Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

## HUHTIKUUN HELMET 2009 - TOUKOKUU ##

01.05.2009 |

Huhtikuun helmille toukokuulle uusi pino.

Huhtikuussa vauvaantuneiden keskustelut toivottavasti löytyy tästä:

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Kommentit (174)

Vierailija
41/174 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin sanoa, että kiva kun muidenkin vauvat huutaa, mutta en kyllä sitä ihan noin tarkoittanut. Eihän se ole kiva kun muillakin tulee huutoa, mutta kiva siis kuulla ettei ole ihan yksin ongelman kanssa.

Meillä ollaan yllätys yllätys taas repussa. Huuto yltyi jo naapureiden korvia raastavaksi, mutta onneksi hiljeni taas tällä. Nyt fiksumpana ja vahingosta viisastuneena olemme molemmat puolialastomana (vaippa / pikkarit + liivit). On toi ittensä käheäksi huutanut veitikka niin lämpöpatteri että vaatteet päällä ei tätä hommaa jaksais.

Tyypillisen yön jälkeen (hankala saada nukkumaan klo 23, tissillä 01, tissillä 03, tissillä 05, nukutaan huonosti ja herätään 0630) päivä on mennyt suht mukavasti. Tänään on nukuttu aika hyvin. Heti kun vatsavaivat hellittävät syönnin jälkeen niin ilokseni huomasin, että meillä onkin hyvin iloinen ja tyytyväinen jäbä. Jotenkin antoi taas uskoa elämään.

Nyt illalla jälleen on vatsa kipeä ja kun uni ei tule vaivojen takia niin sitten saadaan se superhuutokohtaus.

Meillä on oikeastaan alkanut vasta nyt nämä pukluviikot. Juu ja sitä tulee aika paljon ja nimenomaan sitä kokkelia. Syötön välissä on melkein turha yrittää röyhtäyttää sillä poika luulee että ruokala meni kiinni ennen aikojaan. Jos on ihan ventti ja sippaa välillä niin sitten voi onnistua röyhtäys välillä.

Peppuun ilmestyi tänään ihottumaa. Juu ja meilläkin on joka vaipassa nykyään kakkaa. Välillä selkää myöten ja välillä pikkuiset.

Kiva kun tännekin on ilmestynyt porukkaa kirjoittelemaan aktiivisesti. Eiköhän ne loputkin tule siltä aika pian.

Nyt jos menis kattoo tuleeko telkusta mitään. Pitää kerätä voimia taas yötä varten, että jaksaa heräillä tiuhaan tahtiin.

Päkkänä ja Saku

Vierailija
42/174 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen miljoona kertaa meinannut kirjoittaa mutta(nyt seuraa ne kootut seliselit :) tää pirun mokkula vastaa täysin huonoa mainettaan ja sitten se töllö vetänyt pidemmän korren. eli khöm, jos nyt koettais vähän reipastua sillä teitä on jo kovin ehtinyt ikävä tulla :)

Pikaiseen sain silmäiltyä viestejä läpi, palailen kommentoimaan paremmalla ajalla.

Täällä kaikki ok ja neiti on varsin nasta tapaus!

Mutta tuolta tilaillaan sapuskaa(mikä on se limitti mitä puoleen metriin menee safkaa...?:) eli palaillaan!

Jo-hanna ja Lupu (viikkoja, ööh? synt.2.4 :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/174 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tuli nyt sitten koko menneen kuukauden edestä viestimäärä täyteen? :)

Vierailija
44/174 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tuttua juttua Jo-hannalla. Meillä kanssa mokkula yllättää, yhtenä päivänä ei toiminut lainkaan ja luultiin jo että rikki meni, seuraavana päivänä toimi taas.

Päkkänälle muistankohan oikein, että meidän pojat syntyivät vielä melkein samaan aikaan? Meidän poika klo.16.17 on merkitty syntymäajaksi.

Joku kyseli jälkivuodosta. Alkaa olla täällä jo lopuillaan. Jos outoa vuotoa tulee kannattaa varmaankin lääkärillä käydä. Ulostaminen tekee yhä kipeää. Ummettaa, koetin syödä tänään luumuja ja levolaciakin olen välillä juonut. Tänään tuli tehtyä vaunulenkkiä. Olen siis ryhtynyt seuraamaan painoa, jos nyt ei ainakaan enää nousisi.

Voi Linda rukkaa! Mulla esikoisen imettäminen oli alussa paljon hankalampaa, rinnat olivat ruvella ja muutoinkaan ei onnistunut joutui lisämaitoa antamaan. Nyt onkin tämä toinen kierros ollut helpompaa. Oli tässä tosin joku rauhastukos (rinta vähän punainen ja kipeä), siitä toivuin imettämällä ja parilla panadolilla.

