rehellinen mielipide tähän: näet sairauslomalla
olevan raskaana olevan työkaverisi iltapäivällä kauppakeskuksen ruokakaupassa pienten lastensa kanssa.
oletko mitä mieltä, eli mitä juoruat seuraavana päivänä työpaikalla? :)
Kommentit (24)
mutta en totisesti tuomitse muita sen takia.
Ai sori, kakkosesta olin viikon, koska olin niin uupunut että en jaksanut kättä nostaa.
Ja tiedän, kolmesta muusta "pirteästä" raskaudesta, että se joka ei ole moista raskausväsymystäkään kokenut, ei tiedä miltä se tuntuu.
No niin ne työssäkäyvän lapset varmaan normaalisti olisikin hoidossa, mutta miksi niitä hoidossa pitää jos äiti on kotona ja ei vuodelevossa kuitenkaan tarvitse olla!
Ja siis todellakin ihan normaalia olla loppuraskaudesta sairaslomalla jos on raskas työ ja pahemmat raskausvaivat. Silti voi melko normaalisti ulkoilla, käydä kaupassa jne elää oman voinnin mukaan...töissä taas kun ei voi välillä mennä makuulle jos meinaa pahemmin supistella..
Itse pystyin kyllä äitiyslomaan asti tekemään raskasta fyysistä työtä, sitä monet asiakkaat kyllä ihan kauhistelikin! Mutta mä pääsinkin vähällä vaivoineni, kaikki ei todellakaan (kahden eri läheisen puolesta jännittänyt kuukausitolkulla kun vauva uhkaa syntyä aivan liian aikaisin...molemmat selvisi kuitenkin lähelle la kun vähensivät rasitusta.)
Kolmas lapsi on tulossa, joten kokemusta on toisenkinlaisista raskauksista. Ekaa odottaessa tein äitiysloman alkuun asti oikeasti fyysisesti varsin raskasta työtä, koska pystyin siihen ihan hyvin. Ei ollut supistuksia eikä liitoskipuja. Tokaakaan odottaessa ei niitä ollut, mutta jouduin saikuille verenpaineen vuoksi, muuten olisin kyllä jaksanut. Nykyinen työni on sellaista, että sitä on vain mahdotonta tehdä, jos sattuu kamalasti ja kaikki energia menee siihen. Sinnittelin kyllä ennen kuin hain saikkua, mutta kun itku meinasi tulla jo ennen kuin edes pääsi töihin, ei minusta siinä ollut enää mitään järkeä. Sekä pomo että lääkäri ovat olleet ehdottomasti saikun kannalla. Jos olisin väkisin töissä, olisin varmaan ihan paska työssäni ja sen lisäksi todella huono äiti, sillä en jaksaisi tehdä enää työpäivän jälkeen yhtään mitään. En usko, että kovin moni oikeasti hakee turhaan saikkua raskaana. Helppo asettua yläpuolelle, jos ei ole itse kipeä.
silti toinen näistä syntyi keskosena.