Apua! Lapsen opettaja on avoimesti homoseksuaali!
En tajunnut asiaa ennen kuin näin hänet kaupungilla ja hän esitteli kaveriksi luulemani naisen "partnerikseen". En tiedä miten suhtautua!
Kommentit (25)
Lapsesihan saattaa alkaa luulla, että kuka tahansa voi olla homo eikä se välttämättä näy päällepäin.
Ajattele et vielä ihan avoimesti...Kaappihomous kunniaan?
ei kukaan esittele kumppaniaan partneriksi, vaan miesystäväksi, mieheksi tai kumppaniksi, partneri ei ole puhekieltä vaan sitä käytetään vain kirjoitetussa kielessä
Voiko nyt käydä niin että lapsesi oppii jopa suvaitsevaisuutta erilaisuutta kohtaan?!
Eikö se ope ajattele olleenkaan mitä tekee?! Apua..
Ei siihen sinun tarvitse suhtautua mitenkään. Hänellä on oma suhteensa ja sinulla omasi.
Vai sekö sapettaa että olet ollut huorujen ulkopuolella?
Ja iik! Mä tunnen jopa homoseksuaalin reksin. Eiks gaameeta!
Olenkohan mä jotenkin enemmän ahdasmielinen sitten... en ole homoutta ennen ajatellut mitenkään. Ja mikä on huoru??
Yhtä hyvin voisitte pelätä sitä että hetero miesopettaja kuolaa pikkutyttöjä tai että hetero naisopettaja katselee poikia "sillä silmällä"!!
se, kun jotkut pitävät homoseksuaaleja jotenkin todella yliseksuaalisina, jotka koko ajan tiirailevat oman sukupuolensa edustajia sillä silmällä ja ovat valmiita käymään jokaisen vastaantulijan kimppuun. Koska joo, näinhän se todella onkin..
sanaa käytetään ihan yleisesti. itse käytän myös sanaa puoliso.
mun kaikki opettajat oli avoimesti heteroseksuaaleja!!!
Helsingissä, Suomessa, voitteko kuvitella!!!
ope on kuitenkin tavallaan malliesimerkki lapselle.....vaikka ope on varmasti mukava ym. mutta kyllä mua siis jäisi myös vaivaamaan.
ope on kuitenkin tavallaan malliesimerkki lapselle.....vaikka ope on varmasti mukava ym. mutta kyllä mua siis jäisi myös vaivaamaan.
tottuu pienestä pitäen erilaisiin ihmisiin ja näkee, että sellainenkin fiksu persoona ja auktoriteetti kuin opettaja voi olla homoseksuaali; lapsi näkee, että homot eivät olekaan mitään outoja ja sairaita hiippareita. Tosin tuskin opettaja kauheasti lapsille mainostaa perheasioitaan.
Ota tilanne mahdollisuutena suvaitsevaisuuskasvatukseen!
Eli on ok, että opettaja on "malliesimerkki", jos on hetero, mutta ei ole, jos on homo?
No joo. Minulle asia olisi yhdentekevä. Mutta yhdestä tässä ketjussa tulleesta asiasta vielä: lapset eivät enää kouluiässä (jos siihenkään saakka) matki tai plagioi yhden aikuisen elämää ja mielipiteitä. Jokaisella lapsella on ympäristössään useampia aikuisia, ja jos aikuisten elämäntapa/arvot ovat erilaisia, lapsi tuskin suoraan oppii jotain yhtä ja tiettyä mallia.
Itse asiassa on tutkittu sitä, missä edes kodin mallit ja arvot vaikuttavat ja monet lastenpsykiatrit katsovat, että lapsen sosiaalisen ympäristön merkitys on aiempaa luultua tärkeämpi. Lapsi on valmis viimeistään teini-iässä hyvinkin rankasti muuttamaan arvojaan ja mielipiteitään, jotta pääsisi ihailemansa sosiaalisen ryhmän sisään (on kyse sitten luokasta, jengistä, harrastusporukasta).
Kenestäkään ei siis varmasti tule sen takia homoseksuaali, että hänellä on ollut parilla luokalla sellainen opettajana.
mutta sellainen ajatus voi tarttua, ettei itseään tarvitse tappaa jos jotain sellaista myöhemmin itsessään havaitsee - vaan voi kuvitella itselleen ihan tavallisen elämän, puolison, kodin, ja näkyvän ammatin, vaikka opettajana. Ei ole pakko piilotella ja hävetä niin paljon että häpeä muuttuu itseinhoksi.
Onneksi lapsesi saa koulussa suvaitsevamman kasvatuksen kuin kotona.
Tämä on huonosti keksitty provo. Kukaan ei käytä sanaa partneri.
Tottahan sä nyt vaihdat lapsesi toiseen kouluun ja melkein jos muuttaisitte toiselle paikkakunnalle samantien. Siellä teillä nyt leijailee kuule semmonen homosumu, että sun lapses saattaa vaikka oppia suvaitsevaiseks! Semmosta ei kyllä pidä suvaita!