Päänsärkyä ei enää onneksi ole ollut muuta kuin mitä tuosta mokkulasta välillä tulee..Koetanpas nyt lähettää viestin jos vaikka onnistuu.

ihanaa kevättä kaikille

pikkuäiti ja tomppa huomenna kuukauden ikäinen

Vierailija
45/174 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippulis taasen

Tätä ei varmaan saisi mennä sanomaan, mutta meillä on hyvin nukuttu yö pitkästä aikaa takana ja nyttenki nukkuu päikkäreitä ulkona vaunuissa jo toista tuntia :) . Harvinaista herkkua sanon minä. Kait tämä sit meinaa sitä että loppupäivä taas huudetaan kurkku suorana niin et naapuritalotkin raikaa :D, heh..

Magda kyseli neuvolakäynneistä. Täällä on ainakin kaksi ekaa nyt niin että 2vko iässä mennään ja sitten 3vko:n iässä on heti toinen. Siitä eteenpäin en tiedä. Maanantaina on tuo 3vko:n käynti. Saa taas raahautua neuvolaan päin.

Tänään itte mittailtiin vauvaa ja saatiin 55cm tulokseksi, eli 2cm olisi pituutta tullut lisää. Painoa on hieman vaikea kotona mittailla, mutta sitäkin on tullut hieman :).

Jälkivuodoista täällä puhuttu. Sektion hyvä puoli, että täällä on lopuillaan jo. Ei ole nyt pariin päivään ollut vuotoa. Tosin oli varmaa viikko sit samanlai et pariin päivään ei ollut ja sit oli taas yks päivä et oli vähän jne.. Mut loppumaisillaan onneksi siis :)

Tuosta mahan tunnottomuudesta sanoinkin aiemmin. Nyt on tullut pintatunto takaisin ja on sit meinaan maha kipee! Ei tarvii ku vähän koskea tai painaa niin sattuu. Vauva ku potkii siihen jaloillaan niin meitsi huutaa hoosiannaa.. Toivottavasti koko tunto palaisi ja pian, jos sitten kivustakin pääsisi..

Kiitos sonja noista haavan kanssa elämisen ohjeista. Tosin raskaus-juttu täällä sanottu toisin. 6kk ei saa tulla raskaaksi tai ainakaan maha ei saa vielä 6kk kasvaa. Mutta kellä sitä nyt 6kk päästä olisi 9kk:den maha.. Täytyy neuvolassa kysyä koska sitä saa saunaan mennä, kaipaan saunaa.

Tuo uudelleen raskaaksi tulokin harmittaa ihan suunnattomasti. Ensimmäinen lapsi siis tämä meillä, mutta haluaisimme kolme lasta ja oli tarkoitus että kaks ekaa saisi tulla peräkkäin, että saadaan pieni ikäero ja sit kolmannel saa tulla ikäeroa parikin vuotta. Mutta nyt sitten tuo rajoitus että 6kk ei saa tulla raskaaksi ja viimeksikin kesti yli puolivuotta tulla raskaaksi edes. Ja sitten ku en tiedä kuka sen seuraavan muksun synnyttää :D. Tällä hetkellä ainakin tuntuu, että ei sektiota toista enää eikä myöskään alateitse synnytystä enää. Jäi varmaan ikuiset traumat mulle :( .. Mutta silti haluamme kovasti toisen lapsen :( ..

Tuossa katselin sairaalaa pari päivää sitten ja siinä joutui synnyttäjä sektioon ku alakautta ei muksu tullut. Ja taas meitsi porasi ja kelasi omaa synnytystä ja tulevia että miten sitä uskaltaa.. :(

Meen pian jonnekin psykiatril ellei tää pillittäminen lopu. Miehelle en pysty lainkaan kertomaan mikä mieltä painaa koska mä en halua puhua synnytyksestäni edes.. Ja sitten se on ihan vaikeena vieressä että mikä mulla on ku itken :( ..

Tsili kysyi makuullaan nukuttamisesta, en tiedä mainitsinko jo viimeksi.. Mut kyl me nukutetaa. Päivisin ku pystyy ite valvomaan. Mut ei omassa sängyssään ku siin on pehmee patja.. Mut sohval ja meidän sängys jos sattuu olemaan. Meillä tuo on osannut syntymästään saakka kannatel päätään niin en oo yhtään huolissaan et tukehtuisi ettei saa päätään käännettyä. Niin hyvin nojaa kyynärvarsiinsakin ja ihmettelee ympärillään tapahtuvia asioita..

Meilläkin on siis nyt tutti käytössä. Mies kun sitä kinusi niin ostin sitten tutin.. Ja nukahtamiseen se auttaa. Imee sitä hetken ja sylkee sitten pois ja nukahtaa. Ehkä se on ihan tervetullut apu siihen hommaan. Mutta tyytyväinen olen silloin kun sitä ei tarvita. Viime yönäkin nukahti ihan ilman tuttia joka syötöllä.

Miten mikumamma, saitteko isomman asunnon? Toivottavasti..

Juliaana kuvaili niin ihanasti vauvan ääniä. Meilläkin on noita ihania höö ääniä. Niin suloinen ku ensin huutaa kurkku suorana, rauhoittuu ja sit vähän ajan päästä tulee höö :D Ihana pakkaus, heh..

Nii, lansinoh.. Rinnan hylkimistä oli kait ennenkin jo.. Mut ei sitä nyt onneksi oo ollu kuin muutamia kertoja.. Ja sitten hetken päästä rinta kelpaa ku pitää kunnon tauon..

Ja lansinoh on auttanut ilmeisesti!! Enää ei satu kuin imetyksen aloittaminen ku tuo aloittaa turboimunsa. Mut imetyksen aikainen kipu on poissa!! Ja imetyksen jälkeen ei satu enää koko rintaan vaan ainoastaan nänniin. Vähänkö on helpottunut olo?!? Ei tarvii enää itkeä ku imettäminen sattuu niin paljon..

Mietein vaan, että pitääkö lansinohin loputtua käyttää edelleen tuota vai uskaltaisiko sitä sitten siirtyä takaisin bebantheniin? Jos sitten tarvii enää mitään voidetta..

Juu, mutta nyt pitää siirtyä katsomaan viimiset jaksot paon nelos tuotantokaudesta, hiih..

Verticia & rakkauspakkaus kaksi päivää vajaa 3vko

Vierailija
46/174 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehu että menee ok ja heti alkaa alamäki :D

Meidän vauva on nuhassa ja yskässä. Sunnuntaina käytiin synttärellä ja sieltä ilmoitettiin vesirokosta. 3v lähti juuri isänsä kanssa lekuriin pissaongelmien takia (haju paha. PH oli 7 ja muutkin arvot koholla)vauva on känkkäillyt nyt vuorokauden,on väsy ja kaipaa syliä/tissiä koko ajan mut ei jaksa imeä kuin yhden rinnan.

Mä olen synnäriltä asti käyttänyt nänneihin cerdal-voidetta, sitä ei tarvitse pestä pois. Mullehan tuli alussa aikamoisia tiehyetukoksia joita kuumalla vedellä liuottelin ja otin särkylääkettä se teki imetyksenkin kipiäksi.

Meillä nukutaan mahallaan päivisin, öisin kyljellään koska nukkuu vieressä ja oma liikkuminen voi aiheuttaa ongelmia vauvalle.

huoh nyt pitäisi alkaa tekemään ruokaa vaikkei mitään tee mieli syödä..siis mitään asiallista..hetkut kyllä menisi..

Vierailija
47/174 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuäidille piti sanomani, että meidän poika syntyi 16.31. Eli aloitin ponnistelemaan siinä vaiheessa kun teillä oli homma ohi. Eipä tullut montaa minuuttia ikäeroa ;-)

Päkkänä

Vierailija
48/174 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä alkoikin tänään aikaseen kun herättiin ihan ylös sängystä jo kuuden aikaan. Kaikki vähäisetkin rutiinit ovat siis olleet tänään etuaikataulussa. Enpä jaksanut aamulla sitten tänne kirjoitella, kävin vaan pikaisesti lukemassa.

Meillä alko illalla normi suorakurkkuhuuto kun herättiin repusta. Iltasuihkussa hiljenee tietty kun rakastaa sitä yli kaiken, mutta jestas sitä vaipan laittoa ja yökkärin pukemista sen jälkeen. Naapureillakin on varmaan jo korvatulpat. Sitä kun tuossa eilen kuuntelin ja totesin, etten kyllä saa sitä jäbää nukahtaa millään yöunille etenkin kun tissit oli jo syöty tyhjäksi. Sitten päätin, että nyt saa pulloa. Juokoon siitä itsensä turvoksiin.

Mies syötti pullosta, huuto lakkas. Ja kun pullo oli melkein tyhjä jäbä sammui sänkyyn ihan naattina. Syöttöjen väli yöllä oli ihan normi, mutta joka kerta tissin jälkeen jäi pinnikseen ja nukkui seuraavaa syöttöön. Juu - arvaa otanko pullon käyttöön myös tänä iltana jos huuto alkaa. Näköjään tuo pullo nukuttaa hyvin, koska tissistä ei enää parin takkauskerran jälkeen tuu ilmeisesti riittävästi nuijanukahtamiseen.

Aamulla oltiin hereillä siis aikaseen, mutta nukkui jo kahdeksan aikaa päikkäreitä. Sen jälkeen nukkunut partsilla pari tuntia. Pikkutirsat otettiin kaukalossa ja nyt vein taas partislle kun oli taas väsyitkua. Sellaista siis täällä!

Kurja kuulla että Revyyllä olla kipeenä. Pikkuiselle se etenkin kurjaa. Kurjaa se on kaikille lapsille tietysti, mutta heti toinen juttu jos ne osaa jo kertoa mihin sattuu yms.

Verticia se uskaltaa jo miettiä seuraavaa vauvaa. Onko täällä jo muitakin "vauvakuumetta" omaavia? Mulle tää on ehdottomasti viimeinen kerta. Ainoa mahis varmaan oliskin, että laittais pullat uuniin heti ennenkuin ikä tulee vastaan, mutta nou tänks! Meikäläisen lapset oli tässä.

Valokuvia vähän sortteerasin tietsikalla tänään. Pitäisi mennä ne kehittämään ennekuin karkaa taas koko homma käsistä. Esikoisen vauva-albumi jäi sitten ensimmäiseen vajaaseen vuoteen. Jos tälle sais edes tän ekan vuoden tehtyä. Näinhän se taas on, että suutarin lapsilla ei ole kenkiä. Mä olen varmaan kuvannut tuhansia filmirullia ja kymmeniä tuhansia digikuvia, mutta omat kuvat ihan retuperällä. Kaikenlaisia hääalbumeita ja lapsikuvia teen kyllä muille.

Jotain muutakin piti kommentoida, mutta en nyt muista.

Ai niin, kiva kun Jo-hannakin kaivautui ulos kolostaan. Palaileppa kertoilemaan miten teidän arki sujuu.

Päkkänä ja Saku (tänään siis 1 kk - lasku pää oli tossa jo sekaisin)

Vierailija
49/174 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli laskettuaika toukokuussa(7.5.), mutta odotin kaksosia ja ne päättikin syntyä jo 9.4.

Nyt jotenkin tuntuu olo ulkopuoliselta tuolla toukokuisten pinossa kun siellä suuriosa vielä odottaa ja meidän tyttö ja poika ovat jo neljän viikon ikäisiä.

Vauvat syntyi suunnitellulla sektiolla kummankin perätilan takia rv 36+1. Olivat mitoiltaan A (poika) 2265g 44 cm B (tyttö) 2200g 44cm

Olisi kiva lueskella jo muidenkin vauva-arjesta ja jakaa omaa arkea muiden kanssa eikä vaan odotuksen viimemetrestä vaIKka nekin on mielenkiintoisia.

Julianna ja tiuhti ja viuhti

Vierailija
50/174 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julianna, mun puolesta ainakin tervetuloa, ei se LA enää tässä vaiheessa paljoa purista! Jo-hannakin kuulosti olevan hengissä, taitaa olla siellä samanlainen show kuin täällä, kolmen kanssa ei paljoa ehdi pysähtyä. Nytkin on keskimmäinen apina selässä.

Meillä on kans arki saanut oman muotonsa, tissillä roikutaan n 18- sammuminen, välillä menee yhteentoista, kun ottaa pienet torkut välissä ja sit taas jatketaan. Äiti on siis sohvaan sidottu kaiket illat ja isoveljet pörrää ympärillä ihmeissään. Yössä tulee toistaiseksi 2-3 n. 3 tunnin unet eli niillä on itsekin pärjättävä, huraa?

Toinen nänni on vielä rikki ja tissi täynnä möhkyröitä, mutta onneksi ei ole enää kipeä. Alkuviikosta nousi kuumekin, mutta sain sen kuriin buranalla ja ahkeralla tyhjennyksellä. Pitää jatkaa harjoitusta, jos sen sais pehmeäksi niinkuin toi toinen tissi.

Meilläkin kakataan ahkeraan ja pulautellaan, muttei vielä isoja määriä. Ilmakylvyt on hieman haasteellisia, kun isoveljet tulevat heti tutustumaan vauvan anatomiaan: "se on poika, sillä on pippeli" "miksi sen napa on likainen?" "vauvalla on pieni suu" ja kaikkiin kommentteihin kuuluu että kyseistä paikkaa tökätään sormella. Silmiin koskeminen ollaan saatu loppumaan, kun se on kiellettyä isommillekin, eli osaavat olla tökkimättä toisiaan silmiin.

Toistaiseksi meillä nukutaan selällään päiväunet rattaissa (joko sisällä tai ulkona, aina sama paikka niin on turvallista) ja öisin pinnasängyssä joko selällään tai kyljellään. Kakkosta rupesin nukuttamaan vatsallaan parin kuukauden iässä, kun se vaan ei nukkunut 45 min kauempaa selällään. Ja mahallaan 4 h päiväunia, luxusta! Tuttia en ole saanut tätäkään kaveria syömään, mies jo tuumasi, että osaiskohan sitä tuttivauvaa hoitaa, jos tosta sellainen tulis. Toistaiseksi tissuttelu on ihan hallinnassa, eli en stressaa tutista, mutta en repeä tässä hässäkässä ihmistutiksi, eli alkaa tuttikoulu, jos äijä vaatii liian kovasti imettävää.

Mitähän vielä, varmaan sata asiaa...

tuuti ja nappula, vajaa 2 vkoa

Vierailija
51/174 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä uskallan haaveilla jo toisesta muksusta ja kovasti sen tahtoisinkin, mutta pelko on pelko.. Minäkin olen kiinnostunut että onko täällä muita vauvakuumeisia? Vai olenko minä kenties "hullu" :D..

Mutta siis suosittelen vyöhyketerapiaa ja koliikkihierontaa kaikille mahapuruisille! Tänään oltiin ekaa kertaa, kummitäti teki vyöhyketerapian ja lähti meinaan purut liikkeelle!! Ja koliikkihieronnan teki perään ja näytti mulle miten se tehdään jotta osaan sitten itse jatkaa tuota :) . Ensi viikolla tulee vuorostaan meillepäin tekemään tuon terapian, kun nyt matkustettiin heidän luo.

Jotain muutakin piti sanomani mut ei nyt muista. On aivot aika jäässä, kun tytön mahan takia valvottiin sitten koko viime yö. Se oli tunnissa 5-10min syömistä, 5min unta ja lopputunti huutoa ja sama sessio uudestaan koko yön. Viideltä sitten luovutin ja puin päivävaatteet päälle ja tein aamupesut jne.. Hierontaan mennes nukkui sitten autossa ja nyt kun päästiin hierojalta niin sikeitä tuo vetää :)

Vyöhyketerapiassa on se, että ei koskaan tiedä huutaako vauva sitten seuraavat jotain 12h vai nukkuuko.. Meillä ainakin vielä näyttää tuolta nukkuu vaihtoehdolta.

Käski kummitäti myös tarkkailemaan mitä syön, että joku ruoka-aine on kuulemma mitä tuon vauvan maha ei vielä sulata että voi olla esim peruna semmoinen. Ja perunaa meillä onkin aika paljon nyt ollut. Juuri oli muussia ja nyt kesäkeitto menossa. Täytyy kattoo vähentyykö ongelmat sitten jos perunaa vähentää vai missä sitten vika on..

Mutta nyt menen nauttimaan jostakin, voisi vaikka suihkussa käydä tjn kun pieni nyt nukkuu <3.

Ja hei: HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ huomiselle kaikille!!!!

Verticia & rakkauspakkaus huomenna 3vko

Vierailija
52/174 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka huutaa ja karjuu..

aika jässikkä jo tämä meitin tomppa, tässä sylissä punnitsen samalla. kaippa hälle ravintoa menee vaikka pulauttelee runsaasti ja toisesta päästä tulee tavaraa ulos myös. tomppa pissii melki aina heti kun rupean vaipan vaihtoon niinpä aika monta pisua on tehty jo lavuaariin.

tukkaa pientä hahtuvaista haistelen kun silmiin sinisiin katselen. näin nyt vain runoilen..hermostuu jo tomppakin..

t.yksi höpö äiti

Vierailija
53/174 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai Julianna ja Tiuhti ja Viuhti tänne mukaan mahtuu. Mitens teillä tuplapakkaus arki on käynnistynyt? Taitaa olla aikalailla kädet täynnä ;-)

Pötsipamelasta ei olekkaan mitään kuulunut vähään aikaan, että miten siellä se tuplaonni jakselee.

Meidän pikkumies on kyllä ihan yksinäänkin täyspäiväinen pakkaus. Sitä olenkin usein miettinyt, että mitäs sitten kun niitä on kaksi. Satuuko niille huuto ja kränä usein yhtäaikaa? Tai onko ne silleen kollektiivisia että kun toinen alkaa huutaa niin sitten huutaa toinenkin vaikka olisi äsken ollut rauhallinen? Erityisjaksut sinne tuplamammoille.

Minäkin siirryin tähän word kirjoittamiseen kun meidän herra on nyt vaihteeksi vähän aamu kränä niin tekstit kuiteskin katois jonnekin. No, mäkin oon aamukränä kun p*rk*l* joutuu itte keittämään aamukahvitkin äitienpäivä aamuna. Niin ja kaiken lisäksi kahvinkeitin ei ollut yhteistyökykyinen. Päätti vetää suodattimen tukkoon ja porot ja vedet pihalle. Jee! Nousihan tuo mieskin nyt vihdoin ja viimein ylös ja keittelee nyt vihjailujen jälkeen mulle uudet kahvit. Pikku herra ilmeisemmin vähän kränää kun on nukkunut vaan pikku pätkiä.

Me oltiin taas vaihteeksi anoppilassa kun miehellä oli vapaa ilta. Nyt täytyy kyllä sanoa, että meinas kyllä mennä jaksaminen anoppiinkin. Oon tainut olla sen kanssa vähän liikaa tekemisissä viime aikoina. Ihana,herttainen ja hyväsydämminen kun on, mutta ikävä kyllä jo vähän vanha. Yön nukuin huonommin kun kotona, kun sen perään piti kattoa kun yritti hoidella vauvaa. Mummin kulta kun töräytti tunnin unien jälkeen vaippaan tavaraa niin täähän nostatti sen ylös keskellä yötä kun ei voi kakkasissa nukkua ja arvatkaa mikä jellona huuto pikkumieheltä siitä tuli. Tässä oli nyt vaan yksi esimerkki yön tapahtumista...

Jaahans. Nyt käyn laittaa jäbän partsille kun näyttää olevan kitinä sellaisen kuulosta. Jatkuu vaunujen veivauksen jälkeen...

Täällä taas. Nyt on hetken rauhallista kun nukutaan partsilla.

Nyt kun olen seurannut tätä meidän iltarumbaa ja huutoa niin analyysit taas tarkentuu. Olen nyt aika varma siitä, että itkut on väsymystä ja "tissin kaipuuta". Varmaan on joukossa vähän vatsan purujakin, mutta ne ei ole mun mielestä mitenkään se itkujen suurin syy. Jos annan roikkua tissillä se on ihan hiljaa ja tyytyväinen. Rintarepussa on hyvä olla kun siellä saa unen päästä kiinni. Suihku on ihan pop, muuta se pukeminen sen jälkeen aiheuttaa pullistuman päässä kun huutoharmitus on niin kova. Haastellisinta on tosiaan saada se sillai sänkyyn että olis tyytyväinen. Nyt on sitä pulloa annettu jo kolme yötä illalla ennen sänkyyn laittoa, että rauhottuu. Näyttää kyllä toimivan hyvin. Eilen illalla se söi vaan jotain 30 ml (vatsa oli siis aika täynnä), mutta sillä pääsee unen päästä kiinni. Äitin meijerit alkaa olla jo siinä vaiheessa usemaan takkauskerran jälkeen tyhjät. Yöllä saa sitten taas pelkkää tissiä.

Päivälläkin suurimmat itkut näyttää tulevan silloin kun väsyttää kovasti. Haastellisinta on saada se nukkumaan tarpeeksi pitkät päikkärit. Jos herää tunnin jälkeen niin se ei selvästikkään riitä. Sitten on taas sellaista pientä huudon poikasta ilmassa.

Saitko Verticia vyöhyketerapian yhteydessä ohejistusta vauvan syöttämiseen? Meillä esikoisen kanssa sanottiin, että pitää olla säännölliset ruoka-ajat vauvalla sillä sen vatsa oli pahasti sekaisin liian usein syömisestä. Meillä se auttoi tosi hyvin.

Mä olen kyllä antanut meidän jäbän syödä nyt aika vapaasti silloin kun haluaa koska sillä ei näytä olevan esikoisen taipumusta saada koliikkia ja äärimmäistä vatsakipua. Toisaalta olen kyllä yrittänyt välttää sitä, että roikkuisi tissillä liikaa koska kohta sen pitää olla sitten iskän kanssa kotona ja sieltä on ihan turha saada mitään serviisiä mistään rinnoista. Pitää oppia rauhoittumaan muullakin konstilla kuin tissillä. Miten te jotka imetätte paljon, niin onko teillä tullut jotain ongelmia tissiltä vieroituksen kanssa? Olis kiva kuulla.

Kommentoitavaa oli taas tuttuun tapaan paljonkin, mutta ikinä ei muista kun rupeaa kirjoittamaan.

Pitää lähteä kaivamaan kuumemittaria kun esikoisella on näköjään tulossa flunssa.

Hyvää äitienpäivää vaan meille kaikille!

Päkkänä ja Saku

Vierailija
54/174 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos päkkänä säännölliset ruoka-ajat vinkistä. Pitää kokeilla. Kummitäti ei antanut mitään ohjeistusta tuohon suuntaan, mut sanoi vaan et pitää miettiä mitä syö, että jokin ruoka-aine mitä syön niin vauva ei sitä vielä sulata. Peruna tai mausteet tms..

Mietein että voisiko juusto aiheuttaa mahapuruja, sitä on tullut syöty aika paljon...

Ja sitten tuo syöminen niin on kyl tosi että ensimmäisen viikon tuo varmaan söi 3h välein ja asiat oli paljon paremmin masun kanssa. Nyt tuo söisi koko ajan ja roikkuisi koko ajan tississä kiinni niin asiat on huonommin.. Pitäisikö sitä siis yrittää 3h syöttövälejä.. Ja kuunnella siinä välissä sitten huutoa tjn.. :/

Nyttenki tuo huutaa täyttä kurkkua isin sylissä sohvalla. Vaikka on molemmat rinnat vetässy tyhjäksi. Tosin pulautellutkin paljon nyt, kolmatta kertaa omat vaatteet vaihossa ja luovutin nyt omien vaatteiden suhteen..

Pakko se on men antaa maitoa tuolle, ei tuota huutoa jaksa... :/

Verticia

55/174 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tännekin puolelle :) ei kerkeä kirjottelemaan kun syömingit menossa, mutta ens kerralla sitten:)

t.iza ja vaavi kohta 8vrk

Vierailija
56/174 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vIHDOINKIN MUISTIN SALASANAN, ETTÄ PÄÄSIN TÄNNE ASTI!! Ja toiseksi nyt on kerrankin aikaa kirjoittaa.

Meillä isommat lapset meni jo seiskalta nukkumaan ja nukahtivatkin heti, ei kestänyt varmaan kuin 5minsaa tuli huonees hiljaista!! Päikkärit meinaa jäädä melkeimpä pois, niin uni tulee aika hyvin sitten. Vaikka tyttö tarvii viel päikkärit, mutta toisaalta ihana kun menevät aikasin nukkumaan, jää vähän aikaa itelle...

Vauveli tulee ens viikolla keskiv. jo 3vk!! Järkkyä kun aika menee nopeesti!!

Arki on alakanut sujumaan hyvin.

Vauva syö kovasti, saa mun maitoa tosin lypsämällä mut pääasia että saa!!

Nukkuu yötniin että herää kaksi krt ja syö/paskoo ja jatkaa unia.

Päivisin nukkuu pihalla 3h unia kaksi krt ja sit pieniä unia lisäksi sisällä.

Meillä on jo rytmi vauvan kanssa, joka menee melkeimpä samalla kaavalla päivittäin.

Parina iltana on jonkiin verran itkeskellyt, mut syynä ollut yliväsy.

Vauva on ihana pikkumies, äirin syrämmen on vienyt!! Sisarukset ottanut tosi hyvin vauvan, eipä juurikaan oo mustasukkaisuutta AINAKAAN VIELÄ!!

Päivät menee vauhdilla, tuntuu että kello kävelee tosi nopeesti, ja uni meinaa voittaa äidinkin jo viim. kymmenen maissa.

Meillä iskä hoitaa iltosin, saan mennä ennemmin jo nukkumaan, että jaksaa nousta sit yöllä. Isukki meinaa on yökyöpeli ja valvoo pitkään!!

Kolmen muksun kanssa on tohinaa ja touhua, ei ole vapaa-ajan ongelmia!!

Ristijäiset on helatorstaina ja nimikin jo tiedos. Tarjoilut mietitty ja nimiservetit tilattu ja ens viikolla loput jutut teen!! Otamme kakut valmiina, jotain pientä teen sit ite.

Oma vointi hyvä kaikin puolin!! Hierojalla kävin kun niin käsi puutuu ja hartiat jumis.

Nyt lopettelen, mut jaksamista kaikille omien sinappikoneiden kanssa!!

kolmonen3 ja kohta vauveli 3vk

Vierailija
57/174 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa äitienpäivän iltaa meille kaikille! Huom beibit: tarkoittaa sit sitä, ettette tänä iltana huuda yhtään tai ainakaan paljoa, jookos?? (tai ainakin isukit vois hoitaa pienet hiljaiseks...) tässä taas pitelen kiljukaulaa toisella kädellä eli unohdetaan isot kirjaimet, isi meni tekeen töitä, tässä realiteetit...=/

Hyvä Verticia et saitte apua vyöhyketerapiasta, oon kuullut monelta et siitä on oikeesti apua. mitä siellä oikein tehdään, onko se niinku hierontaa? mä oon kokeillu koliikkiopas-kirjan vauvahierontaa, mut tolla menee hermot viimeistään käsien hieronnan kohdalla, eikä tykkää muutenkaan nakuilla, joten se siitä. pahimmat vatsanvääntöhuudot jäi pois kun mä jätin maitotuotteet ja kananmunat itse pois muutama viikko sitten. samoin rintaan, niskaan ja yläselkään tullut ihottuma katos. välillä tulee lipsuttua, mut motivoi samalla mun kesäksi takas omiin housuihin -projektia, kun ei voi syödä juustoja ja jätskiä. näiden kohta kahden kk jälkeen oon pudottanut ehkä kaks kiloa, joopajoo. Miten muiden painonhallintaprojektit? Kukas (vade) se olikaan käynyt jo jumpassa, aivan mahtavaa! Mä haluisin käydä juoksemassa, mut pitäs investoida supertukeviin urheiluliiveihin, joten se on nyt ollut tekosyynä.

Hei nyt toi hiljeni tohon autoistuimeen, jee! Sitä pystyy keinuttaan kätevästi jalalla vöiden kiristyslenkistä, pystyy syömään tai roikkuun netissä samalla!

Joo tervetuloa Julianna ja tuplat! Mäkin lukisin mielelläni miten kaksosten kanssa selviää, jos vain kerkiät kirjoittelemaan ;)

Kolmosen vauva-arki kuulostaa toimivan mainiosti, toivotaan et pysyy sellaisena!

Me yritettiin ensin olla ilman tuttia, mut nyt yritetään opetella sen syömistä... Ostin eri mallisen kuin edelliset kokeilut, tää pysyy nyt jopa jonkun aikaa suussakin. Vähentää kummasti kitinää (sori, ei pysty pitämään sylissä 24h/vrk) ja äidin tissien käyttöä tuttina. Nyt oon vähän oppinut huomaamaan, milloin tissiä halutaan nälkään ja millon huvitukseksi. Huvitusimutuksista tulee överit eli ne kunnon puklut ja tyhjät tissit. Samoin oon lopettanut tissityksen jos alkaa yhtään leikitellä nännillä. Sit vaan syötän tiheämmin, että saa tarpeeksi ravintoa. Tuosta en oo kuullukkaan et auttaisi vatsavaivoihin toi ruoka-aikojen säännösteleminen, mut samastahan siinä on kyse eli vauva syö enemmän kuin vatsa jaksaa vetää. Samoin tutti auttaa siihen kun neiti on alkanut hallitsemaan hiukan käsiään eli lussuttelee niitä huvikseen suussa.

Jahas, nyt ei se tutti pysy suussa ja estä huuutoa, pitää keksiä jotain muuta...

t. Tsili & Neiti S. Öttiäinen

Vierailija
58/174 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on poika jo huomenna 7 viikkoa , tosiaan aika kuluu hurjan nopeasti. Hymyilee ja jutustelee ja on muutenkin touhukas tyyppi. Vihdoin on alkanut sylin lisäksi viihtyä myös sitterissä tai leikkialustalla pitkiäkin aikoja, huomattavasti helpompaa siis hoidella tätä kolmen alle 4-vuotiaan arkea kahdella kädellä:D

Puuhaa on ihan kiitettävästi ja ne 2 päivää, jotka isot lapset on tarhassa, kuluvat kotitöiden parissa niin pitkälti kun vauvan kuviot sen mahdollistavat.

Reissatakin on ehditty jo jonkun verran ja ens viikonlopuksi lähdetään nautiskelemaan huvilaelämästä, seuraavana sitten lähden esikoisen ja vauvan kanssa risteilylle. Kun on vaan kaksi kolmesta mukana niin tuntuu suorastaan helpolta:D

Reilu viikko sitten lauantaina palasin kuntoilun pariin ja olen ehtinyt käymään kolmessa jumpassa, tänään menen toista kertaa pumppiin.

Juoksemaan meinasin ryhtyä aina iltaisin kun on isot nukkumassa ja pienin tankattu niin, että jaksaa sen 30-45min odotella isin kanssa.

Ihmeesti tätä energiaa riittää vaikka yöunilla ei aina kehumaan pääse. Jos vauva nukkuu pidemmän pätkän niin jompi kumpi isommista huutelee äitiä..no, ohimeneväähän tämä väsymys on.

Anteeksi omanapaisuuteni, en ole hetkeen ehtinyt lueskelemaan teidän vauvakuulumisia, mutta lupaan parantaa tapani;)

Aaku ja poikanen 6vkoa 6 päivää

[]

Vierailija
59/174 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellou taasen

Ihmeitäkin oikeesti tapahtuu :D .. Kaksi valvottua yötä ja nyt viime yönä niin neiti kun nukahti viimein yhdeltä niin heräsi vasta viideltä ja nukahti kuudelta ja nukkuu edelleen kun kello on yli 10. Jee!! Tätä ollaan ootettu se kolme viikkoa :D

Ja tuntuu nyt ihan väärältä nauttia siitä että neiti nukkuu :(

Tsili: ei meidän koliikkihieronnassa vaan mitään käsiä hierota :o .. Ainoastaan maha, sivuilta ja keskeltä ja jalkoja koukistaen ja sitten voi selästä myös hieroa. Ei meilläkää tykkäis varmasti neiti jos käsiä hierois :/ , mut vatsan hieronta rauhoittaa neitiä.

Tsili tuosta sanoi että vauva lussuttelee käsiään.. Meillä on tumput kädessä koko ajan tai sitten bodyn hihat on ponnarilla. Muuten on naama naarmuilla. Miten muut käyttelettekö tumppuja? Ja oletteko leikannu kynsiä :/ ? Minä en ole :(, en uskalla.. Pitää tänää neuvolassa vihjasta jos täti auttais mua leikkaa ne..

Minäkin haluaisin kuntoilla, rullaluistella jne.. Mut eipä sitä saa sektion takia sit vissii :( , harmittaa!!

Tänään on tosiaan kahdelta 3vko neuvola. Palailen sitten kenties uudelleen, nyt pitää mennä keittää tuttipullot..

Verticia & rakkauspakkaus 3vko1pvä

Vierailija
60/174 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ihan oikeasti heräsin äsken. Tai enhän mä ole nukkunut vaan imettänyt vauvaa, eli siis tehnyt töitä.. Mies lähtenyt taas kello viisi ja 3v yöpyi mummolassa. Ja koska tomppa nukkuu, pystyn kirjoittamaan kahdella kädellä.

Verticialle, leikkaa vaan kynsiä. Muakin hirvitti aluksi, mutta ei se oikeastaan ole sen kummempaa kuin omiensa leikkaaminen. Pidin kyllä tompalla pieniä sukkia alussa käsissään kun huitoi niillä kasvojaan, enkä siis myöskään heti leikannut kynsiä. Leikkaan terävät kärjet pois ja lohkeavat ei siis välttämättä kaikista kymmenestä sormesta.

Mulla hassu kysymys kuinka usein aiotte vaihtaa tutin? Siis heittää vanhan roskiin? Meillä tosin on kolme tuttia tällä hetkellä käytössä.. hetkonen täytyy käydä laittamassa nyt yksi suuhun..jaa ei nyt huolinutkaan, täytyy ruveta vaiopan vaihtoon. ..palaan paremmalla ajalla.