Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ylipainoisia haukutaan ja arvostellaan niin kovasti?

Vierailija
22.04.2009 |

Tuntuu, että lihavissa ihmisissä nähdään aina pelkästään ne läskit. Ja lihavia neuvotaan törkeästi haukkumalla, alistamalla, tuppautumalla ja holhoamalla terveysasioissa, ihan kuin he eivät olisi arvokkaita ihmisinä ja heitä saisi kohdella miten vaan tunteista/mistään muusta välittämättä.

Ja tuntuu olevan vallalla käsitys, jonka mukaan lihava ihminen on tuhoon tuomittu. Lihava ihminen on sairas ja huonokuntoinen ja elää todella lyhyen elämän. Lihavalla ei ole itsekuria, lihava ei välitä itsestään, lihava on hylkiö ja yhteiskunnan pohjasakkaa. Lihavaa syyllistetään koko ajan, ei yritetä välttämättä edes auttaa vaan syyllistetään ja luullaan sen auttavan. Ei nähdä mitään muuta kuin se lihavuus, lihavilla ei ole omaa persoonaa, lihavilla ei ole älyä, lihavat ovat vaan eteenpäin hyllyviä ameeboita, joilla ei saa olla samoja oikeuksia kuin normaalipainoisilla ja laihoilla.

Miksei esim. tupakoivia ihmisiä kohdella näin? Kyllähän hekin tekevät todella pahaa terveydelleen tupakoimalla. Mikä niissä lihavissa on niin paljon pahempaa kuin muissa epätäydellisissä ihmisissä? Oletteko te lihavien haukkujat muka täydellisiä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tuskin se lihaviin rajoittuu. Kai se vain niin on, että oli se käyttäytyminen mikä hyvänsä, niin se on helppo tuomita, jos itse on siltä säästynyt. Inhoan itsekin ylipainoisena sitä, että minusta tehdään stereotyyppisiä oletuksia, vaikkei minua tunneta yhtään. Tosin sorrun siihen itsekin esim. tupakoivien kohdalla. Helposti ensimmäinen oletukseni esim. tupakoivasta äidistä on että hän on jotenkin muutenkin vähemmän lasten hyvinvoinnista huolehtiva, vaikka hyvin tiedän ettei välttämättä näin ole! Oma luonteeni on kuitenkin sellainen, etten koskaan ole katsonut olevani niin täydellinen ja tärkeä, että voisin mennä toisia neuvomaan saati sitten haukkumaan heidän toimistaan tällaisissa asioissa.

Vierailija
2/23 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä jotain kehuttavaa sitten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluaisi samanlaisen kohtelun ja ihmisarvon kuin normipainoinen.. Itsekin olen huomannut ap:n kuvaamaa kohtelua olevan.

Vierailija
4/23 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämä on noin surkeea lihavana kuin ap kuvailee,

niin miksi kukaan on vapaaehtoisesti - huom! vapaaehtoisesti - lihava?

Vierailija
5/23 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi kuormittavat terveydenhuoltoa kohtuuttomasti.

et ole itse esim. mennyt tekemään lapsia, maailmassa kun on jo nyt liikaa porukkaa. Jos lihavien täytyy ajatella yhteiskuntaa, niin täytyy sinunkin.

.

Vierailija
6/23 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lihava oikeasti miettii miksi hän on lihava ei se johdu kallista vihanneksista vaikka monet tuossa toisessa ketjussa niin väittävät.

Kai joku kehitysvaihe on jäänyt kesken kun tyydytys saadaan mässyttämällä kokoajan, jos on hyvä olo juhlitaan pullalla ja kermakahvilla ja jos on paha olo syödään lohturuokaa.

Ainakaan minua ei vituta mikään muu enemmän kuin viisaista neuvoja antavat ikänsä laihana olevat ihmiset, jotka ovat sitä mieltä että minun läskini ovat yhteiskunnalle vaarallisia ja kulutan terveydenhuollon rahoja kohtuuttomasti.

Tiedän lihavia ihmisiä, jotka eivät mene enää lääkäriin kuin tajuttomana ambulanssilla, koska lääkärin ensimmäiset sanat yleensä joka sairauteen on ollut laihduta.

Lihavuus ei vaikuta mitenkään minun älyyni, mutta onhan se kiva että todella typerä työkaverini saa päteä edes jollakin alueella elämässään, hän on laihempi kuin minä.

Työkaveristani on loukkaus häntä kohtaan, että ostin kauniit kengät, jotka olivat liian pienet hänelle, hän sanoi vihaisena miten sinä voit ostaa 37 numeroiset kengät. No, minun kengännumeroni on 37, ei ole minun vikani että hänen jalkansa on kokoa 40. Kaksi viikkoa hän on nyt katkerana ihmetellyt, miten minulla voi olla pienemmät jalat kuin hänellä. Johtuisiko siitä että minulla on isommat aivot?

Vierailija
7/23 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta niin tekevät muutkin sairaat, oli kyse itseaiheutetusta sairaudesta tai ei. Tupakoiva saa melko varmasti jossain vaiheessa jonkun sairauden tupakoinnin takia, alkoholisti voi monestakin syystä kuormittaa terveydenhuoltoa. Joku keksii tahallaan sairauksia, yksi aiheuttaa turhaan stressaamalla itselleen sairauksia/erilaisia oireita jne.

Miksi vain lihavia parjataan? Kyllä alkoholisteja, anorektikkoja ym. hyysätään, mutta lihavat ovat vain yksiselitteisesti ällöttäviä laiskoja paskakasoja? Entä jos sillä lihavalla on vaikka masennus, jonka takia syöpöttelee ja lihoaa? Syömishäiriö (BED tms.)? Sairaus? Lihottavat lääkkeet? Geneettinen tms. taipumus lihota/aineenvaihdunnan kanssa häikkää? Tai joku muu syy?

Miksi tupakointi on vain pikku pahe, mutta syöpöttely pahimman luokan synti ja lihavalla ihmisellä ei ole ihmisarvoa ihan vaan sen takia, että hän on lihava? Miksi anorektikkoa ymmärretään ja hoidetaan, mutta BED:istä kärsivää haukutaan ja käsketään vaan ottamaan niskasta kiinni?

Eikä se lihavuus automaattisesti tarkoita terveydenhuollon kuormitusta, ihan niinkuin tupakoija, lihavakin sairastuu vasta pitkän ajan kuluttua, eikä heti ylitettyään BMI:n 25, ihan tiedoksi vaan niille, jotka kuvittelevat että KAIKKI lihavat käyvät jatkuvasti lääkärissä...

Mä väitän, että kaikki lihavien terveysongelmat eivät edes johdu suoraan lihavuudesta, vaikka niin luullaan. Voi olla, että muiden syrjintä aiheuttaa henkisiä ongelmia tms., jotka sitten aiheuttavat fyysisiä oireita. Ja lihava ei välttämättä esim. uskalla lähteä liikuntaharrastukseen haukkujen/syrjinnän pelossa ja näin aiheutuu ongelmia. Lihava mahd. eristäytyy kotiinsa syrjinnän pelossa ja masentuu/ahdistuu yksinäisyydessään. Pahimmassa tapauksessa tämä lihavien syrjintä aiheuttaa vaan lisää lihavuutta, kun ainoa lohtu on se syöminen.

Vierailija
8/23 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kadulla vastaan kävelevät läskit muistuttavat tästä ikävästä heikkoudesta. Pelko purkautuu sitten agressiivisena käytöksenä.

Vierailija
9/23 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupakoivia ihmisiä syrjitään arvostellaan ihan yhtä lailla. Voi sitä raukkaa joka sattuu olemaan lihava tupakoitsija...

Vierailija
10/23 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enempää kuin normaalipainoinenkaan.

t. lihava

Vierailija
11/23 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muilla saa olla heikkouksia, mutta lihavalla ei? Vaikka olisi vain yksi heikkous...? Ärsyttääkö lihavien haukkujia, kun lihavat eivät ole samanlaisia kuin he, vaan uskaltavat olla sellaisia kuin ovat? Ärsyttääkö, kun itse eletään tiukkojen sääntöjen ym. mukaan ja joku muu tekee jotain erilaista?

On totta, että tupakan polttajia ym. arvostellaan, mutta lihavia arvostellaan ja haukutaan KOKO AJAN. He eivät saa olla inhimillisiä, heillä ei ole persoonaa, he eivät ole ikinä mitään muuta kuin lihavia. Lihava on lihava, tupakan polttaja on tupakan polttaja ja oma itsensä, ihminen, persoona.

Vierailija
12/23 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muilla saa olla heikkouksia, mutta lihavalla ei? Vaikka olisi vain yksi heikkous...? Ärsyttääkö lihavien haukkujia, kun lihavat eivät ole samanlaisia kuin he, vaan uskaltavat olla sellaisia kuin ovat? Ärsyttääkö, kun itse eletään tiukkojen sääntöjen ym. mukaan ja joku muu tekee jotain erilaista?

On totta, että tupakan polttajia ym. arvostellaan, mutta lihavia arvostellaan ja haukutaan KOKO AJAN. He eivät saa olla inhimillisiä, heillä ei ole persoonaa, he eivät ole ikinä mitään muuta kuin lihavia. Lihava on lihava, tupakan polttaja on tupakan polttaja ja oma itsensä, ihminen, persoona.

että lihavassa ihmisessä näkee omat heikkoutensa (ja tämä ei tarkoita että kaikki läskit ovat luusereita). Vaikea kuvitella että ketään normaalipainoista ärsyttäisi se että lihava uskaltaa olla erilainen. Häpeilevä läski varmaan voikin sitten kadehtia läskinsä ylepydellä kantavaa.

Vierailija
13/23 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

riskeeraavat oman terveytensä ja maksattavat yhteiskunnalla ylimääreiset terveydenhoito kulut.

Tupakoitsijat kuuluu samaan kastiin. Tupakasta saadaan sentään kerätttyä rajusti veroa peittämään edes hieman kuluja

Vierailija
14/23 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homoista ei ole enää kansakunnan yhteiseksi sylkykupiksi, joten nyt on sitten tehtävään valittu lihavat. Ennen homoja se oli varmaan moraaliltaan löyhät naiset?

Vierailija
15/23 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylivoimaisesti suurin osa lihavista on ihan itse sen lihavuutensa aiheuttanut syömällä liikaa. Silti tosi monet keksivät kaikenlaisia tekosyitä miksi ne kilot _eivät_ olekaan heidän syytään, valittavat kiloistaan mutta eivät oikeasti tee asialle mitään. Tottakai se ärsyttää.

Jenkeissä muuten joku lentoyhtiö jotui jokunen vuosi sitten maksamaan korvauksia laihalle matkustajalle, joka oli monen tunnin ajan istunut puristuksissa jonkun tosi lohavan vieressä. Oli siis niin lihava että olisi oikeasti vaatinut kaksi paikkaa, mutta oli ostanut vaan yhden ja puristi läskeillään viereisen matkustajan niin pahasti että tämä oli joutunut käymään lääkärissä.

Ja minusta tupakoijia ei kyllä kohdella mitenkään silkkihansikkain lihaviin verrattuna. Tupakointia rajoitetaan nykyisin paljon, mutta kukaan ei ole kieltänyt ylensyöntiä tai liimannut sipsipusseihin "Liiallinen roskaruoka vaarantaa terveytesi"-tarroja.

Vierailija
16/23 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raikasta Vihersalaattia ja laktoositonta, gluteenitonta, lihatonta, munatonta ja mautonta tofu-ituruokaa mutustavat mummelit, jotka nostavat eläkettä 30 vuotta ja makaavat osteoporoosipotilaina viimeiset vuotensa lonkkaleikkausten jälkeen.

Tämmöiset ihmiset tuppaavat lisäksi olemaan kiukkuisia ja vaativia ja tekemään näin ollen läheistensäkin elämästä ikävän.

Vierailija
17/23 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei toisten arvosteluilla ole puolen pennin merkitystä. Suosittelen!

Läski

Vierailija
18/23 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikin tuttu ei eläissään - nyt n. 35 v - ole ollut edes yhtä kuukautta yhtäjaksoisesti töissä. Jos saa duunia niin heti alkaa sairastelut. On selkä- ja polvisärkyjä. Joopa joo: hennot jalat ei sitä ruhoa kanna.

Toinen tapaus on jojottelija: Paikkareissa viikot pihistellään ja lasketaan pisteitä mutta viikonloppuna mässytettään oikein olan takaa kun joskus pitää herkutella: metukkaa kermavaahdolla ja kermassa haudutettua voita -ruokavaliolla.

Ja lihavuuden syy on aina muissa tai ympäristötekijöissä. Totuushan on kuitenkin se, että ihan itse mättävät safkaa suuhunsa kaksin käsin ilman mitään itsekuria ja kohtuutta. Jos paino vähän laskee niin sitä juhlitaan skumpalla ja kakulla - ja sekin menee taas kerran ihan mättötyyliin missä mikään ei tunnu riittävän....

Vierailija
19/23 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta niin tekevät muutkin sairaat, oli kyse itseaiheutetusta sairaudesta tai ei. Tupakoiva saa melko varmasti jossain vaiheessa jonkun sairauden tupakoinnin takia, alkoholisti voi monestakin syystä kuormittaa terveydenhuoltoa. Joku keksii tahallaan sairauksia, yksi aiheuttaa turhaan stressaamalla itselleen sairauksia/erilaisia oireita jne.

Miksi vain lihavia parjataan? Kyllä alkoholisteja, anorektikkoja ym. hyysätään, mutta lihavat ovat vain yksiselitteisesti ällöttäviä laiskoja paskakasoja? Entä jos sillä lihavalla on vaikka masennus, jonka takia syöpöttelee ja lihoaa? Syömishäiriö (BED tms.)? Sairaus? Lihottavat lääkkeet? Geneettinen tms. taipumus lihota/aineenvaihdunnan kanssa häikkää? Tai joku muu syy?

Miksi tupakointi on vain pikku pahe, mutta syöpöttely pahimman luokan synti ja lihavalla ihmisellä ei ole ihmisarvoa ihan vaan sen takia, että hän on lihava? Miksi anorektikkoa ymmärretään ja hoidetaan, mutta BED:istä kärsivää haukutaan ja käsketään vaan ottamaan niskasta kiinni?

Eikä se lihavuus automaattisesti tarkoita terveydenhuollon kuormitusta, ihan niinkuin tupakoija, lihavakin sairastuu vasta pitkän ajan kuluttua, eikä heti ylitettyään BMI:n 25, ihan tiedoksi vaan niille, jotka kuvittelevat että KAIKKI lihavat käyvät jatkuvasti lääkärissä...

Mä väitän, että kaikki lihavien terveysongelmat eivät edes johdu suoraan lihavuudesta, vaikka niin luullaan. Voi olla, että muiden syrjintä aiheuttaa henkisiä ongelmia tms., jotka sitten aiheuttavat fyysisiä oireita. Ja lihava ei välttämättä esim. uskalla lähteä liikuntaharrastukseen haukkujen/syrjinnän pelossa ja näin aiheutuu ongelmia. Lihava mahd. eristäytyy kotiinsa syrjinnän pelossa ja masentuu/ahdistuu yksinäisyydessään. Pahimmassa tapauksessa tämä lihavien syrjintä aiheuttaa vaan lisää lihavuutta, kun ainoa lohtu on se syöminen.

Vierailija
20/23 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei laihduttaminen olekaan niin helppoa kuin painon pitäminen samoissa lukemissa. Entisenä lihavien tuomitsijana olen joutunut tämän itse omasta kokemuksesta toteamaan.

ihoin toisen raskauden jälkeen puhjenneen sairauden seurauksena (söinkin varmaan sitten liikaa vähentyneeseen liikuntaan nähden), ja nyt sitten taistelen painonpuodotuksen kanssa. On aivan helppoa pitää paino nykylukemissa, mutta laihduttamiseen vaaditaankin aika lailla itsekuria, ja ihan jatkuvaa sellaista! Silloin kun itse olin laiheliini, ei koskaan tarvinnut vastaavaa tsemppausta. Ei, vaikka olen valmistunut hyvin arvosanoin yliopistosta, ollut työelämässä ihan menestyksekkäästi jne. Minua tuskin kukaan voi haukkua laiskaksi luuseriksi noin yleisesti ottaen, sen verran paljon olen saavuttanut. Silti, vaikeimpia itsekuria vaatineita/ vaativia asioita on minulle laihduttaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi