Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pullukka raskauden jälkeen....

Vierailija
29.04.2009 |

Heips,

Olisin vähän kaipaillut neuvoja raskauden jälkeiseen painonhallintaan. Vaavi on nyt 6 viikkoa ja painan yli 87 kiloa. Pituutta on 173 cm. Painoa on siis todella reilusti. Tavoitteenani olisi pikkuhiljaa aloittaa painonpudotus terveellisten elämäntapojen keinoin. Imettäessähän ei kai saa kunnolla laihduttaa.

Antaisitteko vinkkejä joku onnistuja, millä sinä onnistuit ja mikä sinua motivoi. Ollaan nyt pikkuhiljaa aloiteltu kävelylenkin. Päivässä on nyt tullut kälpittyä 5-10 kilometrin vaunukävelyjä. Ruokavalion kanssa olen vähän hakusessa, kun imetys tuntuu ruokahaluja lisäävän.

Kertoisitko parhaat vinkkisi siitä kuinka sinä onnistuit laihtumaan raskauden jälkeen. Mainittakoon vielä sen verran, että ne ns. raskauskilot ovat lähteneet. Ikävä kyllä olin päästänyt itseni pulleaan kuntoon ja painoin ennen raskauttani jotakuinkin saman verran kun nyt. Haluan kuitenkin onnistua ja päästä kuntoon!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysimetys ja perusterveellinen ruokavalio (ohjeet siihen olet saanut jo neuvolasta eka käynnillä) tiputtanevat kiloja ihan mukavaan tahtiin. Käy päivittäin tunnin reippaalla lenkillä vauvan kanssa. Yksi karkki/herkkupäivä viikossa. Jätä pitsat ja hampurilaiset ruokavaliosta pois. Syö paljon hedelmiä ja vihanneksia. Yritä ajatella elämäntapamuutosta palveluksena lapsellesi :haluathan, että hän oppii terveelliset ja hyvät ruokailutottumukset, sekä arkiaktiivisuuden, eikä joudu itse kärsimään ylipainosta.

Vierailija
2/2 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se asia tietysti on ja tässä hetkessä olisi tietysti helppo jatkaa elämänmuutosta, kun tosiaan raskausaikana havahduin liikakiloihini ja silloin söin vähän fiksummin kuin aikaisemmin. Tää äitiyslomahan on tietty hyvää aikaa harjoitella uutta elämäntapaa, kun ei ole niitä ainaisia palaveripullia tyrkyllä (eihän niitäkään ole tietysti pakko syödä).

Tuossa olikin ajatusta, että täytyy ajatella tätä palveluksena nimenomaan lapselle. Tuo on oikeasti motivoiva ajatus.

Sinänsä muuten hassua, että meidän neuvolassamme ei missään vaiheessa ole puhuttu mitään ruokavaliosta, vaikka tosiaan olen ylipainoinen ja kävin painoni takia sokerirasitustestitkin (raskausdiabetesta ei tosin todettu).

Nuo kävelylenkit olemme tosiaan aloittaneet jo ja hyvin tuntuu vauveli nukkuvan vaunuissa silloin.

Kiitos viestistäsi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi