Onko joku saanut kaavinnassa abortintekijän kohtelun? Itselläni
sikiön todettiin menehtyneen kohtuun viikolla 12, ei tullut pois joten jouduin kaavintaan. Osastolla hoitajat olivat TODELLA tylyjä, tiuskivat vihaisella äänellä ja kävivät käskyttämässä kummallisista asioista. Ihmettelin mikä ihme täällä kaikkia vaivaa... Kunnes operaatiota edeltävässä haastattelussa aloin itkä ja hoitaja alkoi selata papereitani ja kysyi "ai onkstää muka toivottu raskaus". Palaset loksahtivat kohdalleen. Selvästi henkilökunta tiesi mitä operaatiota varten olin tullut, mutta eivät mistä syystä.
Kommentit (56)
Todella harmillista kohtelua. Ymmärrän että asia vaivaa...mutta en osaa neuvoa kuinka siitä pääsisi yli.
Tee ihmeessä valitus, vaikka asiasta on aikaa. Todella törkeää käytöstä. Olo on varmaan ollut aivan hirveä, kun muutenkin on jo suuri suru.
Ja mielestäni myöskään aborttia tekevää kohtaan ei saisi käyttäytyä noin. Ei ole hoitohenkilökunnan tehtävä pompottaa ihmisiä, jos nämä ovat tehneet jonkun väärän ratkaisun tai joutuneet esim. raiskauksen uhriksi tms. Se ei heille kuulu.
Kysyin esimerkiksi onko ok käyttää kännykkää siinä käytävällä vuoroa odottaessani ja sen sain. Pian yksi erityisesti minulle tiuskinut hoitaja tuli huutamaan että mitä oikein luulen tekeväni puhuessani kännykkään, ihmisillä on täällä kipupumppuja ja muuta jotka voivat kuulemma seota säteilystä. Sanoin kysyneeni siihen luvan mutta hän suhahti että "kuule kuka täällä SULLE on sellaisen luvan antanut". Ja tällainen jatkui kautta linjan. Ivallisia hymyjä, tuhahtelua ja naamanvääntelyä silloin kun oli pakko jonkun kanssa puhua. Jouduin olemaan osastolla lähes 20 tuntia, sillä kiireelliset tapaukset hoidettiin kai ensin...
Luulisi, että ihmiselle on jo riittävästi siinä, että joutuu pelkäämään uutta keskenmenoa, voin vain kuvitella kammosi, jos henkilökunnan pelkääminen menee itse asiaakin pahemmaksi. Kokemus täytyy olla ollut todella inhottava.
t. 6
kuulu alkaa arvottamaan toisten kaavintoja/abortteja!
ihanaa kohtelua sekä keskenmenon kaavinnassa, että abortissa (jouduin valitettavasti tekemään). Paljon terveisiä näille ihanille hoitajille erityisesti ja lääkäreille myös.!vuosina 2000 ja 2007 nämä.
ansaitsisi tuollaista kohtelua. Niin paljon voi asioita olla taustalla siinä abortissakin.
ei siinä kaavinnassa juuri ajatella miksi kukin kaavitaan, samanlaista hoitoa kaikki saavat.
Eikä heitäkään saa kohdella / hoitaa huonosti. Vaikka itse ajattelee mitä, täytyy pitää mölyt mahassaan. Asiallinen kohtelu kaikille.
että keskenmenon kokeneet ovat jotenkian parempia naisia ja siten oikeutettuja parempaan kohteluun???? Siis abortillekin voi olla syy, ootko kuullut koskaan esim. terbveydellisitä syistä?
Itse olin rv14 samasta syystä sairaalassa. Kaikkea muutakin meni minulla pieleen ja lisäksi jouduin toipumaan kaavinnasta synnyttäneiden osastolle. Arvattavasti oli aivan kamalaa kuunnella muiden vauvojen ääniä ja katsella onnellisia perheitä, kun itsellä oli ollut vaikea keskenmeno. Lisäksi tapasin osastolla yhden tuttavan, jonka vaimo oli juuri synnyttänyt.
Elämäni kamalin kokemus!
myös minulle tehty kaavinta,koska vauva kuoli kohtuun ja ei tullut itsestään pois..muistan kuinka istuin odottamassa vuoroani ja mietin että luuleeko kaikki että teen abortin..olisi tehnyt mieli huutaa että lapsi oli toivottu,ja kovasti työtä tehty monta vuotta että tulisin raskaaksi vaikka olen ja näytän nuorelle!!minusta tuntui että kaikki katselivat minuu alaspäin vaikka ne eivät varmaan tehnytkään niin..toisaalla siellä olivat myös muita nuoria ja muistan myös ajatelleeni että noi varmasti tekevät abortin ja tappavat lapsensa..vaikka MISTÄ minä sen olisin voinu tietää!?=)
Ensimmäiseen ultraan kun menin niin olin NIIn onnellinen,meille syntyisi vauva,vihdoinkin..menin tutkimuspöydälle ja kätilö vai kuka lie sen tekikään laittoi "ultrauskepin" sisääni ja tokas että "...EI ELONMERKKEJÄ"!!!minulle tosta jäi kauhea trauma ja nainen oikein luuli että olisin onnellinen nuoren ikäni takia..siis siitä että vauva oli kuollut...että näin..en pysty vieläkään oikein ajattelemaan asiaa kun alkaa itkettää ja suututtamaan miten ammattitaidottomia ihmisiä jossain on...tai tilanneälyn puutetta..mihkä lien piikkiin laittais..
ei kai se ultraajan vika ollut, ettei vauva elänyt, valehdellako olisi pitänyt.
Älkää nyt kaikkia surujanne henkilökunnan piikkiin pistäkö.
siksi kokenut kohtelun huonoksi. Tai pelännyt että "ei kai ne luule että mä teen abortin..."
vastasynnyttäneenä tosi kurjasti, samoin kerran synnyttäessä. Ei se taida olla sairaalassaolon syystä kiinni, vaan henkilökemiasta (vaikka ei kai mikään oikeuta huutamaan potilaalle, joka yrittää parhaansa mukaan olla asiallinen/pysyä rouva hoitajien tieltä poissa??)
Silloin synnyttäessä joko ulkonäköni ei miellyttänyt tai sitten kätilölle sattui muusta syystä paskamainen yövuoro ja minä sain kokea sen nahoissani.
että luuli sinun tehneen abortin.
Eiköhän siihen asiaan löydy selitys jostain sekaannuksesta.
mutta ei ystävällistä. Mulle tuli heti sellainen tunne, että sille nuorelle naiselle tehdään abortti. Aborttihan sille tehtiinkin. Jotenkin olivat kuitenkin tylyn oloisia sille nuorelle naiselle.
pelkään keskenmenoa, etupäässä syystä että saattaisin joutua uudelleen sinne naistentautien osastolle!