Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rehellinen mielipide tähän: näet sairauslomalla

Vierailija
28.04.2009 |

olevan raskaana olevan työkaverisi iltapäivällä kauppakeskuksen ruokakaupassa pienten lastensa kanssa.

oletko mitä mieltä, eli mitä juoruat seuraavana päivänä työpaikalla? :)

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä sairauslomallakin ruokaa tarvitaan. En sanoisi töissä mitään.

Vierailija
2/24 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä jos sillä raskaana olevalla on voimakasta pahoinvointia, supistelua, kipua yms. ja kauppaan on pakko mennä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta enpä kyllä muuta... ei raskaus ole sairaus... mutta silti hyväksyn jos joku siitä sairaslomaa saakin.

Vierailija
4/24 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano töissä mitään. On aivan eri asia käydä kaupassa lasten kanssa kuin istua töissä 8 tuntia + työmatkat. Ei se että on sairaslomalla raskausaikana tarkoita aina todellakaan sitä että täytyy maata sängyssä.

Vierailija
5/24 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös mitä työtä tekee.

Eihän sairasloma tarkoita sitä, että on sänkyssä sisällä koko ajan.

Vierailija
6/24 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei tarkoita silti että pitää maata sängyssä sairasloman loppuun asti. Jos kunto suo, muutakin voi tehdä. Ja joskus on pakko, vaikka ei oikeasti jaksaisikaan.

Muille asia ei kuulu pätkääkään.

Vierailija
7/24 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppini juorusi vaan omasta työkaveristaan tyyliin, että sen tarvis olla visusti sängyssä jos eivät osastolle ota, niin siihen asti kun alkaa äippäloma.. kyse on siis opettajista... Kysyin että tietääkö anoppini oikeaa syytä sairasloman myöntämiseen. Eipä tietenkään tiennyt, mutta sanoi että siihen asti oli töissä ihan kunnolla. kyseessä kuitenkin 3. lapsi vajaan neljän vuoden välein.

Vierailija
8/24 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan sitä on kaupassa käydä:) ! mielestäni ei kuulu muille! itse olen olut raskaana ja spinning-tunnilla! ja sairauslomaan oli varmasti syynsä!

Vierailija
9/24 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lääkäri antaa sairaslomaa, hän katsoo, ettei henkilö ole kykeneväinen tekemään työtänsä. Valitettavasti raskaana olevan naisen pitää kotona pitää huolta omasta perheestään. Meillä oli tilanne se, että miehen oli pakko tehdä töitä ja minä pidin arkea pystyssä sen mukaan, kun pystyin. Piti käydä kaupassa ja lapsetkin piti hakea tarhasta.

Voin sanoa, että olisin ollut mielumin töissä mutta vauvan parasta oli ajateltava.

Vierailija
10/24 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saikulla ties monettako viikkoa raskausajan moninaisten ongelmien vuoksi, en kuitenkaan vuodelepoon määrättynä.

Esim. viime perjantaina mieheni oli työmatkalla, ja lapsi sairaana. Lasta en hoitoon voinut viedä ja kauppaan oli silti pakko mennä.

Niinpä siis saikulla ollessa lapsen kanssa ruokakaupassa. enkä tehnyt mielestäni mitään väärin.

Vierailija
11/24 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että näin raskaana olevan sairaslomalaisen ruokakaupassa. Luultavasti tämä myös lähettäisi terveisiä töihin.

Outo ajatusmaailma ihmisillä, jos sairaslomalaisen pitäisi lapsineen kuolla nälkään.

Vierailija
12/24 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en oo kauppakeskukses käynyt, vaan tos lähikaupassa =)

Vierailija
13/24 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasloma tarkoittaa sitä, että henkilö ei ole kykenevä siihen työhön, mitä hänen pitää työpaikallaan tehdä - tai osaan siitä. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, mitä henkilö kykenee muuten tekemään.

Monissa sairauksissa on täysin sallittua ja varsinkin psyykkisissä sairauksissa jopa suotavaa liikkua ihmisten ilmoilla, harrastaa ja tehdä normaaleja asioita. Suurin osa sairauksista vain pahenee makaamisesta ja laiskottelusta. Vain aniharvat sairaudet ovat sellaisia että henkilön olisi pakko olla kotona tai maata sängyssä.

t. lääkäri

Vierailija
14/24 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On päivän töistä pois flunssan takia, mutta pystyy lähtemään yli sadan kilometrin päähän teatteriin?

Vierailija
15/24 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minulla oli selässä välilevynpullistuma ja liikuin silti niin paljon kuin pystyin. Ja sen tein lääkärin määräyksestä.

Raskaana ollessa olen ollut saikulla tolkuttomien selkäkipujen takia. Hoitoalalla en pystynyt potilaita nostelemaan. Mutta ruokakaupassa kävin silti lasten kanssa.

Vierailija
16/24 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänkin kävin oikein Ikeassa. Eilen kävin kävelyllä. Joinakin päivinä en pääse juuri sängystä ylös. Olen supistusten ja lantion löystymisestä aiheutuvien kipujen takia joutunut jo hyvissä ajoin ennen laskettua aikaa saikulle. Minulta ei ole kielletty liikkumista kokonaan, vaan suorastaan suositeltu liikkumaan sen mitä sopivalta tuntuu. En kuitenkaan shoppaile kerralla sitä kahdeksaa tuntia, mitä töissä olisin, enkä joudu ostoksille mennessä kävelemään sellaisia matkoja, mitä töissä käydessäni joudun. Ostoskärryjen työntäminen on aika paljon kevyempää niin henkisesti kuin fyysisesti kuin työni on. Enkä voisi olla töissä senkään takia, että harvoin pystyn olemaan tuntia kauempaa pystyssä tai edes istumassa, vaan on pakko päästä pötköttelemään.

Vierailija
17/24 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei raskaus ole sairaus, pieni epämukavuuden tunne kuuluu asiaan. Iso osa niistä raskaudenaikaisista sairauslomista on täysin turhia, nössyköiden naisten valitusta.

Ja on minulla kokemusta, neljä lasta synnyttänyt. Miksi muuten oli kauppakeskuksessa lasten kanssa, eikös työssä käyvän lapset ole päivät hoidossa?

Vierailija
18/24 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä aloitus tää oli? Käykö ap ihan kaikilla vietereillä?

Vierailija
19/24 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kieltämättä olen mielessäni ihmetellyt, kun ystäväni oli liitoskipujen takia sairaslomalla, mutta kuitenkin teki vaikka mitä. Istumatyötä tekee, eikä edes asiakaspalvelua ole..

Vierailija
20/24 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei raskaus ole sairaus, pieni epämukavuuden tunne kuuluu asiaan. Iso osa niistä raskaudenaikaisista sairauslomista on täysin turhia, nössyköiden naisten valitusta.

Ja on minulla kokemusta, neljä lasta synnyttänyt. Miksi muuten oli kauppakeskuksessa lasten kanssa, eikös työssä käyvän lapset ole päivät hoidossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä