Oman lapsen hoito: työkokemusta?
Kommentit (9)
Lapsi on kuitenkin rasite työnantajalle, sellaista kokemusta ei kovin korkealle arvosteta.
kouluun olen hakemassa..Tuttavani nimittäin väittää että oman lapsen hoito on työkokemusta, itsestä ajatus tuntuu hassulta.
mutta jos suuntaudut lastenhoitoon, niin eiköhän oman lapsen hoito ole ihan hyödyllistä, ja työnantajakin luultavasti arvostaa sitä ainakin vähän.
Jos hakemuksessa voi vapaasti kertoa itsestään niin mainitse että sinulla on lapsi. Omasta lapsesta tuskin saa mitään "lisäpisteitä"...
...ja palasin 6 vuoden tauon jälkeen sairaalaan töihin. Mun haastattelija sanoi suoraan arvostavansa kotona vietettyjä vuosiani : ) Uskoisin, että sosiaali- ja terveysalalla kotiäitivuodet eivät ole täysin hukkaan heitettyä aikaa. Onhan se paremoi kuin ei mitään.
Esimerkiksi kunnallisella puolella maksettavissa palkan kokemuslisissä huomioidaan myös äitiys-, vanhempain- ja hoitovapaat, kunhan sillä ajalla on työsopimus voimassa.
Ilmeisesti sinun tapauksessasi työkokemuksen perusteella saa lisäpisteitä kouluun hakemisessa, joten mainitse ihmeessä lapsi, jos siitä vaikka sattuisi saamaan lisäpisteitä.
niin kommentoin myös tuohon työasiaan. Eli itse kyllä mainitsen työhakemuksessa hoitovapaan, koska muuten näyttäisi aika pahalta aukko työnteossa, parempi hoitovapaa kuin työtön mielestäni. Jotkut työnantajat tietysti saattavat ajatella lapsien tuovan poissaoloja, mutta toisaalta toiset saattavat ajatella että kun lapset on tehty, ei työntekijä heti ole jäämässä äitiyslomalle.
Joskus ainakin joissain koulutusohjelmissa oman lapsen hoito on laskettu työkokemukseksi.
Miten on, lähihoitajaksi haen ja työkokemus tietty täytyy osoittaa todituksin. Mutta luetaanko oman lapsen hoito työkokemukseksi?