Ärsyttäviä nuo Ideaparkissa olevat käsihoidon tyrkyttäjät! Haluan shoppailla rauhassa!
Nyt niitä oli jo molemmilla käytävillä. Ne niiden myymät käsivoiteet ovat sitä paitsi älyttömän kalliita.
Kommentit (30)
siinä käytävällä ilman, että joku on joka kerta kyselemässä olisiko hetki aikaa siihen ja tähän ja tuohon. Koskee myös muita kuin noita käsivoidetyttöjä. Mahtavat olla huonoja ne tuotteet, jos niitä pitää tuolla tavalla oikein myymällä myydä ihmisille. Eihän siitä tulisi mitään jos kaikki muutkin putiikit siellä "myisivät" tuotteitaan samalla tavalla pitkin käytäviä kysellen että olisko hetki aikaa. "Myyminen" lainausmerkeissä siksi että minustakin tuo on lähinnä tyrkytystä.
suunnattomasti just ne Ideaparkin tuputtajat.
Varsinkin kun on joskus oikein ajan kanssa shoppailemassa, käy välillä syömässä ja kahvilla niin tulee väkisinkin usein käveltyä niiden ohi, ja JOKA kerta hyökätään kyselemään, että olisko aikaa....no EI ole edelleenkään.
Itäkeskuksessa nuo on rauhoittuneet kummasti siitä kun työnsä aloittivat. Hyvä niin, sillä aika agressiivista oli "työnteko" ja ihmisiä melkein revittiin suorilta jaloilta penkille istumaan ja hoitoa saamaan.
Nyt niitä oli jo molemmilla käytävillä. Ne niiden myymät käsivoiteet ovat sitä paitsi älyttömän kalliita.
Kampissa musta ne on ihan ok. Ne kuitenkin yrittää tehdä työtä, pisteet siitä. Ja kyllä siellä joku on aina ottamassa hoitoja, eli eiköhän se ns kannatakin.
Mulle ei ole ikinä oltu epäystävällisiä, olen vaan hymyillyt ja mennyt ohi ja olen saanut olla rauhassa.
Itse "sorruin" kerran tähän heidän "kasvojenhoitoonsa", käsittelivät vain toisen puolen kasvoista... Onneksi olin vauvan kanssa liikkeellä, ja oli "pakko" poistua nopeasti paikalta, joskin piti luvata kaupustelijalle, että palaan ostamaan hänen tyrkyttämänsä tuotteet. Kaiken huipuksi käytettyjen aineiden "teho" perustui siihen, että iho turposi "sileäksi". Ts. ainakin oma ihoni reagoi todella "hyvin" tuotteeseen, ongelmaksi jäi vain turvotus ja kutina kasvoilla loppu päiväksi...
Lisäksi mitä näin hiustuotteilen kaupustelijoihin tulee, ongelma syntyy tilanteessa, jossa on suostunut hiustenlaittoon, vaan ei haluakkaan ostaa tuotteita. Tässä tilanteessa vaaditaan todella järkyttävä hinta hiusten kiharruksesta... Tai sitten pitää suostua ostamaan myytävä tuote, jolloin "palvelun" on saanut "ilmaiseksi".
katso esittelijää silmiin, hymyile ja sano "Ei, kiitos". Jatka sen jälkeen matkaa.
Ne "käsihoidotkin" ovat ihan tyhjän kanssa. Hinnatkin ovat aivan järkyttävät, monta kymppiä purkki. Ei ihme, että niitä täytyy tuputtaa.
katso esittelijää silmiin, hymyile ja sano "Ei, kiitos". Jatka sen jälkeen matkaa.
Pikkaisen tympii toistaa samaa useamman kerran samalla kauppareissulla! Mm. viime vuonna sain väistellä samaa kaupustelijaa päivittäin työmatkallani, joten "EI KIITOS" alkoi jo tympiä. Sinnikkäin oli eräs tietty israelilainen nuorimies.
Nyt marssin ohi edes vilkaisematta näihin maanvaivoihin.
Just nämä torikauppiaat markettien käytävillä sekä toreilla.
Vielä perään kailotetaan jotain kun on jo menossa pois.
Viimeksi Isossa Omenassa näin näitä kuolleen meren tuotteiden kaupustelijoita. Eräs nuori mies selkeästi aikoi minua myyntikohteekseen koska alkoi lähestyä useamman kerran, kun otin askeleenkin siihen suuntaan. Tarkoituksella muutin aina reittiä toiseen suuntaan. Loppujen lopuksi kuljin kojun ohi ja hän tuli ärsyyntyneenä sanomaan, että olin yrittänyt vältellä häntä! No ihmekö tuo! Mitäpä se hänelle kuuluu, miten kauppakeskuksessa liikun?
Suomessa nämä yrittäjät ovat kuitenkin vielä lapsenkengissään muihin maihin verrattuna. Olin pari vuotta sitten töissä Lontoossa eräässä liikkeessä, jonka ohi kulkee paljon jalankulkijoita ja siksi näitä kaupustelijoitakin on siellä usein. Eräs miekkonen yritti myydä samaa tuotetta minulle viikon aikana KUUSI KERTAA, koska jouduin liikkumaan siitä ohi päivittäin. Jouduin aina hymyillen sanomaan, että "tämä oli kolmas/neljäs/viides jne. yrityksesi tällä viikolla". Kun kerran ostin Suomessa kojusta tuotteen, tuli sama myyjä vielä saman päivän aikana kyselemään, olisiko hetki aikaa jne. Ei siis mitään asiakaskeskeisyyttä, liukuhihnatoimintaa. Olen itsekin ollut myyjänä ja tiedän, ettei joka asiakasta voi muistaa viikkotolkulla, mutta kyllä sen yhden päivän verran ainakin, varsinkin jos on pidempi keskustelu käyty.
Jos näillä kuolleen meren tuotteiden myyjillä on sama taktiikka Suomessa kuin ulkomailla, he aloittavat kysymällä "Oletko kuullut kuolleesta merestä?" Vastaan siihen aina (totuudenmukaisesti jopa): "Olen, olen käynyt siellä, kamala paikka!" :)
enemmistö näistä on niitä israelilaisia! Harvoin heissä aivan suomalaisia on ollut, ehkä 1/10. Mieltäni onkin askarruttanut jo pitkään mikä/kuka tätä toimintaa organisoi... Sossun luukulle nämä israelilaisnuoret eivät edes kelpaisi täällä Suomessa. Ja vasta aivan viimeaikoina ovat alkaneet rekrytoida suomalaisia nuoria (mikähän riistopalkka tästäkin "työstä" maksetaan...
Ovat pakko-myyneet mm. suoristusrautoja alaikäisille yms. arveluttavaa "kaupustelua". Lisäksi tuotteet ovat täysin ylihinnoiteltuja! En todellakaan arvosta heidän toimintaansa.