31-vuotias VTM jolla on vakiduuni ja palkka noin 50 000 € / vuosi...
Olen 39-vuotias VTM, jolla vakivirka EU:n komissiossa ja palkkaa jää käteen 100 000 vuodessa.
Kommentit (26)
Nyt vain paljon vaikeampi päästä EU-hommiiin kuin 14 vuotta sitten. Silloin järjestettiin kokeet uusille jäsenmaille (Suomi, Ruotsi ja Itävalta). Nyt mukana hakijoita kaikista EU27-maista...
Mutta aina kannattaa yrittää.
elät parhaillaan unelmaani! Kertoisitko kuinka päädyit komissioon ja minkä ikäisenä?
t.22-v politiikan kandi
Olen 39-vuotias VTM, jolla vakivirka EU:n komissiossa ja palkkaa jää käteen 100 000 vuodessa.
Osallistuin -95 kilpailuun ja pääsin rekrytointilistalle. Loppuvuodesta -95 tuli työtarjous ja sillä tiellä olen edelleen. Hyvin olen viihtynyt. Työ on mukavaa, samoin työkaverit ja palkkaus kohdallaan.
Millä pääosastolla työskentelet? Osaatko sanoa, mitkä osastot ovat yleisesti harjoittelijoiden keskuudessa suosituimpia, eli minne on eniten tunkua ja minne taas vähiten?
Osallistuin -95 kilpailuun ja pääsin rekrytointilistalle. Loppuvuodesta -95 tuli työtarjous ja sillä tiellä olen edelleen. Hyvin olen viihtynyt. Työ on mukavaa, samoin työkaverit ja palkkaus kohdallaan.
Harjoittelijoita luulisin olevan eniten talous- ja oikeusasioihin sekä ulkosuhteisiin liittyvissä DG:issä. MYös DG ENV on suositu. Vähiten on varmaan teknisissä DG:issä. Mutta kaikkialle niitä riittää. Minunkin ykskössä on yleensä jatkuvasti yksi harjoittelija.
... joka alkoi just harkita EU-hommia :) Saisi jotain käyttöä tuolle ranskallekin.