Rv 32+ ja paino vaan nousee ja nousee... masentaakin vähän :o/
Paino jo sellaisissa lukemissa että painan enemmän kuin koskaan ennen. Reidet on hirveän paksut ja löllöt :o( Jalat toki turvoksissa reilusti. Miksi tuota painoa vain tulee. Lähteeköhän nämä kilot ikinä. Kolmas raskaus... Tuntuu ettei uskaltaisi syödä enää mitään ja kuitenkin on pakko syödä. Enkä ole kuitenkaan mässännyt mutta liikunta jäänyt aika vähiin jo liitoskipujenkin takia. Itku sentään!!
Kommentit (12)
www.kalorilaskuri.fi . Siellä on paljon muitakin raskaanaolevia jotka tarkkailevat syömisiään ja syövät terveellisesti ja oikean määrän.
Itselläni menossa rv 31+ ja kiloja tullut 14. Paljonhan tuo on, mutta samalla mitalla on tullut edellisissäkin raskauksissa ja kaikki ovat karisseet nopeasti pois synnytyksen jälkeen. En ota paineita painosta, olo on kuin elefantilla...mutta onnellisella sellaisella :)
Mulla nousi paino 27kg ja olin kyllä todella järkyttynyt. Yritin katsoa mitä söin ja lenkkeillä, mutta ei auttanut. Tämä on sukuvika, myös äidillä noussut joka raskaudessa tuon lähemmäs 30kg ja sen takia terkkakaan ei huolestunut. Ja synnytyksen jälkeen ILMAN dieettejä laihduin heti 20kg. Eli ei huolta, yrittäkää nauttia raskaudesta:)
Minulla tullut siis jo n. 16 kg painoa :o/
tähän ei tarvita mitään monimutkaista tieteellistä selitystä: olet syönyt enemmän kuin kuluttanut. Lapsen odottaminen ei lisää ravinnon tarvetta kuin ehkä parin leipäpalan (terveellisillä levitteillä) per päivä.
Jokainen odottaja tämän tietää. Turha selitellä geeneillä, sairauksilla ym. pupulla. Pizzat ja karkit roskiin, ruisleipää naamaan ja nauti raskaudestasi!
tuli molemmista raskauksista 20kg ja kilot lähtivät molemmista1/2 vuodessa, ensimmäistäni en edes pystynyt imettämään kuin pari kuukautta, jälkimmäistä onneksi 6kk. Älä murehdi kiloista, kyllä ne lähtevät. Nauti nyt vain raskaudesta ja lapsistasi. Mukavaa kevättä.
tähän ei tarvita mitään monimutkaista tieteellistä selitystä: olet syönyt enemmän kuin kuluttanut. Lapsen odottaminen ei lisää ravinnon tarvetta kuin ehkä parin leipäpalan (terveellisillä levitteillä) per päivä.
Ja tuo pari leipäpalaakin tarkoittaa NORMAALIN KALORINTARPEEN lisäksi. Aika harva ihminen syö vain sen oman tarpeensa verran, joten jos on syönyt vähänkään ylimääräistä ennen raskautta, ei ole mitään tarvetta lisätä edes sitä paria leipäpalaa.
Itse ajattelin niin, että kasvava masu tarvitsee myös tanakammat tolpat kun reisin tuli lisää. Kyllä se siitä lähtee pois.
Jos syöt normaalisti eli terveellisesti ja unohdat ne ylimääräiset leivät ym. mitä kehotetaan syömään, paino ei nouse liikaa. Kulutuksen väheneminen vaikuttaa myös energiatarpeen vähenemiseen. Itse olen syönyt samaan malliin kuin ennen, ehkä vähemmänkin, koska normaalisti liikun tosi paljon. Herkuttelen ainoastaan viikonloppuisin, viikolla olen ollut tiukkana. Painoa on kertynyt 8 kiloa, alkupaino oli 55. Ekassa raskaudessa söin aina kun siltä tuntui ja painoa tuli 20 kiloa, vaikka en silloinkaan mässäillyt herkuilla -> söin vain liikaa. Joten kyllä asiaan voi vaikuttaa! Kilot kyllä lähtee imettämällä, liikkumalla ja sillä oikealla ruokavaliolla ja vielä enemmänkin oikealla ruuan määrällä! Tsemppiä loppuraskauteen!
Se turvotus voi olla todella iso osa kiloista. Jos olet kuitenkin liikkunut ja syönyt järkevästi, niin veikkaan todellakin, että kyse on turvotuksesta. Kannattaa juoda mahdollisimman paljon.
Turvotus häviää itsekseen synnytyksen jälkeen, jos ei päivissä niin viikoissa.
olin aina ollut normaalipainon rajoissa (max. 60kg, olen 162cm).. Kiloja tuli raskauden aikana 24. En herkutellut joka päivä ja liikuinkin säännöllisesti. Ne vaan tulivat niin älyttömän helposti. Luulin, että osa on turvotusta.
Nyt synnytyksestä on puoli vuotta ja kiloja ei ole lähtenyt vielä 10 enempää. Laihduttaminen on nyt todella hankalaa..
Suosittelen siis katsomaan todella tarkasti raskauden aikanakin, mitä suuhusi laitat..
Mullakin liikunta jäänyt ja sitä kompensoin syömällä :( Ihan hirveästi en määsyytä, mutta ihan uudella kymmenyksellä on jo paino eikä loppua näy. Vaikuttaa tietysti yleiskuntoonkin tuo. Lohduttaudun, että synnytyksen jälkeen karisee, vaikkei sekään niin sanottua ole..