Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työssäkäyvät AV-mammat: kuinka hyvin osaatte englantia? Tai

Vierailija
27.04.2009 |

muita kieliä? Tarvitsetteko töissä päivittäin vieraita kieliä?

Itse puhun sujuvasti englantia ja saksaa, ja nyt harjoittelen

ruotsia pitkästä aikaa....

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vaika teen täysin suomalaisessa työyhteisössä töitä (meidän toimipisteessä ei taida olla ulkomaalaisia pysyvästi) niin kyllä meillä noita ulkomaisia kollegoja / konsultteja on jonkin verran. Muita kieliä en tarvitse työssäni kuin suomea ja englantia.

Vierailija
2/12 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin englannista ja ruotsista ällän, saksasta ja ranskasta een.. ja kappas vain, nyt 15v jälkeen osaan sönköttää joten kuten enkkua ja ruotsia (tai ainakin ymmärrän hyvin).. Työssäni en tarvitse kielipäätä yhtään, joten ei ihme, että unohtunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeminen ja kirjoittaminen sujuu, mutta kieltä ei tarvitse aktiivisesti käyttää. Sen sijaan ruotsia täytyy puhuakin joskus. :-) Ruotsi on aina ollut mulle se vahvempi kieli heti äidinkielen jälkeen.

Vierailija
4/12 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommunikoin s-postilla ja puhelimella lähes ainoastaan englanniksi, toisinaan ranskaksi.

Vierailija
5/12 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(tosin kun tulee puhelu yllättäen sönkötän hetken kun en joudu puhumaan kovinkaan usein), mutta esim. ruotsin kanssa olen täysin hukassa. Ranskaa osaan mutta vain turistitasolla. Eli siitä ei ole paljoakaan iloa:-)

Vierailija
6/12 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän joka päivä mutta ihan tönkköenglantia puhun ja kirjoitan. Hävettää välillä kun ei osaa ääntää mutta asia tulee aina selväksi. Pääsispä jonnekin kurssille.

Vierailija
7/12 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikka olen siitä B:n aikanaan kirjoittanut, niin erinomaisesti pärjään tai on pakkokin, jotta työt tulee hoidetuksi. Tosin ei taida kukaan työyhteisössämme englantia täydellisesti osata! Eli samoin broken english meillä käytössä.

Vierailija
8/12 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä ja työkieli on englanti. Osaan puhua ja kirjoittaa, mutta mikään kielinero en ole ja rasittaa koko asia. Pitäisi alkaa lukemaan englanninkielisiä kirjoja ja lehtiä, niin saisi vähän tutummaksi asian...

Vierailija
9/12 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en tarvitse työssäni pph:na kieliä. Mulla on kyllä ihan hyvä koulutuskin, ja kirjoitinkin kielistä hyvät arvosanat, mutta puhua en niitä osaa.

Vierailija
10/12 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän sitä oppii, sitä enemmän oppii huomaamaan omat puutteensa. Töissä tartten aika harvoin, enemmän ruotsia. Saksaa opiskelen taas pitkäsätä aikaa, ihan huvikseni. Kesällä aion tosin käydä Saksassa, jotta voin harjoitella kieltä.

Vierailija
11/12 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en tarvitse työssäni pph:na kieliä. Mulla on kyllä ihan hyvä koulutuskin, ja kirjoitinkin kielistä hyvät arvosanat, mutta puhua en niitä osaa.

Siitä on ollut todella paljon apua, ja jututtajana on britti. Ruotsi ja saksa on täysin hukassa mutta niitä en onneksi työssä tarvitsekaan.

Vierailija
12/12 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut alemman ja ylemmän korkeakoulututkinnon ulkomailla. Tuskin minäkään yllän ihan sinne native-tasolle, mutta kommunikointi englanniksi kyllä sujuu liukkaasti eikä aiheuta mitään ongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän