Vappuperinteitä?
Millaisia vappuperinteitä teillä on? Vietetäänkö vappua lasten kanssa vai ilman? onko naamiaisbileitä, vappukulkueita, vappumarkkinoita jne? Ruokaa, juomaa?
Meillä perinteisesti simaa ja munkkeja. lapset saavat vappupallot ja muuta krääsää kohtuudella. Vietetään ihan perheen kesken tai sitten jonkun ystäväperheen kanssa. Eli ei suurempia perinteitä. Itse en pidä vappua kovin merkittävä juhlana, mutta onhan se lapsille ihan kiva...
Kommentit (6)
Tänä vuonna tehdään munkit itse, mulla on joku leipomis/ruoanlaittoinnostus päällä :) Aikuiset skoolaa kuohuvalla. Koti korstellaan serpentiineillä ja ilmapalloilla. Hyvää ruokaa koko perheelle, ainakin grillataan. Piknikille mennään jos ei ole kauhean kylmä. Pihatöitä tehdään tänä vappuna, se ei ole traditio :)
Meillä vappu menee omassa porukassa.
Lapset on alle 5- vuotiaita niin mitään ei ole vielä ehtinyt jäämään perinteeksi mutta kovasti haluan tästä lapsille jotain saada irti. Vappu on itsellekin ihana päivä, miehen kanssa tavatiin joskus juuri ennen vappua.. :)
Meillä on se tori PAKKO. Ryysikseen mennään hakeen pallot ja jotai krääsää, ei marketista.
Teen simat (ens vuonna lapsien kanssa). Pikamunkkeja väsätään.
Serpenttiiniä paljon, puhalletaan kyllästymiseen saakka ilmapalloja.
Lapsille koitan miettiä pelejä ja leikkejä ja ollaan yhdessä. Alkoa vähän mutta hyvää helppoa ruokaa. Vaikka grillausta ja piknikki!
Mennään kattoon opiskelijoitten koskeen uittamista.
Sen verran punanen mää olen että kotiäitinä arvostan mahdollisuutta olla vauvan kanssa kotona ja 8 h työpäivää.. ;) Eli se vapun todellinenkin syy juhlaan on mulle iso juttu!
Koti koristellaan serpentiineillä ja ilmapalloilla.
Vappuaatto menee perinteisesti ystäväperheiden kanssa. Syödään, saunotaan ja oleskellaan. Herkutellaan oikein kunnolla! =)
Varsinainen vappu sitten vietetään kotona grillaten ja ulkoillen.
Minulle vappu ei ole millään tavalla tärkeä päivä, mutta vietämme sitä lasten vuoksi ja heidän ehdoillaan. Alkoholi ei kuulu kuvioihin ollenkaan.
ja silliä tietty täytyy ruokapöydässä olla.
kun käytiin aina isolla opiskelijakaveriporukalla Ulliksella piknikillä. Nyt lasten myötä se on jäänyt ja joka vappu on tehty erilaisia asioita.
Aattona ollaan menossa muutaman muun lapsiperheen kanssa nyyttärikylään, meitä on ehkä 10 aikuista ja 15-20 lasta eli hulinaa :)
Vapunpäivänä mennään puistoon piknikille parin muun ystäväperheen kanssa ja sitä ennen käväistään vapputorilla ja hankitaan jotain krääsää.
Vappupäivänä tehdään piknik reissu aina jonnekin, hätätapauksessa sisätiloihin:-)