Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku saanut kaavinnassa abortintekijän kohtelun? Itselläni

Vierailija
14.12.2008 |

sikiön todettiin menehtyneen kohtuun viikolla 12, ei tullut pois joten jouduin kaavintaan. Osastolla hoitajat olivat TODELLA tylyjä, tiuskivat vihaisella äänellä ja kävivät käskyttämässä kummallisista asioista. Ihmettelin mikä ihme täällä kaikkia vaivaa... Kunnes operaatiota edeltävässä haastattelussa aloin itkä ja hoitaja alkoi selata papereitani ja kysyi "ai onkstää muka toivottu raskaus". Palaset loksahtivat kohdalleen. Selvästi henkilökunta tiesi mitä operaatiota varten olin tullut, mutta eivät mistä syystä.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kamalalta :( törkeää

Vierailija
42/56 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä juttu. :( Noi jää kyllä vaivaamaan pitkiksi ajoiksi. Mä olen itse miettinyt sitä, että vaikka keskenmeno on tosi yleistä, pitäisi siihen olla kunnilla joku sapluuna. Tarkoitan siis sitä, että jokin toimintamalli, jolla varmistetaan naisen vointi - se henkinenkin.

Itselläni oli myös keskeytynyt keskenmeno kolme vuotta sitten. Edelleen pystyn palaamaan niihin tunnelmiin ja sanoihin, joista loukkaannuin vaikkei niitä loukkauksiksi varmastikaan tarkoitettu. Sain itse lääkkeet kotiin tyhjennystä varten ja kun kätilö antoi niitä mukaani, itkin. Itkin pettymystä, kipua, väsymystä, nälkää (pitkä päivä kivuissa päivystyksessä, pientä toivoa elätellen). Kätilö totesi, että "äläs nyt itke, ehkä tällä oli joku tarkoitus". Olisin voinut läväyttää avarilla naamaan, mutten jaksanut. Totesin vaan, että "ehkä". Olin ehtinyt käydä ensimmäisen neuvolakäynnin, soitin seuraavana päivänä lääkkeet otettuani neuvolaan ja peruin seuraavan ajan ja ultran. Vastaus oli "aa, kiitos kun ilmoitit". Luuri kiinni. Olisiko se kaksi minuuttia siihen, että "onpa harmi, miten voit?" ollut ihan ylivoimainen ponnistus? Mutta ehkä kyse oli juuri enemmän neuvolatädin kokemattomuudesta, kiireestä? 

Kuulin, että eräässä kaupungissa on käytäntö soittaa neljä päivää keskenmenon jälkeen ja ihan kysyä, että miten voit. Plussaa siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh. Tee valitus. Oikeasti. Ymmärrän, että energiaa ei olisi tehdä, mutta tee silti. Tuo on todella törkeää ja autat valituksella muitakin keskenmenon saaneita.

Vierailija
44/56 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee muistutus kohtelusta.
Ei ole ammatillista käytöstä, kaukana siitä.

Vierailija
45/56 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

valituksen paikka. edes abortin tekijöitä ei tule kohdella noin, saati sitten ihmistä joka on menettänyt toivotun lapsen :(

Vierailija
46/56 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2008 klo 20:52"]sikiön todettiin menehtyneen kohtuun viikolla 12, ei tullut pois joten jouduin kaavintaan. Osastolla hoitajat olivat TODELLA tylyjä, tiuskivat vihaisella äänellä ja kävivät käskyttämässä kummallisista asioista. Ihmettelin mikä ihme täällä kaikkia vaivaa... Kunnes operaatiota edeltävässä haastattelussa aloin itkä ja hoitaja alkoi selata papereitani ja kysyi "ai onkstää muka toivottu raskaus". Palaset loksahtivat kohdalleen. Selvästi henkilökunta tiesi mitä operaatiota varten olin tullut, mutta eivät mistä syystä.
[/quote]

Sama mulla. En siis joutunut kaavintaan, mutta tyhjennykseen kun sikiö ei tullut itse ulos.
Osa oli tosi äkäisiä ja hoitaja antoi sen kotihoito lapun ja otsikossa luki: KESKEYTYKSEN JÄLKEINEN KOTIHOITO tai jotain sinnepäin. Yhtäkkiä huomasi erheen ja antoi tismalleen samanlaisen lapun mutta otsikko oli KESKENMENON JÄLKEINEN HOITO tms ja pyyteli anteeksi

Vierailija
47/56 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella törkeää ja epäammattimaista käytöstä hoitajilta, oli sitten toivottu raskaus tai ei. Jos jaksat niin tee joku ilmoitus noista, jos vaikka joku toinen säästyisi samalta kohtelulta. Olen pahoillani menetyksestäsi. :(

Vierailija
48/56 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1

Vierailija
49/56 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
50/56 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko asiaa jos keskenmenon takia kaavintaan joutuvat hoidettaisiin eri osastolla kuin abortin tekijät? Kyllä minua ainakin ahdistaisi jos en olisi varma että hoitajat tietäisivät ettei nyt ole kyse abortista.

Vierailija
51/56 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

palautetta, palautetta

Vierailija
52/56 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi. Ei tuolla asenteella saisi tehdä tuota työtä, sama mitkä henkilön syyt ovat.

Vierailija
53/56 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin tuosta palautetta sairaalalle, ei ole henkilökunnan asia antaa henkilökohtaisten ajatustensa vaikuttaa potilaiden kohteluun.

Vierailija
54/56 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas epäilen vankasti sitä,etteikö hoitohenkilökunta muka tietäisi,onko kyseessä raskaudenkeskeytys vaiko keskenmenoa seuraava kaavinta. Noin puutteellisilla alkutiedoilla ei operoida.

Vierailija
55/56 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aborttia tekevää tai ketään muutakaan saa kohdella noin.

Vierailija
56/56 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi