi kasvamistaan :O Ei merkkiäkään vuodoista/kivuista.. Puoltoista kuukautta on pitkä aika "olla raskaana" ja sitten käy näin - oli aika vaikea hyväksyä, eihän mulle pitänyt käydä näin.. Esikoisen kanssa ei mitään ongelmia.. Tulin kyllä heti ekasta oviksesta raskaaksi hormonikierukan poisoton jälkeen, mutta sitä suuremmalla syyllä en voinut uskoa että jokin voisi mennä pieleen.. En olisi ikinä koskaan voinut kuvitellakkaan miltä tämä voisi tuntua!

Voimia kaikille kohtalotovereille ja teille jotka ootte kokeneet useamman km sekä yrittäneet jo pitkään!!

Kohta kolmekymppinen ja pikkukakkosen aika piti olla nyt, esikoinen menee jo kouluun!!!

Vierailija
6/49 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... käynnissä, en tiedä enää miten tässä käy. Mahaa ei ole nippaillut juuri lainkaan, minimaalista tuhruttelua on edelleen. Niin ja sikana ilmavaivoja :) Viikko sitten olin ihan varma että olen raskaana, nyt en enää ole asiasta ollenkaan niin varma. Mä voin autossa ym. helposti pahoin ja olin etukäteen ajatellut että varmaan raskaanakin, mutta eipä ole purjoja näkynyt... Huono olo tulee vaan nälkäisenä. Tissit on aika normaalit. Tämän oire-tilityksen perusteella pahoin pelkään että nämä nyt sitten kuitenkin olivat vain tosi-tosi-niukat ja pitkät menkat :( Tietty toivon että näin ei ole, katsotaan miten pitkään maltan testaamista odottaa, kun uudet testit kolahtavat postiluukusta alkuviikosta... Tahdonvoimaa!!

Tervetuloa *fantasy* ja pahoitteluni keskenmenostasi. Kuulosti tosi kauhealta, joka odottajan painajaiselta. Miten asia hoidettiin sitten kun se huomattiin? Kaapimalla vai lääkkeillä? Kuinka pitkä aika tästä on, tai lähinnä tiedätkö koska voitte alkaa yrittää uudestaan? Voimia sinulle ja perheellesi!

Olipa kiva kuulla *Mairannen* hyvät kuulumiset, nyt on varmaan jo vähän helpompi olla kun olet päässyt keskenmenneitä pidemmälle. Joskus sitä voi olla onnellinen huonostakin olosta :)

Jennuli-81 kp 26/29-32

Vierailija
7/49 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on aloitettu tikuttamaan ovista. Clomit syöty ja nyt jännätään milloin on h-hetki pupuilulle ;D nyt siis kp 11, mutta eikös noi clomit voi aikaistaa ovista? Yleensä mulla on joskus kp 16 nyt hyvissä ajoin aloin tikuttaa ettei missata sitä...

Jennuli-81: Sulla on tosi jännät paikat, tulepas heti kertomaan kun oot uudelleen testannut, toivotaan, että se plussa sieltä tulee. Aikaisemmista kierroista viisastuneena voisi sanoa, että mä en ainakaan enää usko mihinkään oireisiin tai niiden puuttumiseen. Oon aika haka kehittelemään niitä kierrosta jossa en oo plussannu ja silloin, kun 2kertaa on plussa tullut ei oireita kyllä niin aikaisessa vaiheessa oo juuri ollut. Ota nyt sit selvää ;) Ei kai menkat voi noin aikaisin tulla, eihän?

Emma

Vierailija
8/49 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos.. Viimeviikolla km huomattiin ja seuraavana päivänä vielä tarkistettiin, sitten seuraavana lääkkeet.. Nyt todella toivon, että lääkkeillä ois kaikki lähtenyt, etten joudu vielä kaavintaan.. Suosittelivat odottamaan yhden kierron, jotta kohdulla aikaa palautua.. Sitten vasta yritellään!

Onnea sinulle raskautumiseen!

:)

Vierailija
9/49 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa ennen kaikkea Jennuli-81:n tilanne? Oletko malttanut olla testaamatta? Itse noilla sun oireillasi en saisi varmasti edes iltaisin unta, ennen kuin saisin luotettavan tuloksen :)

Mitenkäs muut, missä mennään???

Itsellä menkkaoireet ovat aika lailla kadonneet, rinnat edelleen kipeät ja kipu on levinnyt rintojen sivuilla. Taitavat kuitenkin vain olla normaaleja kierron oireita :D

Maha on kylläkin toooodella turvonnut, mutta taitaapi johtua puhtaasti siitä, että vedin juuri kahden päivän aikanan 350 g sipsejä ja pussillisen karkkia :D :D :D Että se niistä raskausoireista! :)

Toivottavasti teillä muilla olisi hieman todellisempia oireita...

Vierailija
10/49 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältä rankkareita odotellessa...

Mariahia, jännää on joo, helppo olla testaamatta kun ei ne testit vielä tänään tulleet. Tilasin ekaa kertaa halpatesti.fi:stä, perjantaina ovat sieltä lähteneet. Aion kyllä (ehkä) siihen torstaihin odottaa jos mahdollista. Tänään onneks on mahaa vähän juilinut, mut tuhrua ei ole nyt tullut enää. Takaisin peliin!

Jennuli kp26/29-32

Vierailija
11/49 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jennulilla ja Mariahilla onkin jännät paikat. Täällä jo odotellaan plussauutisia :)

Tervetuloa fantasylle, ja pahoittelut menetyksestäsi. mulla oli tm, ja kohtu tyhjennettiin lääkkeillä. kova paikka se oli, mutta ihmeesti se elämä vain jatkuu. toivottavasti teillä uusi tärppi tulisi sitten nopeasti yrityksen aloittamisen jälkeen!

ovis oli la-ma akselilla, vähän jäi epäselväksi että miten se siihen sijoittui, kun o-testi oli plussa lauantaina, mutta vielä eilen oli o-oireita. eiköhän se kuitenkin ihan hyvin tullut hyödynnettyä. tänään aloitin luget, ja menkkoja odotellaan viikon päästä lauantaina. eli tosi kova luotto taas tähän touhuun. ensi viikolla soitan gynelle, ja kyselen miten edetään niiden tutkimusten kanssa, kun haluaisin että ensi kierrossa tehdään se kierronkartoitus ennen kuin kesälomat alkaa.

t. marjapensas kp 14

Vierailija
12/49 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaseen kertomaan että ultrassa kaikki loistavasti!! Siellä se meidän pieni rakas köllötteli vinhan sykkeen kera. Kokoa hänellä huiput 8.5mm ja vastaa rv 6+6 niin kuin pitääkin. Onnen kyyneleet kyllä tuli silmiin kun sen näki. Näin pitkälle emme ole kolmessa viime raskaudessa vielä päässet puhtain paperein.

2 viikon päästä kontrolliultraus vielä, koska ei muuten pää kestä...

*La 24.12* Nyt sitten taas 2 viikon piina.. ja paljon epätoivoa..

*Hermione & Baby-Jesus 6+6*

Vierailija
13/49 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Hermione ja ihmelapsi! Olipa tosiaan jo aika komeat mitat :) Joulun ihmettä odotellessa :)

Tsemitykset Marjapensaalle, saas nähdä miten nopeasti lääkitys alkaa purra. Pidetään peukkuja ihan hulluna! bd bd bd

( . ) Huh huh miten karmee olo ollut tänään, huimaa ja oksettaa. Kunpa tää nyt vaan olis Sitä eikä sitä Toista... Välillä tuntuu myös siltä että jalkovälissä alkaa lorista koska tahansa, mutta eipä ole minkään sortin vuotoa näkynyt useampaan päivään. Vähänkö mä oon hermorauniona torstaihin mennessä :)

Jennuli yk8 kp27/29-32

Vierailija
14/49 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kun pääsisi itsekin joskus samaan tilanteeseen..

Jostain syystä en ole kovinkaan positiivinen koko raskautumisen suhteen, entä jos mä en koskaan pääse synnyttämään pientä kääröä...

Jennuli, mikä vointi nyt?

Vierailija
15/49 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella paljon onnea ihanista ultrakuulumisista, toivottavasti tällä kertaa kaikki menee hyvin, ja saatte sen maailman parhaimman joululahjan :)

Tsemppiä myös jennulille, oireet ainakin kuulostavat oikein positiivisilta.

Jaksuja Mariahialle, noi tunteet on varamasti tuttuja kaikille, ainakin itse miettii niitä tässä vähän väliä.

Jennuli, ei noista lääkkeistä tähänkään asti ole mitään iloa ollut, joten en oikein jaksa uskoa enää niihin(kään). Toisaalta mulla on jo tänään (ehkä dpo2 tms) rinnat tosi arat, joten mietin että voisikohan se johtua niistä lääkkeistä. Mikä olisi sinänsä ihan positiivista, sillä tähän asti lugeilla ei ole ollut vaikutusta, jopa kaikki epämiellyttävät sivuvaikutukset on puuttuneet ;) Voi se kyllä johtua myös eilisestä jumpasta,sen verran on jalatkin hapoilla :)

t. marjapensas, kp15

Vierailija
16/49 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellurei haahut! Täytyy myöntää, etten ole vilkaissut vauvapalstalle päinkään piiiiiiitkään aikaan.. Ja täällähän on käynyt aikamoinen plussapuhuri jesh! Valitettavasti mukaan on tullut myös uusia vastoinkäymisiä kokeneita, tsemppiä teille kaikille!

Näköjään olin vielä mukana tuolla esittäytymispinossa, mutta lyhyesti oma tarinani; yritys aloitettiin joskus kesällä 06 eka km 12/06 (oireeton rv 12) toinen km 05/07 (oireeton rv 12) ja kolmas 10/07 (alkoi vuotamaan rv 10). Sitten olikin pitkä tyhjä kausi, eikä tapahtunut mitään. No tänä keväänä mitta tuli täyteen ja väsyin tähän kaikkeen yrittämiseen ja toivomiseen ja ainaiseen pettymiseen. Samalla tuli töissä isoja muutoksia, huolta perheenjäsenen terveydesta yms. joten oli viimein pakko antaa periksi kun ei vaan enää jaksanut. Nyt olen ollut sairaslomalla pari kuukautta (diagnoosina taisi olla keskivaikea masennus). Tämän kuun lopulle oli sovittuna lapsettomuushoitojen aloitus/tarkempia testejä, kun en itse ihan varma koko hoidoista kuitenkaan vielä ole.

Mutta kuinkas sitten kävikään... Reilu viikko sitten raskaustesti näytti PLUSSAA!! Oon todellakin ihan puulla päähän lyöty. Just aloitettu masennuslääkitys tietysti lopetettiin ja s-loma jatkuu vielä ainakin pari viikkoa (minimoidaan nyt kaikki ylimääräinen stressi) Alkuraskauden ultraan pääsen julkiselle ja se on edessä ensi viikolla. Yllättävän rauhallinen olen ollut tähän asti, vaikka kyllä joka kerta vessassa käydessä jännittää ja pelottaa.

Mutta ilmeisesti tarvitsin tämän pysähtymisen ja aikaa ihan pelkästään itselleni. Kumma juttu mutta sitä ei itse edes tajua miten huonossa kunnossa sitä onkaan, kun kuormaa kertyy pikkuhiljaa ja siinä vaan sinnittelee ja yrittää pärjätä. Ihan viimeseen asti minäkin yritin pärjätä töissä ja välttää s-lomaa, mutta nyt jälkikäteen olen ihan iloinen että lopulta uskalsin myöntää että nyt tarvi painaa jarrua. Kahdesta ekasta s-lomaviikosta en edes muista mitään eli voimat oli kyllä ihan loppu.

Niin tai sitten ne viimeisenä oljenkortena tekemäni feng shui temput tepsivät :)mene ja tiedä.

Mutta oikein ihanaa kevättä kaikille haahuille ja plussatuulia edelleen

Zeria

Vierailija
17/49 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihanaa! Onnea ihan kauheasti ja voimia tosi paljon!

fantasy

Vierailija
18/49 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

....aloittaa yrittäminen heti km jälkeen uudelleen, mutta lääkäri suositteli vähintään yhtä kiertoa väliin jotta elimistö on valmis uuteen raskauteen..

Hirvittää ajatuskin, että jos sitten sen takia menisi uudelleen kesken ettei malttanut odottaa?!?

Mitä mieltä te olette, kokemuksia?

miettii hän fantasy..

kkm 7+3 ja jälkivuodoissa edelleen mennään.. vielä pari viikkoa, sanoi lääkäri, kun tänään kävin uudelleen ultrassa.. Mutta onneksi kohdussa ei ollut enää raskausmateriaalia!!!!!

Vierailija
19/49 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei merkkejä menkoista, onneksi eilinen kurja olo ei jatkunut enää tänään. Tilasin sieltä halpatesti.fi:stä pari One Step r-testiä, puikkomallia. Ohjeessa oli että päivä sen jälkeen kun olis pitänyt alkaa voi testata, en tiedä pystynkö pitämään näppini erossa sunnuntaihin asti X/ Tää kierto kun on nyt vaihdellut sen 29 ja 32 välillä, eli en tiedä näyttäisikö vielä esim. huomenna mitään? Onko muilla kokemuksia kyseisestä merkistä? Huhhuijaa..

Fantasya en osaa valitettavasti neuvoa, kannattaa varmaan tehdä kuten lääkäri-setä (tai -täti) neuvoi.

Marjapensaalle: ootko sä ikinä koittanut noita homeopaattisia lääkkeitä? Meinaan että jos ei perinteisen lääketieteen keinot tepsi, niin onhan niitä muitakin vaihtoehtoja. Akupunktiostakin olen lukenut hyviä kokemuksia, mutta näähän on paljon persoona-kysymyksiä, kaikki ei näille lämpene eikä tarvitsekaan.

Onnea zerialle, en sua tunnekaan mutta tarinasi sai kyllä miettimään omaakin elämää. Ai niin, akupunktiolla voidaan hoitaa masennustakin, jos haluat kokeilla nyt kun et voi lääkkeitä syödä. Varmasti saat raskaudestasi aivan uutta iloa ja toivoa elämääsi, jarrareita ja enkeleitä matkaan!

Kiitti kuulemiin, tuun kyllä kertomaan heti kun jotain tässä selviää, suuntaan tai toiseen.

Jennuli kp28/29-32

Vierailija
20/49 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä (valitettavasti) muistan sinut joko tästä tai sitten siitä esikko-pinosta. Mutta onnea ihan hirmuisesti. Toivon todella, että nyt kaikki menee hyvin, sen olet ansainnut.

Jennuli, mä oon vähän skeptinen kaiken tollaisen suhteen. Ainakin voisivat ekaksi tutkia, että onko kaikki kunnossa, ja jos mitään syytä ei löydy, niin sen jälkeen voi olla että olen ihan valmis mihin tahansa, jos joku sanoo, että siitä on apua...

Fantasy, meille sanottiin lääkkellisen tyhjennyksen jälkeen, että voi olla hyvä odottaa yksi kierto, mutta eivät ne yrittämistä kieltäneetkään. Me kyllä sitten odotettiin, se tuntui itselle oikealta vaihtoehdolta siinä vaiheessa.

).( Täällä tissikipu jatkuu, vasemmassa rinnassa. Mä en käsitä mitä on tapahtunut, onko rintalihas tosi ärtynyt jumpasta, ja jotenkin ärsyttänyt myös rintarauhasen, vai olenko satuttanut sen johonkin. Koska se on oikeasti kipeä, ei mitenkään arka tms. "normaali pms-kipeä". Ja jos jättäisi sen räpläämisen, se voisi tietenkin auttaa ;)

Tsemppiä Jennulille piinailuun, ehkä teillä on tiedossa maailman paras äitienpäivä B)

t. viikonloppua odottava, todella väsynyt marjapensas