Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymyksiä Perussuomalaiselle perheen isälle...

Vierailija
30.04.2009 |

Jos haluatte jotain kysyä, voin vastata vähän aikaa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti, kyselet pakolaispoltiikasta. Minun mielestä pitäisi saada Suomen asiat ensin kuntoon, ennen kun tänne otetaan pakolaisia. Mielestäni siinä vaiheessa pitäisi, kun omat asiat ovat kunnossa voidaan ottaa tänne "oikeita" pakolaisia, jotka oikeasti ovat avun tarpeessa, ei siis ankkurilapsia. Mutta kuten sanonta kuuluu: maassa maan tavalla.

Vierailija
2/22 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sanonnan "Suomi suomalaisille"?. Jos kyllä niin miksi. Ja kuka laskettaisiin tässä tapauksessa suomalaiseksi?

Ja minulla ei sitten ole mitään perussuomalaisia vastaan. Joten riitaa en ole haastamassa, asia oikeasti kiinnostaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä sai äänestämään heitä?

Vierailija
4/22 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vaan paljon arkisemmasta asiasta: Luokitellaanko täällä jo asuvat ulkolaiset suomalaisiksi siinä mielessä, että myös heistä on pidettävä huolta, vai huolletaanko vain nämä suomalaissuomalaiset.

Olen sinänsä aivan samaa mieltä tästä pakolaisten tänne ottamisesta tässä tilanteessa, kun omistakaan ei mitä ilmeisimmin kyetä riittävissä määrin huolehtimaan. Esimerkkeinä vaikkapa vanhushuolto (työtä olisi, mutta ei työstä maksajia) ja mielenterveyspolitiikka.

Se mikä minua useimpien perussuomalaisten jutuissa häiritsee on juurikin se, ettei vaivauduta tarkentamaan KUKA saa suomalaisen "arvonimen" ja kenestä näin ollen huolehditaan ennen näitä muita ihmisiä.

Entä sitten tämä "maassa maan tavalla". Oletko sitä mieltä, että eroavista kulttuureista tulevien täytyy sulautua ja sopeutua meihin, eikä meidän heihin? Itse ajattelen, että jokainen harjoittakoon omaa kulttuuriaan vieraassakin maassa, mutta valtakulttuurin ehdoilla. Ei voida vaatia erityisiä vapaapäivä uskonnon tai muun kulttuurisen taustan perusteella, jos työskennellään maassa, jossa se ei ole virallinen vapaapäivä. Näin esimerkin heittääkseni.

2 taisin olla :)

Vierailija
5/22 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiseen, joka on ollut naimisissa algerialaisen kanssa? (Ja joutunut höynäytetyksi).

Vierailija
6/22 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Ja mikä sai äänestämään heitä?

Itse asiassa olen kunnallispoliitikko

Vierailija
7/22 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis työperäisestä muutosta? Entä monikulttuurisista liitoista?

Onko mustaihoisilla mielestäsi yhtäläiset ihmisoikeudet kuin sinulla?

Vierailija
8/22 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiseen, joka on ollut naimisissa algerialaisen kanssa? (Ja joutunut höynäytetyksi).

Jos elämäsi sujuu hyvin Algerialaisen kanssa, niin hyvä

Varma valinta: Suomalainen.

Vierailija
9/22 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

määrittelettekö "suomalaisen" todellakin enempi vähempi ulkonäön perusteella? Itselläni nimittäin on kolme suomalaislasta, joiden isä on ulkomaalainen ja so. lapset eivät ihan valtaväestöön kuuluvan näköisiä. Ovat kuitenkin supisuomalaisia, yhtä suomalaisia kuin minä itsekin, sillä olen ollut 10 vuotta yh. Hirvittää jo etukäteen esikoisen astuminen työelämään sekä armeijaan (joka häntä kovin kiinnostaa, säntillinen ihminen kun on ;-))-- lyödäänkö "somaliopakolaisen leima" otsaa automaattisesti...? :-(

Vierailija
10/22 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, jotka ovat saaneet Suomen kansalaisuuden, ovat Suomalaisia ja heistä puhutaan Suomen kansalaisina.

Mutta mielestäni pitäisi tiukentaa lakia, joka hyväksyy Suomalaiseksi, sillä suomalaiseksi synnytään. jokaisella on myös oikeus suomalaisuuteen, jos on valmis omaamaan suomalaiset elintavat ja säännöt, eli periaatteessa valmis pistämään sodan uhatessa henkensä Suomen puolesta.

Tähän viimeiseen vastaisin, että saa harjoittaa omaa uskontoaan täysin vapaasti, kunhan ei vaadi muiden sopeutumista siihen. Olen kuullut, ettei suvivirttä voi koulussa laulaa, koska pakolaisten kulttuurin ei sovi ja tässä tulee minun mielestä raja. Eli niin kauan voi harjoittaa omaa uskontoa vieraassa maassa, kunnes aletaan vaatimaan pääväeston perinteiden lopettamista

Vierailija
11/22 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis työperäisestä muutosta? Entä monikulttuurisista liitoista?

Onko mustaihoisilla mielestäsi yhtäläiset ihmisoikeudet kuin sinulla?

Maahanmuuttoon jo vastasin aikaisemmin, mutta noihin muihin...

Sallin työperäisen muuton, jos ei Suomesta löydy työntekijää tälle alalle.

