Painopeitoista kokemuksia?
Onko kenelläkään lapsella tai itsellä käytössä painopeittoa tai oletteko kokeilleet? Meillä lapsella vaikeuksia rauhoittua nukkumaan ja mietin auttaisikohan painopeitto. Lapsi ei ole autistinen, eikä muitakaan vakavampia neurologisia ongelmia kuten adhd:tai tai aspergeria ole erityisemmin syytä epäillä, mutta on aika ärsykeherkkä, tai oikeastaan kokonaisvaltaisesti herkkä lapsi, reagoi vahvasti kaikkeen ja nukahtaminen on tosiaan ongelma, ei oikein osaa asettua levolle. Pienempänä nukutimme usein sylissä, mutta nyt koululaisena olisi jo aika oppia nukahtamaan itse. Nukahtamiseen auttaa, jos peiton päälle pistää painavan päiväpeiton, mutta herää sitten pian kuumaan, jos ylimääräistä peittoa ei hae juuri oikealla hetkellä pois, siksi olen miettinyt painopeiton hankkimista.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan karmiva ketju. Ymmärrän, että peittelystä tulee turvallinen olo ja tykkään itsekin nukahtaa siten, että peitto on kunnolla ympärillä...
Mutta sadistit ovat sadisteja. Heille ei varmaankaan ole mitään, mitä ei voisi käyttää sadistisesti.
En tule koko elämäni aikana unohtamaan Eerikaa, vaikka olen täysin ulkopuolinen ihminen. Olen vain nähnyt liikaa esimerkkejä siitä, miten viranomaiset voivat toimia.
Pysy sen pahan olosi kanssa siellä länsi-”suomessa”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan karmiva ketju. Ymmärrän, että peittelystä tulee turvallinen olo ja tykkään itsekin nukahtaa siten, että peitto on kunnolla ympärillä...
Mutta sadistit ovat sadisteja. Heille ei varmaankaan ole mitään, mitä ei voisi käyttää sadistisesti.
En tule koko elämäni aikana unohtamaan Eerikaa, vaikka olen täysin ulkopuolinen ihminen. Olen vain nähnyt liikaa esimerkkejä siitä, miten viranomaiset voivat toimia.Kuka on Eerika?
Saksalainen sotilaiden idolityttö.
Vierailija kirjoitti:
En tule koko elämäni aikana unohtamaan Eerikaa, vaikka olen täysin ulkopuolinen ihminen. Olen vain nähnyt liikaa esimerkkejä siitä, miten viranomaiset voivat toimia.
Oliko päiväpeitto liian painava, kun tuollaista roskaa puhut. En käsitä, mitä sadistista on päiväpeiton käytössä? Mitä sadistista on lapsen käyttää valvotusti sitä?
Nyt lopeta tuollainen p*ska.
Ettekö ole nähneet videoita esim. keskolasta. Siellähän pikkuisten päällä on usein peiton lisäksi iso kumihanska täynnä ilmeisesti lämmintä vettä. Se paino rauhoittaa vauvaa.
Olen harkinnut itsellekin painopeittoa, mutta aikuisille ne tuntuvat olevan, jos suosituksia noudatetaan, kovinkin painavia. Valinnassa otetaan huomioon ihmisen koko, taisi olla erityisesti paino. Olen kyllä pärjännyt tavallisella täkillä ja jakojen päälle heitetyllä villahuovalla. Kun tulee kuuma, huopa on helppo potkaista sivuun.
Päiväkodissa oli ihan tavallisia mattoja taiteltunu painopeitoiksi. Kaikista vilksimmat lapset rauhoittui ja tuli oikein kinaa kuka saa käyttää kun kaikille ei riittänyt.
Astmapotilaille ja muille hengitys-, ja keuhkosairauksista kärsiville ei sovi.
Cittarin tarjouslehdessä oli 4Living painopeitto Cloud 7kg, 69,00 €.
Päällikangas 100 % puuvillaa.
Täyte mikrolasihelmiä ja polyesterivanua.
Koko 150 x 200 cm, paino 7 kg.
Onko palstalaisilla kokemusta tuosta? Onko ihan hyvä tuote?
Te, joilla on painopeitosta kokemusta: minkä painoinen on aikuiselle hyvä?
Ostin tästä Citymarketin tarjouksesta peiton miehelleni joululahjaksi jouluna 2020. Hän pari yötä sitä kokeili eikä tykännyt ja tammikuussa 2021 otin sen itselle vakituiseen käyttöön. Kesällä olin pari kolme kuukautta käyttämättä, kun oli niin kuuma. Nyt joulun alla 2021 huomasin, että peitto tuntuu jotenkin tyhjältä silloin yläpäähän pedatusta osiosta, mutta jaloissa on painoa. Noiden peiton ruutujen saumat on ihan ratkeilleet ja painot on valunut paljon samoihin ruutuihin reunoille.
Käänsin painavamman pään ylös päin seuraavassa lakanoiden vaihdossa ja siinä on monta painavaa ruutua, kun painot on kasaantuneet.
Luulisi että enemmän kuin vuoden (vajaan) kestää käytössä,mutta ei näköjään
Itsellä kävi just samalla lailla cittarin living merkkisellä peitolla. Kumpikin pää 20cm paksu ja keskellä pelkkä kangas. Nyt uusi finlayson painopeitto ja kyllä kelpaa.
Sairaalassa toimii hyvin. Aina ei ole aikaa hyssyttää koko päivää. Kun vauvan laittaa kyljelleen sikiöasentoon, peiton tiiviisti ympärille, niin että vauva on turvallisessa pussukassa ja painon päälle ja tutin suuhun niin yleensä nukkuu tyytyväisenä.