Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenenkään miehellä yhtä outoa sukua...

Vierailija
24.04.2009 |

Huomasin just, että avomieheni isä ei muista vieläkään etu- eikä sukunimeäni. Eihän tässä olla oltukaan miehen kanssa kimpassa kuin vaivaiset yhdeksän vuotta...

Miehen suvun omituisuuksista voisi kirjoittaa vaikka kirjan. Onko kenelläkään muulla omituisia sukulaisia?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuitenkin ihan ihme riitoja suvun kesken, siis todellisia riitoja. Kaikki puhuu pahaa kaikista. Ei soitella vuosikymmeniin (edes vanhemmat lapsilleen). Jne.

Vierailija
2/32 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mun ukon sukulaisetnimen muistaa, mutta muuten ovat kyllä TOSI RIITASTA sukua. Ovat yrittäjiä koko suku ja raha vissiin saanut välit pahemman kerran sekaisin. Nyt me "nuoret" miniät ollaan yhteyksissä ja sitä katsotaan tosi kieroon...Ja joo, ovat tos ikateellisia ja selkäänpuukottajia, mieheni on ihan tietoisesti yrittänyt päästä tästä "kierteestä" eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on omituisin juttu, mihin oot törmännyt suhteessa puolison sukulaisiin?

Vierailija
4/32 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni sulaiset eivät nyt ihan ilmiriidassa ole mutta toisten passauttamista, komentelua, panttulua ja haukkumista kyllä ihan kotitarpeeksi. Nyt meidän osalta helpottanut kun kun tehtiin tiukat rajat (minä tein miehen suostumuksella tietyjen tapahtumien jälkeen) ja mennään luovimalla ja ottamalla huomioon myös oman perheen tarpeet.

Voimia ja aurinkoa teille!

Vierailija
5/32 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen suvussa ihme naisvihaa. Naiset on koneita, synttäreiden ja hääpäivän muistaminen saati kukat ei kuulu tapoihin. Jos jollain avio/avoparilla ongelmia, se on automaattisesti kieron akan vika.

Suvussa kommunismia, tuleeko tämä naisviha sieltä??

Vierailija
6/32 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ex-miehen kanssa yhdessä 10 vuotta enkä kertaakaan tavannut isää. Asuu Suomessa, välimatkaa oli 300-400km mutta kertaakaan en tosiaan tavannut häntä

Vierailija
7/32 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttikaa aurinkoisesta viikonlopusta ja ei se äijä muista kenenkään muunkaan nimiä....

Vierailija
8/32 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis on (oli), mutta heistä ei puhuta enkä ole heitä koskaan tavannut.

Kuulin pari vuotta sitten, että mieheni mummo oli kuollut. Se oli ensimmäinen kerta kun ylipäätään kuulin että moinen mummo on edes elossa ja olemassa.

Nyt kuulin että miehelläni on toinenkin mummo. Ja asuu siinä kaupungissa, jossa aina välillä käymme muuten kyläilemässä. Viime joulun alla anoppi kehotti minua lähettämään joulukortin tälle "mummolle" ja antoi osoitteen. Olin hieman ihmeissäni, mutta lähetin kortin tälle vieraalle henkilölle. Hän oli kuulemma ilahtunut että sai kortin (en tiedä pitääkö paikkansa, näin anoppi kertoi).

Sinänsä sääli, että lapsillamme ei ole mahdollisuutta tutustua isoisovanhempiinsa, vaikka he ovat elossa. Eikä nämä isoisovanhemmat osoita mitään mielenkiintoa meitä kohtaan.

Vierailija
9/32 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelee pojalleen mikä mul on ku mä en puhu. No, en viitti seinillekään puhua..

Vierailija
10/32 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä viimeistään toisella tai kolmannella tapaamiskerralla tiesin oliko miehelläni elossa olevia isovanhempia vai ei.

Miten tuollainen asia ei koskaan ole vuosien varrella tullut puheeksi???

Mieheni isovanhempia ei "ole".

Tai siis on (oli), mutta heistä ei puhuta enkä ole heitä koskaan tavannut.

Kuulin pari vuotta sitten, että mieheni mummo oli kuollut. Se oli ensimmäinen kerta kun ylipäätään kuulin että moinen mummo on edes elossa ja olemassa.

Nyt kuulin että miehelläni on toinenkin mummo. Ja asuu siinä kaupungissa, jossa aina välillä käymme muuten kyläilemässä. Viime joulun alla anoppi kehotti minua lähettämään joulukortin tälle "mummolle" ja antoi osoitteen. Olin hieman ihmeissäni, mutta lähetin kortin tälle vieraalle henkilölle. Hän oli kuulemma ilahtunut että sai kortin (en tiedä pitääkö paikkansa, näin anoppi kertoi).

Sinänsä sääli, että lapsillamme ei ole mahdollisuutta tutustua isoisovanhempiinsa, vaikka he ovat elossa. Eikä nämä isoisovanhemmat osoita mitään mielenkiintoa meitä kohtaan.

Vierailija
11/32 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä viimeistään toisella tai kolmannella tapaamiskerralla tiesin oliko miehelläni elossa olevia isovanhempia vai ei.

Miten tuollainen asia ei koskaan ole vuosien varrella tullut puheeksi?

Miehen vanhemmat eivät itsekään ole heidän kanssaan tekemisissä. Tai ehkä joskus puhelimitse (en tiedä?). Yhteiseloa kohta 10 vuotta ja hyvin on salattu :)

Outoa sukua, kuten sanottu.

9

Vierailija
12/32 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin selvisi sattumalta ainakin kuuden vuoden yhdessäolon jälkeen, ettei mieheni tiedä, missä hänen äitinsä on syntynyt (äiti ei ole suostunut kertomaan!)eikä tunne lainkaan äidinäitiään, ei ole häntä koskaan tavannut.

Vierailija
13/32 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen perheessä lapset maksaa vanhemmilleen lähes kaikki isommat ostokset (kodinkoneet, matkat jne.) ja kuskaavat heitä ja... Eikä kyseessä ole mitkään minimieläkkeellä kituuttavat vanhemmat. Tienaavat suhteessa yhtä hyvin kuin esim meidän perhe.

Vierailija
14/32 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on hiton raskasta meidänkin perheelle.

Jos oman perheen kesken mennään johonkin, niin aina tehdään kaikkea erikseen. Sitten jos on yksikin vieras (mukaan lukien noiden omat sukulaiset), niin sitten ovat mukana pariskuntana.

Lapsia käyvät katsomassa meillä yhdessä, ovat niin mummoa ja vaaria. Sitten kuitenkin ovelta lähtevät eri suuntiin, omat asunnot molemmilla. Mutta myös yhteinen asunto, jossa "edustetaan".

Ja en vain ymmärrä, miksi?????????????

Ajattelin olla paska ja paljastaa koko asian kaikille. Eiköhän kaikki ole muutenkin aavistelleet jotain.

Vierailija
15/32 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakon edessä jouduttu kertomaan ja nyt taas niistä ei puhuta. Isovanhempia on nähty, mutta ei koskaan mennä kyläilemään. Sukujuhlissa nähty muutaman kerran. Riitoja ja kulisseja harrastetaan.

Vierailija
16/32 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan työkuulumisia eikä edes lasten kuulumisia. Jos yritän kertoa esim. lasten asioista, vaihdetaan puheenaihetta tai puhutaan päälle. Tuskin siellä edes tiedetään, missä olen töissä.

Mies vaihtoi työpaikkaa vastikään. "Jaa", oli kommentti, ei edes kysytty, mihin firmaan menee. Vaihdettiin heti puheenaihetta.

Ei siinä huushollissa kyllä mistään muustakaan puhuta, paitsi säästä. Appiukko vielä hyssyttelee heti anoppia, jos tämä yrittää avata suunsa. Ainoastaan ympäripyöreitä turvallisia asioita (kuten säätä ja eipä juuri muuta) sopii käsitellä.

Sanokaa viisaammat, mikä tuollaisessa hyssyttelykulttuurissa ja vaikenemisessa on taustalla? En ymmärrä, vaikka ollaan oltu naimisissa pian 14 vuotta.

Vierailija
17/32 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saitte ne rajat tehtyä, ja koetko että ne on tosissaan kaikkien hyväksymät? Meilläkin on hankalaa miehen suvun kanssa, minä koen että meidän yli kävellään mennen tullen ja vastassa on vain muuri, jos yrittää siitä puhua tai pyytää toisia muuttamaan käytöstään meidän suhteen. Olen yrittänyt tehdä "rajoja", mutta eihän ne mitään rajoja ole kun niitä ei edes tarvita kenenkään muun mielestä kuin minun ja mieheni. Yritämme sitten vain olla mahdollisimman vähän tekemisissä noiden vaikeiden ihmisten kanssa, koska pahoitan mieleni ihan liiaksi heidän takiaan ja kärsimme aina pitkään kun jotain on sattunut...

Vierailija
18/32 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät myöskään koskaan kerro mistään omista asioistaan. Anoppi sai taannoin infarktin ja sekin paljastui meille vahingossa muiden asiayhteyksien kautta puolen vuoden kuluttua. Kaikki on aina niin helvetin salamyhkäistä.

Vierailija
19/32 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät myöskään koskaan kerro mistään omista asioistaan. Anoppi sai taannoin infarktin ja sekin paljastui meille vahingossa muiden asiayhteyksien kautta puolen vuoden kuluttua. Kaikki on aina niin helvetin salamyhkäistä.

Minä tiedän anopin sellasetkin vaivat joista mieluimmin olisin tietämättä =).

Vierailija
20/32 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten kesäisenä viikonloppuna otin sekä sanallisesti että fyysisesti yhteen appiukkoni kanssa (suuttui vastaan sanomisesta ja tönäsi minut nurin). Olisin nostanut asiasta oikeusjutun, jos ranteesta olisi löytynyt murtuma, mutta onneksi ei löytynyt. Kotiin palattuamme kirjoitin kirjeen, mitä tilanteesta tuumasin ja kerroin, etten jatkossa tule hyväksymään minkäänlaista epäasiallista käytöstä meidän perhettä kohtaan. Samalla kerroin myös, ettemme ilman asiallisia perusteita ja kohteliasta pyytämistä lainaa rahaa eli emme toimi pankkina ko parille. Siihen loppui asiaton pompottaminen ja muu sellainen käytös tai se ainakin väheni niin paljon, että sen hyvin kestää ja nyt ei minun tarvitse kuin ilmaista oma mielipiteeni, niin asia ok! Myös jatkuva rahan lainaus loppui. Kiusaamista kestikin yli 15v. Mielestämme apilla on perinnöllinen neurolog. erityisvaikeus, jolloin sosiaalisten tilanteinen ymmärtäminen ja toteuttaminen tuottaa vaikeutta. Muitakin ko dg saavia löytyy /löytyisi suvusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän