Millainen ihminen äänestää kokoomusta?
No kertokaas mitä ominaisuuksia ja/tai asioita kokkareiden äänestäjällä pitää olla että kannattaa valita kyseinen puolue.
Kommentit (466)
"Jokainen on oman onnensa seppä."
Pitää vain syntyä vakaaseen ja hyvintoimeentulevaan perheeseen, jotta saa perustan menestyvälle aikuisuudelle. Ja sen jälkeen enää rakentaa kansainvälinen yritys loistavasta liikeideasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei työntekijä voittoa yritykseen tee. Sen tekee yrittäjä neuvottelemalla asiakkaan kanssa
hinnoista, sopimuksista, tinkimällä hinnoista sähköyhtiön, kuljetusliikkeiden, tukkureiden, työterveyshuollon yms kanssa. Jos yritykseen saadaan tuotteesta voittoa niin siitä maksetaan edellä mainitut kulut ja palkat kaikkine kuluineen. Jos siitä vielä jotain jää niin saattaa yrittäjä harkita palkan maksua itselleen. Yrittäjä on firmassa viimeinen jolle palkka maksetaan.
Yrittämisen raadollisuudesta esimerkki. Työntekijän palkka on 2500e. Sivukuluineen maksettavaa on 4250e/kk. Yrittäjä joutuu myymään kuukaudessa 85000 eurolla että voi maksaa esimerkin mukaisen 2500 euron kuukausipalkan. Laskelma perustuu siihen että jos yrityksen liikevoittoprosentti olisi niinkin hyvä kuin 5%.
Jep. Ei sillä ole asiakastyytyväisyyden kannalta mitään merkitystä, istuvatko työntekijät kahvilla ja röökillä koko päivän vai onko töissä ammattitaitoinen asiansa hoitava työntekijä.
Kokoomuksen mielestä on kaikesta päätellen ihan tervettä päästää luova tuho käyntiin kotimarkkinoilla toimivien pk-yritysten keskuudessa.
Jos työn tulokset eli voitto menisi työntekijöille niin työntekijöistähän tulisi sitten niitä riistäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos työn tulokset eli voitto menisi työntekijöille niin työntekijöistähän tulisi sitten niitä riistäjiä.
Eihän tulisi. Silloinhan se voitto menisi niille jotka sen työn oikeasti tekee eikä niille jotka pyörittelee papereita ja puhuaa paskaa puhelimessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tulisi. Silloinhan se voitto menisi niille jotka sen työn oikeasti tekee eikä niille jotka pyörittelee papereita ja puhuaa paskaa puhelimessa.
Sitä paskanpuhumista voisi kutsua myös myyntityöksi. Sitä täytyy tehdä aina, koko ajan. Nyrkkisääntö on että 10% asiakkaista menetetään vuodessa syystä tai toisesta joten asiakashankintaa täytyy tehdä koko ajan.
Tuota tasajakoahan kokeilivat tuossa naapurivaltiossa. Kommunismiksi kutsuttiin. Ei toiminut sekään...
Tuosta voiton jakamisesta työntekijälle.
Jos firmalla menee vähän huonommin jostain syystä niin kuka sinne pankkiin menee neuvottelemaan pankinjohtajan kanssa?
Tai jos tulee konkurssi niin kuka siinä menettää esim. luottotietonsa ja yleensä vähän enemmänkin?
Vierailija kirjoitti:
Kommunismiksi kutsuttiin. Ei toiminut sekään...
Ei liity millään tavalla kommunismiin. Kommunismi on systeemi, jossa kaikki ihmiset orjuutetaan valtion orjaksi. Markkinatalous on taas systeemi, jossa kaikki orjuutetaan yritysten orjisi.
Kummatkin ovat yhtä huonoja vaihtoehtoja ja niitä pitää vastustaa viimeiseen asti.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta voiton jakamisesta työntekijälle.
Jos firmalla menee vähän huonommin jostain syystä niin kuka sinne pankkiin menee neuvottelemaan pankinjohtajan kanssa?
Tai jos tulee konkurssi niin kuka siinä menettää esim. luottotietonsa ja yleensä vähän enemmänkin?
Karma. Ahneella on paskainen loppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommunismiksi kutsuttiin. Ei toiminut sekään...
Ei liity millään tavalla kommunismiin. Kommunismi on systeemi, jossa kaikki ihmiset orjuutetaan valtion orjaksi. Markkinatalous on taas systeemi, jossa kaikki orjuutetaan yritysten orjisi.
Kummatkin ovat yhtä huonoja vaihtoehtoja ja niitä pitää vastustaa viimeiseen asti.
No mikä olisi sitten se toimiva systeemi. Voiton jakaminen työntekijälle takaa sen että yrityksiä ei enää perusteta ja entisetkin lakkautettaisiin. Olisiko sitten hyvä?
Vierailija kirjoitti:
Olisiko sitten hyvä?
Miksei. Se poistasi systeemistä kaikki ahneet ja itsekkäät porvarit sun muut välistävetäjät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko sitten hyvä?
Miksei. Se poistasi systeemistä kaikki ahneet ja itsekkäät porvarit sun muut välistävetäjät.
Se poistaisi systeemistä myös työntekijät kun ei ole enää töitä.
Vierailija kirjoitti:
Työnteko ei vaadi itsekkäitä ja ahneita porvareita, ts. yrittäjiä. Sitä paitsi ei tuossa yrittämistä kiellettäisi, ainoastaan se, että voitot saadaan ryövätä yksityisii taskuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai koska hän on OMISTAJA.
EI se vaan ole mikään oikeus ryöstää muuiden tyän tuloksien, vaan se on edelleenkin 100% varastamista. Se, että joku ahnen itsekäs ja tunteetn porvari porvari ei tätä ymmärrä, ei muuta tätä miksikään.
Työn tuloksena saattaa usein tulla tappiota. Jakaisivatko työntekijät tappionkin?
Vierailija kirjoitti:
Työn tuloksena saattaa usein tulla tappiota. Jakaisivatko työntekijät tappionkin?
Ei tietenkään. Ei se työntekijän vika ole jos ahne porvari kaatuu omaan ahneuteensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnteko ei vaadi itsekkäitä ja ahneita porvareita, ts. yrittäjiä. Sitä paitsi ei tuossa yrittämistä kiellettäisi, ainoastaan se, että voitot saadaan ryövätä yksityisii taskuihin.
Niin, voihan työntekijät perustaa keskenään osuuskunnan tai osakeyhtiön, jolloin yrittäjää ei tarvita. Lopettakaa ruikuttaminen ja tehkää niin.
Minä.
En pidä siitä, että minulle valehdellaan tai että minua pidetään tyhmänä. Useimmat suomalaiset puolueet (erityisesti persut, sdp ja vasemmistoliitto) tekevät näin. Oppositiossa ollessa ja ennen vaaleja syydetään kansalle epärealistisia lupauksia. Sitten jos päästään hallitukseen, venkoillaan niistä irti koska niitä on mahdotonta toteuttaa. Kansaa pidetään tyhminä tai ainakin huonomuistisina.
Kokoomus tekee tätä vähiten.
Vierailija kirjoitti:
Minä.
En pidä siitä, että minulle valehdellaan tai että minua pidetään tyhmänä. Useimmat suomalaiset puolueet (erityisesti persut, sdp ja vasemmistoliitto) tekevät näin. Oppositiossa ollessa ja ennen vaaleja syydetään kansalle epärealistisia lupauksia. Sitten jos päästään hallitukseen, venkoillaan niistä irti koska niitä on mahdotonta toteuttaa. Kansaa pidetään tyhminä tai ainakin huonomuistisina.
Kokoomus tekee tätä vähiten.
Itse olen aivan päinvastaista mieltä.Kokoomus työväen puolueena oli vuosisadan röyhkein kampanja. Lisäksi he aina ratsastavat pienten ihmisten asioilla julkisuudessa, mutta toteuttavat kylmää oikeistopolitiikkaa vallassa. Ei suuri osa minun ystäväpiiristäni osaa kertoa, miten kokoomus eroaa sdp;stä, muuta kun että "no niillä on enemmän rahaa niin ehkä ne osaa hoitaa raha-asioita". Juu osaavat, omiin taskuihinsa ja suuryrityksille.
Kyllä se on työmiehen etu, että Suomessa on töitä. SDP ajaa työllistäjät ja työpaikat ulkomaille.
EI se vaan ole mikään oikeus ryöstää muuiden tyän tuloksien, vaan se on edelleenkin 100% varastamista. Se, että joku ahnen itsekäs ja tunteetn porvari porvari ei tätä ymmärrä, ei muuta tätä miksikään.