Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤¤¤ TAMMIKUUN TÄHDET¤¤¤¤¤

27.04.2009 |

Eli mukaan kaikki , joilla laskettu on tammikuussa, tai liki :)

Itsellä laskettu on 30.12.2009,

mutta jos kahdesta edellisestä raskaudesta mitään voi päötellä, niin tammikuulle menee..

Nyt on kasassa rv 4+5 ja edelliset lapset on molemmat poikia -01 ja -04 syntyneet...

Kommentit (146)

Vierailija
1/146 |
17.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten me nyt pärjätään ilman meidän ehtoisaa emäntää? Toivottavasti se mörrimöykky-mieskin tulee järkiinsä kun et olekaan enää hänen päiviään sulostuttamassa. Käy vielä lähtiessä lainaamassa kirja raskausajan muutoksista ja jätä se keittiönpöydälle sopivasta kohdasta avattuna... Jos vaikka tieto lisäisi ymmärrystä. Hienoa kuitenkin että verenpaineesi on noussut ja tissit kuosissa ;)

Mä oon apteekista ostanut ihan foolihappotabuja ja syönyt niitä vuodenvaihteesta, kun silloin törmäsin itsekin tähän tietoon.

Tervetuloa kaylies, toivottavasti tulee plussa!

Onnea nuvolinalle79, yritä jotenkin malttaa neuvolaan asti. Ainakin tulee sitten ultrassa parempia kuvia :)

Tsempitykset myös Jafalle, auringolle ja mantelille, koitetaan kestää!

Jennuli-81 rv 5+6

Vierailija
2/146 |
17.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan uusille plussanneille!

Olen näköjään unohtanut laittaa synnärin ja sehän olisi P-KKS.

Pieru/kakkajuttu oli älyttömän hauska, kiitoksia siitä :D Mullakin on hajuaisti herkistynyt, mutta ei vielä kovin paljoa silti. Kahvinhaju ei tee onneksi pahaa... töissä paljastuisi heti ;) Samoin mulla ei onneksi ole aamulla huonovointisuutta yhtään eli kahvi ja ruoka uppoaa... sekin saatettaisiin huomata töissä, jos en söisi / joisi.... paha olo iskee useimmiten vasta iltapäivisin / iltaisin, JOS iskee. En ole oksennellut enkä aiemmissakaan raskauksissa (joita kaksi siis). Ja se on outoa, että paha olo tulee monesti ruokailun jälkeen... ja tänään myös saunan jälkeen.

Foolihappoa pitäis kai alkaa popsia... parhaiten se muistaakseni vaikuttaa, jos sen tarpeen turvaisi jo ennen kuin raskaus alkaakaan... mut en oo 100% varma. Onkos jotain muuta, mitä pitäis syödä? En nyt enää muista, kun edellisestä raskaudesta aikaa... Entäs niitä kiellettyjä ruokia oliko mitä? Ainaki vakuumipakatut tais olla... ja tietty alkoholi ;)

Kerrottiin tänään isovanhemmille vauvauutisia, olivat kaikki kovin iloisia ja onnea toivottelivat :) Puhelimessa kerrottiin, kun en saanut kerrottua "nokatusten" ;D Meni pupu pöksyyn... Muille ei vielä kerrota, ei noille omille lapsukaisillekaan... kunhan aika nyt kuluu hieman...

Pitäis kai aikaa neuvolaan soitella, kesäkuun puoliväliin menenee.... kun nyt vasta rv 5 ja muistaakseni se eka käynti olis vasta rv 8-10...

Hyviä vointeja!!!!!!

-aLMa77

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/146 |
17.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin epätodelliselta tuntuu, josko se tästä konkretisoituu kun liityn joukkoon iloiseen! Eilen aamulla näytti plussaa ja LA olisi jossain 25.1. eli (taas) pidän kuukauden häntäpäätä pystyssä: esikoinen syntynyt 27.2.2007.

Sairaalana Hyvinkää (yksi syy miksi haluan mukaan kirjoittelemaan, kun täällähän on muitakin lähiseudulta, kiva-kiva!!!)

Vierailija
4/146 |
17.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jennuli en ole tainnut mainita riskeistä vielä mitään, olen yrittänyt pitää ne mielestäni pois niin kauan kuin pystyn, mutta toki saa kysyä. Eli olen ensimmäisen lapsen kohdalla immunisoitunut lapsen verestä, lapsi voi periä isältään kaksi erilaista tekijää vereensä ja jos käy huonosti minun ja lapsen veret tuhoaa toisiaan ja sikiö anemisoituu. monimutkainen juttu, ja edellinen odotus oli painajaista puoleen väliin saakka kunnes lapsivesipunktiolla selvitettiin lapsen perimä, silloin oli onni matkassa. Kahdella ensimmäiselläni siis eri perimä isältään.

Pitkään meni ennen kuin pystyin edes miettimään tätä kolmatta, siksi ikäeroa tulee paljon. Lääkäriä olen konsultoinut jo viime vuonna että onko edes järkevää miettiä kolmatta, heidän mielestään riskit on hoidettavissa (?)

Mutta ennenkuin tulee romaani tästä mun tulevasta painajaisesta niin lapsivesipunktiota taas odottelemaan noin viikolla 18-19.

Mieli kuitenkin ihmeellisen stressitön vielä ;-)

Mukavaa viikkoa kaikille ! onneksi tulee lyhyt työviikko.

Sirusade

Vierailija
5/146 |
17.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...puuttuvia tietoja. Eli listan päivittäjä, kukas hän nyt olikaan....?

Eli siis laskettu näin omassa päässä laskettuna on kaiketi 20.01.2009, ihan siitäkin syystä että kauris siitä tulee.... :-)

Ja ulkomaat on kuvioissa, joten ei tartte sairaalaa laittaa...

Tosin voisi tuohon listaan vielä kaikki lisätä, että kuinka mones on tulossa, ja että kuinka vanhoja sitä ollaan...vai eikö? Oliko ihan tyhmä idea?

Hyvät yöt.

Riesa.

Vierailija
6/146 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moimoi!

Niin sitä vaan alko etomaan, ehin jo iloita ettei mulle mitää pahoinvointia tuu. Oksentanu en oo. Hyvä vinkki oli, et heti ku herää ni tuoremehua ja äkkii :) mut sit toi syöminen.. siis pakko syödä iha koko aja jotai pientä ja kevyttä, ettei ala öklöttää.

Maha on turvonnu ja tissit kasvanu. Onneksi mulla on isompia rintsikoita tallella, laihuin reilu vuos sitte ni pieneni tissitki.

Kiellettyjä ruokia.. eilen popsin tuoretta leipää tuorejuuston kera. sit myöhemmin vasta muistin, et tuorejuustoa ei kannata syödä :/ salmiakin oon kohtuukäyttönä sallinu, paitsi tietysti jos verenpaineet alkaa kohota ni sit rajottaa iha kunnolla. Kalaruoat onki sit kinkkisempiä, ku niitä kuitenki suositellaan syötäväksi, mut niin monet kalat kiellettyjä. helpompi ois kuulla listaa, et mitä niitä nyt saa syödä :D

Ihanat kelit ollu ja mukava ottaa arskaa! :) vielä muutama viikko opiskeluja ja sit töihin.. kesän nautintoja teille kaikille! :)

Vierailija
7/146 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Mun ois tosiaan pitäny olla hiljaa, kun viimeksi kehuin, ettei ole oireita... Kyllä on paha olo, niin kauhea, että olin yöllä ihan kippurassa lattialla, kun pelkäsin, että menee kesken. Oli mahakivut aivan kamalat. Onneksi meni ohi eikä vuotoa ole ollut. Pahoinvointi tuntuu alkaneen jopa aamulla, kun ei ole tähän asti ollut kuin tosi lievää iltaisin.

Näin ne muuttuu, viikko viikolta. Näköjään. Kurja homma Sognatore, että teillä ei oikein suju :( Se on varmaan miehellä hankala asettua naisen asemaan tässä tilanteessa, kun käytös (ja olo) on välillä niin erilaista kuin tavallisesti. Itekin olen itkenyt välillä oikeen kunnolla, enkä oo tienny mistä syystä. Jospa se tästä tasaantuisi kun ainakin keskikolmannes alkaa.

Muuten elo sujuu tavallisesti, opiskeluja pitäisi puurtaa, huomenna tentti. Aurinkoisia päiviä kaikille!

Vanilla

rv 6

Vierailija
8/146 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taalla Israelissa aletaan antamaan foolihappo tabletteja jo 3kk ennen kuin aletaan yritys raskautua ja jatketaan vahintaan ensimmainen kolmannes raskaudesta. Muutenkin seuraataan tuon foolihapon, B12 yms vitamiinien ja hivenaineiden maaria veressa aika tarkkaan.

Anan rv 7+0 ja uskomattoman kipeet rinnat

Vierailija
9/146 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon ruokailuun...Kaikkea kohtuudella. Tottakai sinihomejuustoja ja sen sellasia kannattaa välttää ja kaloja myös mutta jos pikkasen syöt kypsää kalaa niin ei se pahaa tee. Eli kaikkea kohtuudella. Sisko söi kaikkea kohtuudella eikä noissa sen kolmessa muksussa oo mitää vikaa :D

Vierailija
10/146 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin nyt se on virallista.. Erittäin vahva plussa tuli joten minusta tulee mamma jos hyvin käy niin 24.1.2010 :)

Vierailija
11/146 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Yahoossa enää nykyään ryhmiä? Jotenkin olisi mukavampi "jutustella", kun tietäisi, ettei kaikki ulkopuolisetkin lue näitä juttuja...

Mietiskelee aLmA77

Vierailija
12/146 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa sitten testiin ilmestyi kaksi ihanaa viivaa ja la olisi 7.1. Kolmatta lasta on yritetty jo viime kesästä alkaen, mutta huonolla tuurilla. Syksyllä oli kohdunulkoinen raskaus ja tammikuussa sain keskenmenon rv11. Tässä edellisessä raskaudessa ehdin käydä jo rv 7+ alkuraskauden ultrassakin toteamassa, että sydän sykkii ja kaikki hyvin, mutta silti meni kesken ;(

Nyt pelottaa miten tällä kertaa käy. rv6+1 kävin tarkistuttamassa ultrassa, että kysessä ei ainakaan ole kohdunulkoinen. Seuraava ultra on varattuna maanantaiksi. Pahoinvointi alkaa hiipiä kuvioihin eikä kahvikaan enää maistu. Paniikkia aiheuttaa vaaleanpunainen valkovuoto, jota on ollut jo yli viikon. Nyt yritän vielä olla ajattelematta koko vauvan odotusta, ettei pettymys ole liian suuri.

Tuiskuliina rv6+6

Vierailija
13/146 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitinkin jo tuonne toiseen pinoon, mutta jospa sit vielä tähänkin...

Olen siis 31-vuotias kolmatta odottava äiti. Ennestään on tyttö 6v ja poika 4v. Laskettu aika tälle "uudelle kansalaiselle" on 14.1.2010 eli rv 5-6 mennään.

Vierailija
14/146 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä esikoista odotellaan rv 7+3.. laskettu aika 17.1.10.. 10kk saatiin yrittää ennen kuin tärppäs.. =)

oireita joitain ollu, rinnat alussa tosi kipeät, nyt vähän helpottanu ja massu tuntuu turvonneelta. menkkakipujen tuntua aika vahvasti ja sit niitä mielialan vaihteluita.. kiitollinen oon ettei oksentelua tai muutakaan etomista oo ollu=) kaameita raivokohtauksia saanu muutamaan otteeseen.

masu-asukista me kerrottiin lähimmille ystäville ja sukulaisille.. töissä pari tyyppiä tietää, pomolle kerroin työtehtävien vuoksi.

noista harrastuksista.. ratsastuksen oon jättäny pois heti kun sain tietää olevani raskaana. hepat ei niin luotettavia että uskaltaisin hypätä ratsaille.

Vierailija
15/146 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, liitympä minäkin tähän ketjuun!

Pari päivää sitten tein testin ja plussaa näyttää. Laskettu aika 29.12-1.1.2010. Riippuen laskeeko kuukautisista vai mun ovistuntemuksistani. Jospa ajattelen tuon 1.1.2010 :) Menossa siis rv4+3. Toinen lapsi kyseessä, esikoistyttö on syntynyt -06.

Onko muilla millaisia oireita? Täällä on väsymystä, rintojen arkuutta ja turpoamista ja hiukan pahoinvointia sekä hengästymistä. Mahaakin turvottaa, saa nähdä kuinka nopsaan tästä toisesta alkaa näkymään maha, kun ekasta meni yli puolivälin ennen kuin selkeä raskausmaha tuli.

Ihan kiva, että on vähän oireita, kun muuten tuntuu niin epätodelliselta :)

Vierailija
16/146 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips! Liityn hyvin varovasti mukaan tähän ketjuun, koitan taustailla, jos en kirjoitella uskalla. Takana jo kaksi varhaisraskauden keskenmenoa helmi- ja maaliskuilta.

Lauantaina plussasin taas ja nyt sitte matkasin suoraan yksityiselle varmistamaan, miltä kohdussa näyttää. Ja siellähän näytti juuri siltä miltä tässä vaiheessa pitääkin: limakalvo on 18mm paksu, riittävä ylläpitämään raskautta. Keskeltä kohtua näkyi halkaisijaltaan 4mm munapussi. Lääkärin mukaan raskaudella pitäisi olla täydet edellytykset jatkua, nyt ainakin näyttää hyvältä. Seuraava ultra 2-3vkon päästä.

En nyt oikein vielä osaa iloita tästä ihmeestä. Tämä talvi on osoittanut, että lapsia ei tehdä, niitä saadaan. Sen vuoksi ehkä oireiden bongailukin on aika vähäistä. Rinnat särkevät ja väsyttää. Aamulla oksensin, mutta se johtui kyllä tuon lääkärireissun jännittämisestä. Esikoispojasta -07 oksentelin 7kk yötäpäivää, tiputuksessa ja kotona. Toivon totisesti, että tämä toinen päästäisi pahoinvoinnin kannalta helpommalla, kun kerran alku on ollut hankalampaa.

Vierailija
17/146 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea kovasti plussaamisesta kummallekin ja toivottavasti pienet pysyvät matkassa loppuun asti <3

Mulla on jos jonkinäköisiä tuntemuksia, on turvotusta, vatta on välistä han kipee ja väsyttää kaiken päivää, on kuuma ja kylmä, yöllä ei saa nukuttua, rinnat on arat, tosin nyt vähän helpottanu... Unohdinkohan jotain, niin tollanen pieni etova olo on koko ajan...

Esikoisesta en oo oksentanut, mutta kuopuksesta sitten voi melko pahoin jonkun aikaa... Esikoisesta sitten nukuin koko ajan...

:)

Vierailija
18/146 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on meilläkin oma ryhmä :)

Eli, rv 4+3, la 1.1.2010. Entuudestaan on tyttö -03, ja hän viihtyi mahassa 16 päivää yli lasketun ajan, joten olen melko varma, että tämä uusikin menee vuodelle 2010.

Oireista minulla on ollut pientä menkkajomotuksen tapaista, ja rintojen paisuminen + kipuilu. Juoksulenkeille pitää nyt laittaa kolmet urheiluliivit päälekkäin.

Mites te muut, oletteko jo joutuneet harrastuksia karsimaan? Itselläni on ratsastustunnit maksettu toukokuun lopulle, vielä olisi 3 kertaa jäljellä. Olen ratsastanut pienestä pitäen, ja tunnit ovat tutuilla hepoilla ihan koulutunteja, joten ajattelin että mikäli vointi on ok, voin tunnit mennä loppuun asti. Opettajalle aion kyllä mainita, että hän antaisi mulle semmosia heppoja, joilla on tasainen ravi...

Toinen rakas harrastus on thai-nyrkkeily (kunto-versiona, tosin). Eilen tunnilla jouduin parilleni jo ilmoittamaan, että hänen pitää jättää iskut ja potkut vatsanseudulle pois. Ohjaajalle aion myös kertoa. Kausi loppuu juhannuksena, treeneissä ajattelin käydä sinne asti. Potkut voivat alkaa olemaan hankalia, mutta lyömisen ei luulisi haittaavan.

Entäs uutisen julkisuus - oletteko jo kertoneet muille? Nyrkkeilyparini on oikeastaan ainoa ulkopuolinen, joka tietää. Parille nettikaverille olen kertonut lisäksi. Kunhan eka neuvola on varattu ja käyty, alamme sitten kertomaan muille. Töissä en aio kertoa ihan heti, mutta mun juomattomuus kaikenmaailman kissanristiäisissä varmaan herättää epäilyt.. :)

Vierailija
19/146 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdelle kaverille kerroin, kun oltiin näistä vauvajutuista puhuttu ja mies yhdelle kaverilleen on kertonut. Viime raskaudesta ei kerrottu juuri kenellelekkään ennen ekaa ultraa, mutta nyt tuntuu että voisi kertoa. Vaikkakaan nyt ei ole samanlaista luottoa siihen että kaikki menee hyvin, ekalla kertaa kun ei tiennyt vielä kaiken maailman riskeistä niin paljoa. Ja tuttavapiirissä on myös joitakin keskenmenoja yms ikäviä juttuja tullut vastaan aika myöhäisessäkin vaiheessa. Täytyy yrittää kuitenkin nauttia päivä kerrallaan ja malttaa hetki tuon kertomisen kanssa :)

Harrastukset on aikas vähillä ollut elämäntilanteen ja laiskuuden vuoksi muutenkin, mutta nyt ajattelin, että pitäisi alkaa kuntoilemaan pikkaisen ja huoltamaan muun muassa selän lihaksia. Viime raskaudessa lihaskunto oli suht hyvä ja silloinkin kärsin kauheista selkäkivuista niin hiukan pelottaa, mitä tästä tulee.

Vierailija
20/146 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en juurikaan oo paljoa harrastellut kävelyä lukuunotamatta juuri mitään,

trampoliinia ja hyppynarua viikonloppuna kokeilin ja totesin, että ottaa ilkeesti vattaan, niin ei viiti, nekin kesäilot sitten karsittava pois...

Kertonut olen kahdelle kaverille ja äidilleni, eikä oo aikomus ainakaan lähiaikoina muille kertoakaan, saa siten nähdä kun eka neuvola on käyty, mitä tekee...

Onko teillä ollut pitkäkin yritys takana?

Meillä on yritystä marraskuusta asti.