Mustaihoisilla on mielestäni yhtälaiset ihmisoikeudet kuin minulla, jos he ovat samaan kansalaisia kuin minä ja samassa maassa, mutta kuten afrikassa tapahtuu, niin valkoisia tapetaan ja ajetaan pois asuin seuduiltaan ja tätä en voi hyväksyä. Tuleekin mieleen sanonta, että kun annat pikku sormen, niin se vie koko käden...

Vierailija
12/22 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksestasi! Itse asiassa olen monessa kanssasi jopa samaa mieltä - myös minä ehkä tiukentaisin kansalaisuussääntöjä ja todellakin rajoittaisin myös maahanmuuttopolitiikkaa... Asuin n. 10 vuotta Britanniassa, joten näkökulmaa maahanmuuttoon on myös siltä kantilta.

Mitä Suomen kansalaisiin ja omaan jäkikasvuuni tulee, niin toivoisin vain, että nykyaikana muistettaisiin jo se, etteivät kaikki "suomalaiset" ole pellavapäitä enää tätä nykyä! Sanoit, että suomalaiseksi synnytään - niinpä. Omani ovat suomalaisiksi syntyneet, todellakin. Itseäni perussuomalaisissa tökkiikin juuri eniten se rasistinen leima/vire, joka puolueeseen ja sen jäseniin liittyy... Muuten saattaisin jopa itse äänestää perussuomalaisia, mutta en todellakaan halua äänestää mitään eugeniikkaa kannattavia skinejä, vaan asiaa puhuvia ja ennen kaikkea läheisensä hyväksyviä ihmisiä. Ihmisten syrjintä kun on oman etiikkani mukaan yksi pahimpia ihmisoikeusrikoksia... Eri asia sitten onkin se, pitääkö kaikkien päästä tänne meidän maahamme. Se on toinen juttu, se.

Hyvää vappua ja kevättä sinulle!

Vierailija
13/22 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Onko suomalainen rotu mielestäsi lähempänä arjalaista vai mongolialaista?

En lähtisi rotuja tuollain erottelemaan, eiköhän rodut ole menneet sekaisin jo aikapäiviä sitten...

Hienoa, jos löytyy jotain ns. puhdasrotuja.

Jos voisin uuden rodun määrittää; se olisi Suomalainen

Vierailija
14/22 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- perussuomalaisen perheen isä?

- Perussuomalainen perheenisä

- perussuomalainen perheenisä?

Vierailija
15/22 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoin; Ajattelemme Suomalaisen parasta. Emme ole mielestäni rasistinen puolue, vaan isänmaallinen. Kuten edellä näimme; perussuomalainen ajattelee kuin normaali Suomalainen ja onhan meidänkin listoissa maahanmuuttajia...

Kiitos kysymyksistä.

Vierailija
16/22 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olenko minä normaali suomalainen? isäni oli sotaveteraani, kaukopartiomies, olen itse eronnut kirkosta, vastustan valtion ja kirkon "avioliittoa", siis olen sitä mieltä että uskonto ei kuulu päiväkoteihin, eikä myöskään kouluihin.

Käyn saunassa, mutta alkoholia ei käytä enkä ymmärrä suomalaisten alkoholin käyttöä muutenkaan.

Puhun useita kieliä ja olen sitä mieltä että pakolaisuus on koko maailman ongelma, myös Suomen, ja luulenpa et sinäkään kykene mutu-tuntumalla erottamaan ja määrittelemään kuka on oikea pakolainen ja kuka ei.

Olen myös sitä mieltä että erilaisuuden hyväksymiseen tarvitaan tasapainoista mielen laatua ja tervettä itsetuntoa.

Vierailija
17/22 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai rakastellaan, jos olet pilkun tarkka aktin nimityksestä...

Vierailija
18/22 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se oli pelkkä fasistien käyttämä termi ihannerodusta jota ei ole, oletko fasisti? Luulisi insinöörinKIN olevan pikkuisen fiksumpi.

Jos hämärällä ja autiolla kadulla tulee kaksi isoa mustaa miestä sinua vastaan, niin tunnusta, pelkäätkö? Veikkaanpa että olet arka siellä uhosi sisällä.

Vierailija
19/22 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään en ole Suomalainen, joka "valitsee" tänne tulevat "suomalaiset". Minä hyväksyn myös muut kuin kristinuskon. Mutta mielestäni kouluun ja päiväkotiin kuuluu, niin kristinusko, kuin kristilliset asiat, mutta vieras peräisille SUOMALAISILLE pitää pystyä järjestämään heidän uskontoaan/uskonnottomuutta vastaavat luennot.

Suomalaisten alkoholinkäyttöön minulla ei ole kantaa, siittä vastaa valtio.

Tarvitaan todellisia ammattilaisia tunnustamaan, joka tulee oikeassa hädässä ja joka ns.paremman elinkeinon turvin.

Mutta luotamme ammattilaisiin.

Vierailija
20/22 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä kohtaan jotka eivät tunnusta mitään uskontoa.

Se luo epätasa-arvoa ja syrjii esim. Jehovan Todistajia ja Mormooneja, asettaa lapset eri arvoiseen asemaan. Uskonnollinen kasvatus ei missään tapauksessa kuulu koulun eikä päiväkodin tehtäviin. On todella väärin että sitä sontaa syötetään väkisellä valtion toimesta lapsille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi