Kaksoset tulossa..
Kommentit (6)
Heippa!
Onnea tuplaodotuksesta:)! Minulla on kaksoset 1v10kk! Ihanan vauhdikkaita taaperoita ovat. Leikkivät jo mukavasti keskenään, halivat ja pussailevat toisinaan ja tokikin tappelevat myöskin:) Minulla meni raskausaika vaihtelevasti. Alussa kärsin rv 12 saakka voimakkaasta pahoinvoinnista, supistelut alkoivat rv 16paikkeilla ja jäinkin sairaslomalle rv 23. Loppuraskaus rv 30 lähtien oli aikatavalla tuskallista, kun maha painoi paljon ja kärsin mega turvotuksesta. Kaksoseni syntyivät rv 35 + 4 raskausmyrkytyksen vuoksi. Olivat vastasyntyneiden valvontaosastolla 2 vuorokautta ja kun lapset olivat 6 päivän ikäisiä niin kotiuduimme. Vauva-aika oli rankkaa, vaikka kakoseni olivat aika tyytyväisiä vauvoja, mutta alun pakkotahtinen syöttäminen 3 h välein, jatkuva viihdyttäminen lattialla ja 2 vauvan tarpeisiin vastaaminen oli tietenkin haastavaa. Minulla helpotti arki, kun kaksoset lähtivät liikkeelle ja varsinkin kun alkoivat kävelemään, niin sen koin huojentavana.
Älä turhaan huolehdi!!!! Kaksosarki on rankkaa mutta palkitsevaa!!! On ihanaa seurata kahden pienen kehitystä ja kasvua. Toki on rankkaakin varsinkin jos esim. sairastavat paljon. Kysele lisää vaan, niin voin vastailla, kun tiedän, että mikä sua mietityttää eniten:)
ja levätä aina kun voi. Ja ottaa vastaan vauvojen synnyttyä kaikki mahdollinen apu minkä ikinä mistään voi saada, ei kannata tässä kohtaa ajatella että pitää selvitä itse kaikesta.
Ja unohda ajatukset siitä että täydellinen äiti täysimettää kaksosia vähintäänkin puoli vuotta ja tekee itse omin pikku kätösin kaikki vauvansoseet. Jos imetys onnistuu edes osittain, great, jos ei, niin korvikkeissa on se(kin) hyvä puoli että lasten isä voi osallistua syöttöihin siinä missä äitikin (jos siis isähenkilö on käytettävissä).
Tsemppiä! Ja onnea odotukseen! t. Maxi-Tupla
mutta enimmäkseen tuplasti iloa ja onnea ja rakkautta, t. Kaksosten ja parin muun äiti joka on jo unohtanut ne unettomat yöt ja alkuaikojen kestopaniikin :-)
Meillä on 4,5v kaksoset. He syntyivät pienipainoisina ja keskosina. Alku meni keskolassa, mutta sen jälkeen kaikki on mennyt hyvin ja ihanaa on ollut. He nukkuivat yöt kokonaan n. 3 kk ikäisestä. Nukkuivat myös pitkiä päiväunia 2-3 päivässä. Sain hyvin levättyä. Heistä on ollut seuraa toisilleen jo tosi pienestä saakka. Vauvana lattialla pötkötellessään jo seurustelivat. Reilun vuoden ikäisenä leikkivät kahdestaan lasten huoneessa jopa puoli tuntia. Istuivat lattialla ja järjestelivät puupalikoita. :) Aina on leikki- ja tappelukaveri kotona. Rakastavat toisiaan valtavasti. Kun toinen on kipeänä, toinen käy silittämässä toista. Kun toisella on pahamieli niin toinen käy hakemassa nallen lohdukkeeksi.Tottakai riitelevätkin ihan hirveästi. Eikä kaksi vauvaa mene siinä missä yksikin. Kyllä niiden syöttämiseen jne. menee tuplasti aikaa, mutta kyllä heistä on tuplasti iloakin. Kysy mitä haluat tietää tai mikä mietityttää niin koitan vastailla.
Vastasit itse kysymykseen ennen kysymystä ...