Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskittymisvaikeuksista...

Vierailija
24.04.2009 |

Meillä on 5 v. poika, jolla päiväkodissa ongelmia keskittymisen kanssa. Ehdottivat pojan siirtoa pienempään ryhmään. Nykyisessä ryhmässä 21 lasta, tulevassa olisi 12. Silti mietityttää... Pieni ryhmä on ns. erityisryhmä ja en haluaisi häntä sen takia sinne. Olen siis ennakkoluuloinen. Päiväkodissa markkinoivat paikkaa sillä, että se on lapsen etu. Pääsisi harjoittelemaan keskittymistä ennen eskaria. Tekee mieli tarttua tilaisuuteen, mutta millään en halua myöntää ongelman olemassa oloa... Taitaa olla enemmän äidin ongelma...siis ennakkoluulo. Hyvähän se on kun puututaan. Kokemuksia?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/10 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole vastaavasta kokemusta??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole asiasta kokemuksia, mutta sinulla on paljon vielä elämästä oppimista. Pidätkö eritysryhmän lapsia jotenkin vähempiarvoisena?

Hyvähän se on jos ongelmaan puututaan. Laitat lapsesi pienempään ryhmään ja katsot auttoiko. Parempihan se on että ajoissa puututaan asiaan.

Vierailija
4/10 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän erityistukea vaativa lapsi. Hänellä on puheentuoton ongelmia ja ongelmia keskittymisessä. Voin vain suositella pienryhmää. Kuten kirjoitit ongelma on lähinnä sinulla.

Vierailija
5/10 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienemmässä ryhmässä hoitajien aika riittää paremmin. Tavallisessa ryhmässä joutuu silmätikuksi ja tulee väärin ymmärretyksi, joka taas syö itsetuntoa.

Jos ongelmat saadaan korjattua ennen kouluikää, niin sehän olisi paras mahdollinen vaihtoehto! Pääsee hyvillä eväillä aloittamaan koulussa.

Laita ihmeessä pienryhmään. Toiset täällä joutuu tappelemaan noista paikoista!

Vierailija
6/10 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koin ihan samalla tavalla oman poikani kanssa. Hänellä myös keskittymisvaikeutta ja ongelmia puheenselvyydessä ja motoriikassa. Nyt on jo toisella luokalla ja meille ei ole koskaan tarjottu mahdollisuutta pienryhmään, joka olisi hyvä vaihtoehto, sillä siellä aikuisilla tosiaan on aikaa lapselle. Nyt joudumme taistelemaan kaikesta tuesta, mitä koulussa tarvitsisi.

Mutta siis ensi reaktioni, kun ongelma havaittiin päiväkodissa oli juuri samalainen kuin sinulla. Se menee ohi ja johtuu varmaan vaikeudesta hyväksyä, ettei oma lapsi olekaan "täydellinen". Meitä on helpottanut aika ja sen huomaaminen, että itse asiassa lapsemme oppi todella hyvin koulussa ja ymmärtää asiat, tarvitsee vain enemmän aikuisen ohjausta keskittymisen ylläpitoon, sillä unohtuu ajatuksiinsa helposti ja lopettaa tekemisen. Toiminnanohjauskortit ovat meillä koulussa auttaneet. Teille pienryhmästä voisi olla apua ja siellä voidan päremmin kokeilla keinoja, mitkä auttaisivat juuri teidän lastanne.

Vierailija
7/10 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin itse pari vuotta sitten kun lapsi oli menossa kouluun ja keskittymisen kanssa oli vaikeuksia. Tarjottiin paikkaa erityisluokalla ja itse olin sujut asian kanssa kun olin asiantuntijoiden kanssa keskustellut. Mies ei meinannut millään hyväksyä asiaa ja riideltiin siitä, mutta onneksi hänkin sitten vakuuttui. Poika opiskelee edelleen erityisluokalla, on luokkansa parhaita, keskiarvo lähentelee ysiä...Oli todellinen lottovoitto että lapsemme erityisryhmään pääsi...Ensi voudeksi esittivät koulusta siirtoa "normaaliluokalle" mutta se tietäisi koulun vaihtoa joten emme suostuneet ja onneksi lasta ei veilä sitten siirretä.

Eli ap, kannattaa tosiaan lapsen edun nimissä tarttua tilaisuuteen!

Vierailija
8/10 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelma on todella varmaan minussa, koska olen 70-80 lukujen kasvatti, ja mielessä on vain sen aikaiset apukoulut ja kiusaaminen "apareita" kohtaan. Mutta taidan antaa luvan psykologilla käyntiin ja pienryhmään siirtoon. Toivottavasti se auttaa pojan ongelmiin. Meillä anoppi on opettaja ja puhuu edelleen tarkkislaisista... hoh hoijaa...

Vierailija
9/10 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin on todella hyviä kokemuksia päiväkodin integroidusata erityisryhmästä, jossa siis 5 erityislasta ja 7 tukilasta - enkä itsekään tiennyt ketkä olivat ne erityislapset. Paitsi ne joiden vanhemmat tunsin

Vierailija
10/10 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin kyse olisi tuollaisesta integroidusta ryhmästä, jossa tosiaan 12 lasta yhteensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi