Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aika synkkää

Vierailija
25.04.2009 |

luettavaa, ja minulla melkein sama tarina. Valmistuin viime vuonna KTM:äksi, markkinointi pääaineena. Oli varmaan elämäni tyhmin päätös se markkinointi mutta kun se nyt oli ja on se mikä kiinnosti. Otin heti valmistumisen jälkeen vastaan työn tuntiopettajana (minulla oli kieli sivuaineena joten ei se kieliopettajan duuni sikäli ole NIIN kaukaa haettu). Ja samalla minun tyttäreni meni päiväkotiin joten mielestäni ne opettajan lyhyet päivät oli ihan sopiva juttu. Mutta olipa toiseksi tyhmin päätös elämässäni, vuosi sitten olisi vielä ehkä löytynyt oman alan duunia, nyt ei ole mitään mahdollisuuksia. Olen lähettänyt yli sata hakemusta, suurin osa jotka ovat vastanneet ovat suoraan sanoneet että ole ylikoulutettu, mutta toisaalta koulutukseen vastaaviin tehtäviin vaaditaan 5v. työkokemus. Olen kyllä paiskinut töitä koko ajan opikeluiden oheella, mutta eihän se vastaa sitä 5v työkokemusta johonkin markkinointipääliköksi, ja siksi olenkin enimmäkseen hakenut niitä assari-töitä. Ja minulla siinä mielessä hyvä CV että olen ollut vuoden ulkomailla töissä opiskelu-aikana, ja ihan alaan liityvää, joten on myös kansainvälistä kokemusta, ja puhun sujuvasti 4 kieltä. Mutta ihan toivotonta on tämä yrittäminen, ja en ole siis päässyt edes yhteen haastatteluun. Kai sitä on pakko jatkaa opettajana mutta kyllä mä tiedän että se syö koko ajan mahdollisuuksiani tulevaisuudessa saada sitä koulutusta vastaavaa työtä. Pakko on vaan lapsi ruokkia ja pukea, työttömyystuella ei elä ainakaan pk-seudulla.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puolestani teen markkinointihommia, koulutukseni alunperin kielialan.

Aloitin oman alan töissä ja olen siirtynyt näihin tehtäviin kokemuksen karttuessa.

Markkinoinnissa lienee tarjolla muitakin töitä kuin markkinointi-päällikkö / assari? Mm. oma tittelini ei ole kumpaakaan.

Mutta tosiaan: koulutuksen lisäksi myös työkokemuksella on merkitystä. Oman uran suunnittelukin on tarpeen: kuten itse sanoit, siirtyminen oman alan hommiisi jo aiemmin olisi helpottanut työnsaantia myöhemmin.

Kokemuksella, työssä hankitulla, on kuitenkin iso merkitys: itse olen nyt viime aikona käynyt muutamassa haastattelussa headhuntattuna, koska yhdistelmä vankka kieli/viestintätausta ja markkinointityökokemus on tietyissä työtehtävissä ilmeisesti sitten hankalasti löydettävissä. En tosin ole noita työpaikkoja saanut :), joten sinällään ei voi leuhkia :), mutta enpä ole varsinaisesti uutta työtä etsimässäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi