G: Lähtisitkö lomamatkalle Kanarian saarille?
Itse en ikinä valitsisi lomakohteeksi Kanarian saaria... Olen käynyt siellä nuorena perheen kanssa kaksi kertaa ja siellä ei ole mitään mitä ihminen haluaisi nähdä, lomaosakemyyjiä, kännisiä englantilaisia huutamassa ja afrikkalaisia rihkamakauppiaita.
Kommentit (16)
joten lähtisin mielelläni. Varmasti löytyy hyviä kohteita, ainakin on kehuttu lapsiperheille sopivaksi.
Ja voisin mennä uudestaankin. Olin ekaksi Lanzaroten Playa Blancassa, joka on suht pieni kaupunki, ei ollut kännisisä englantilaisia, en nähnyt yhtään kaupustelevaa afrikkalaista yms. Seuravan kerran oltiin Teneriffan Los Gigantesissa, joka sekin oli mukava paikka. Kierreltiin, käytiin retkillä, muun muassa La Comeralla. Lapsi odottaa milloin mennään uudestaan. Varsinkin ennen joulua ei ole kauhiasti paikkoja, arabimaihin en halua.
Minä en koskaan ole ollut, joten mielelläni lähtisin aurinkoon perheeni kanssa.
Mutta jos siellä on noin kauheeta kuin kuvailelet, miksi ihmeessä olet mennyt sinne toistekin?
ja hyvät muistot jäi. Erityisesti muistan hotellin vesiliukumäet, hyvän jäätelön ja paikallisen kiertävän melonikauppiaan mehukkaine tuotteineen.
Tahtoo takaisin!
Voihan se kyllä olla että paikka on muuttunut viimeisen 20v aikana?
Upeaa luontoa, pieniä kyliä, alkuperäsiä, turistien reittien ulkopuolella olevia paikkoja, vaikka mitä! Vaatii vaan viitseliäisyyttä lähteä turvalliselta hotellialuelta jonnekin saati majoittua vähän epäsovinnaisempiin paikkoihin. Itse olen ollut eri saarilla lukuisia kertoja ja aina löytyy uutta puuhaa, lapsille sekä aikuisille. Emmekä todellakaan kolua juurikaan rantoja, ravintoloita tai turistipuistoja saati syö lihapullia! Ja aika usein loman ihanaa antia on myös aurinko, hyvä ruoka ja seura, rento meininki ja näitä saa halutessaan myös KAnarialta!
Tekun porukan kanssa luokkaretkellä ja ajattelin, etttä kamala paikka.
Sitten kävi nperheen kanssa ja näin sen paikan ihan toisin silmin. Oli mukava loma.
Nyt en influenssavaaran vuoksi uskalla lähteä mihinkään lentolomakohteeseen.
Olen hieman ennakkoluuloinen, eikä muutenkaan ole sellainen kohde josta olisin kiinnostunut. Mutta jos joku muu tykkää, niin siitä vain.:)
Sit meillä alko yt-neuvottelut töissä ja päätin pitää ylityövapaita. Siskoni oli menossa Kanarialle hoidattamaan psoriaasistaan, joten läksimme lapsen kanss amukaan. Ja oikein kivaa oli, mentiin rauhalliseen paikkaan. Sieltä löyty monenmoista, ei tartte tunkea Playa de la Inglesinn tai Las Palmasiin:-). Ja sen jälkeen kävin uudestaan, ja voisin vieläkin mennä. Siellä on helppo olla turisti palvelu pelaa, eikä kaikki ole kimpussa.
Gran Canarialla ja Teneriffalla käyty. Muut saaret voisi vielä käydä.
Ei ole mun lempikohteitani mutta koska talviaikaan on vaikea löytää muitakaan lapsiystävällisiä kohteita kohtuullisen lentomatkan päässä niin voisin mennä uudestaakin. Loma on aina lomaa, lämpö ja aurinko yhtä ihania olipa missä tahansa :)
Syynä on huono sää. Palvelut toimivat oikein hyvin, ja hotelli oli hyvä, mutta ensi kerralla tehdään talviloma jonnekin missä on oikeasti lämmin. Atlantti ei oikein sovellu uimiseen maaliskuussa.
ulkomaanmatkoja vuodessa 2-3 kpl) enkä kyllä kuvailisi saaria ap:n tapaan. Mitään erityisen eksoottista Kanarialta ei löydy, mutta arvostan sitä, että saaret ovat suht' lähellä - viikossakin jo ehtii lomalle - perhekohteena esim. Teneriffa on oikein mukava ja tasokasta majoitusta on tarjolla. Kaikki toimii ja on ns. helppo kohde. Perheellisinä arvostan helppoutta ja turvallisuutta.
Noin 20 vuotta sitten saarilla oli enemmän tummaihoisia tavaran tuputtajia, samoin kuin lomaosakemyyjiä, mutta nyt näitä ei juurikaan tapaa. Kun valitsee tasokkaan hotellin hyvältä alueelta, ei tarvitse kärsiä juopuneista turisteista. Saarilla on paljonkin tekemistä ja näkemistä eli ei olla ikinä oltu rannalla / hotellin altaalla tuntia kauempaa.
Inglesiin tai Palmasiin en majoittuisi ikipäivänä kuitenkaan. Saaren eteläkärjessä kukaan ei tuputa matkamuistoja, ihana lomailla lasten kanssa.
En ehkä tammihelmikuussa, jolloin siellä on kaikkein kylmintä ja epävakaista, mutta muuten ihan jees-vaihtoehto, jos kaipaa valoa ja lämpöä, silloin kun sitä ei täällä vielä tarpeeksi ole.
Erityisesti lasten kanssa Kanaria on hyvä kohde, koska lentoajat ovat siedettävät ja perillä on paljon tekemistä lapsille. Siellähän on melkein joka kasun kulmassa, joku leikkipuisto tai vastaava.
Ne saarethan on tosi luonnonkauniita ja monipuolisia lomailuun. Lentoaika on myös kohtuullinen, noin 6 tuntia ja hygieniataso sellainen, ettei tarvitse mitään erityisrokotteita tai muuta vastaavaa. Kanaria ei tietenkään ole mitenkään erityisen "eksoottinen" lomakohde, mutta juuri sopiva esim. lapsiperheelle, jolle löytyyy monipuolista lomailua (puistoja, eläintarhoja, vesipuistoja jne.) Viimeksi olen Kanarialla käynyt vuonna 2000 ja kovasti haluttaisi taas lähteä uudestaan. Jos menee syksyllä tai keväällä niin ilmatkin ovat mukavan lämpimät, ihan kylmimpinä talvikuukausina en lähtisi.
Ne ovat ihan yhtä hyviä lapsiperheen lomakohteita kuin Kreikan saaristokin tms. Me ei siellä lasten kanssa kuljeta paikoissa, joissa olisi kännisiä turisteja juurikaan huutelemassa ja rihkamakauppiaille sanotaan "ei kiitos", tosin ei suomeksi. Mutta vastapainoksi siellä on esim. vesipuistoja, eläinpuistoja, aurinkoa ja erilaista katsottavaa kuin täällä kotona.
Mikään unelmakohde Kanarian saaret eivät ole, mutta on loistava vaihtoehto ainakin tässä elämäntilanteessa (= 3 pientä, alle kouluikäistä).