Miten tehdään avioehto?
Marssinko vain jollekin asianajajalle ja pyydän että hän tekee meille sellaisen. Kyse siitä, että eron sattuessa minun omaisuuteni jää minun omaisuudekseni (ts. asunto). Mitähän tuollaisen laatiminen maksaa? Tuskin vie kovin montaa työtuntia, asianajajien palkkiot tietty liikkuvat sadoissa euroissa. (?)
Kommentit (5)
Jos on tyyliin "minun on minun ja sinun on sinun", niin 200e riittää. Jos on vähän vaikeampi, niin voi mennä muutama satanen (tyyliin lähdetään korvamerkitsemään, että mitkä on yhteistä ja mitkä kummankin omaa eli avioehto ei ole kaikenkattava).
Suosittelen ehdottomasti tekemään lakimiehellä, niin molemmat pysyy perillä, että mitä se tarkoittaa.
Periaatteessa voittwe tehdä itsekin, molempien allekirjoitus todistajien läsnäollessa ja avioehdon rekistöröinti käräjäoikeudessa.
Marssinko vain jollekin asianajajalle ja pyydän että hän tekee meille sellaisen. Kyse siitä, että eron sattuessa minun omaisuuteni jää minun omaisuudekseni (ts. asunto). Mitähän tuollaisen laatiminen maksaa? Tuskin vie kovin montaa työtuntia, asianajajien palkkiot tietty liikkuvat sadoissa euroissa. (?)
Joo, asianajajan pakeille kannattaa mennä, niin tulee sitten kerralla kuntoon.
Meillä tais maksaa 150 euroo. (+ käräjäoikeuden rekisteröintimaksu muistaakseni) Siihen sisältyi keskustelu asianajajan kanssa siitä, mitä
avioehto tarkoittaa jne sen ohella että kartoitettiin ne omaisuudet ja tarkkaan keskusteltiin mitä mikäkin avioehdossa tarkoitttaa. Ja koska meillä ei ollut mitään erityiskiemuroita saatiin avioehtopaperi valmiiksi samantein ja allekirjoitimmekin sen samalla reissulla.
Jos ois käyty toisella kerralla vasta allekirjoittamassa niin sit ois ollut tupla hinta.
Tilaa netistä halvalla: https://ssl.legistum.com/avioehtosopimus/