7. pv dieetillä ja nyt on kamala nälkä. Mistä tämä kertoo?
Lasken siis kalorilaskuri.fi avulla kaloreita. Laskurin mukaan pitäisi syödä 1300 kcal päivässä, käytännössä olen syönyt 1400 tienoilla, koska olen myös liikkunut enemmän, mitä olen tallentanut laskuriin.
Alkuun meni ihan hyvin. Huomasin, että syön kamalasti herkkuja ja niiden jälkeen ei saisi mitään syödäkään. No, olen voinut ne eliminoida aika hyvin.
Nyt on siis viikko takana ja nälkä on aivan kamala! Katson kelloa - jihuu, puolen tunnin päästä pääsen lounaalle! Mutta voiko tästä nälästä päätellä jotain? Syönko sittenkin liian vähän? Vai kestikö tässä näin kauan, ennenkuin elimistö alkoi kuluttaa pysyviä varoja?
Todettakoon vielä, että yritän pudottaa 4 kg normaalipainon sisällä.
Kommentit (11)
etten paisu.
Olen 40 v ja huomannut, että paino nousee jatkuvasti. Sitten joka vuosi tai joka toinen vuosi tiputa painoa sen muutaman kilon. Tällä tavalla olen elänyt viimeiset parikyt vuotta: syön mitä haluan ja sitten joka kevät tiputan pari kiloa.
Minusta siinä ei ole mitään järkeä, että poistan elämästäni kaikki herkut, mutta saan syödä normaalisti. MInulle sopii kaikki tai ei mitään.
ap
ja saat myös energiaa vähemmän. Nälkä on elimistön normaali reaktio! Mutta kunhan elimistösi tottuu vähempään energiansaantiin, niin myös nälkä vähenee. Vatsalaukun koko vaikuttaa myös, eli lihomisen myötä vatsalaukku venyy ja "vaatii" aina enemmän ruokaa.
Tsemppiä vaan - ja kuituja, jotka turvotessaan pitävät vatsaa täydempänä ja nälkää poissa :)
terveisin toinen jonka pitäisi tehdä sama urakka, mutta kun....
Itse asiassa en syö paljoa vähempää normaalia ruokaa kuin aikaisemmin. Syön ihan normaalin aamiaisen, normaalin lounaan ja iltapäivälläkin normaalisti. Mutta illaksi ei sitten enää riitä syömistä näillä kaloreilla...
Suurin muutos on tässä se, etten syö herkkuja ja jokapäiväistä karkkiani.
Juomista en ole kyllä lisännyt. Ehkä pitäisi.
paljon vähemmän kuin aikaisemmin, niin tottakai vatsa huutaa. Pudotus voi olla liian rajua.
Juotko riittävästi?
Ja toinen juttu on se, että jotkut ruoat nyt vaan pitävät nälkää paremmin loitolla kuin toiset. Keskity niihin, joiden huomaat tepsivän sulla. Älä "tuhlaa" käytettävissä olevia kaloreita niihin, joiden syömisen jälkeen on kohta taas kahta kauheampi nälkä.
Esim. karppauksen suosio perustuu osin varmaan siihen, että voi laihtua ilman näläntunnetta, kun jättää pois ne aineet jotka heilauttelevat verensokeria voimakkaasti ja saavat ahmimaan.
Kannattaa kokeilla, mikä sulla torjuu nälkää pisimpään. Minulla ainakin esimerkiksi täysjyväruisleipä kananmunan ja kinkun kanssa aamupalalla pitää nälän pitkään poissa (vrt. pulla tai vaalea paahtoleipä ja voi). Lounaalla jätän pois perunan ja tankkaan seisovasta pöydästä paljon lihaa/kalaa, koska se pitää hyvin nälkää. Vitamiinien ja kuidun takia otan paljon muita kasviksia ja salaattia.
mä syön dieetillä joka kolmas tunti pari omenaa vaikkei tekis mieli, ettei pääse nälkä tai pullanhimo yllättämään:)
omena ei ole se, mikä pitää nälkää... Olen tuota joskus kokeillut, eikä se poista yhtään mitään...
Vuosien varrella on tullut kokeiltu yhtä jos toista dieettiä. Karppaus oli tehokasta, mutta se oli vaikea toteuttaa. Ei tuolla työpaikkaruokalassa ole sellaisia liha-annoksia, että saisin mahani täyteen. Kastikkeesta kun pitää ne lihat etsiä oikein.
Joskus kokeilin sitäkin, että söin palan ruisleipää aina, kun alkoi hiukomaan. Seurauksena oli se, että lihoin pari kiloa.
ap
omena ei ole se, mikä pitää nälkää... Olen tuota joskus kokeillut, eikä se poista yhtään mitään...
Vuosien varrella on tullut kokeiltu yhtä jos toista dieettiä. Karppaus oli tehokasta, mutta se oli vaikea toteuttaa. Ei tuolla työpaikkaruokalassa ole sellaisia liha-annoksia, että saisin mahani täyteen. Kastikkeesta kun pitää ne lihat etsiä oikein.
Joskus kokeilin sitäkin, että söin palan ruisleipää aina, kun alkoi hiukomaan. Seurauksena oli se, että lihoin pari kiloa.
ap
itse karppaan ja omat eväät ovat mukana töissä. Käy ruokalassa syömässä silloin kun siellä on sellaista mihin ei ole tungettu makaroonia tai perunaa tai riisiä. Esim pihvipäivänä käyn syömässä.
-6 kg ja 6 viikkoa.
mutta tajuan miksi jotkut tekee niin. Ja tavallaan kai syön melkein kuin joku "hyväkarppi". En esimerkiksi ole koskaan tajunnut miksi jotkut kasvattaa vatsaa perunoiden syönnillä, enkä ole koskaan tykännyt valkoisista jauhomössöistä.
Sulla ongelma on tuo työpaikkaruokala - niiden vuoksi tosi moni lihoo, ihan oikeasti! Mun miehelleni kävi myös niin, kun hän vaihtoi työpaikkaan jossa on ruokala. Vuodessa tulo monta kiloa lisää. Kun hän kyllästyi siihen ja alkoi ottaa omat eväät mukaan, paino palasi normaaliksi.
Syy? No, huonoimmista hiilareista saa ainakin halvimmalla ruokaa isolle joukolle. Perustuuko teidänkin ruokalan eväs valkoiselle makaronille, perunalle ja jauhokastikkeille? Niin arvelinkin. Kuulostaako tutulta: lähdet ruokalasta ihan ähkyssä ja parin tunnin päästä himoitset jo viineriä?
Suosittelen ottamaan omat eväät, jotka oikeasti pitää nälän poissa.
Saatko tarpeeksi vitamiineja? Joskus jatkuva ahmiminen kertoo puutostilasta.
Söin yli puoli lautasellista salaattipöydästä, mm. ison kauhallisen raejuustoa. Sitten otin yhden kauhallisen tummaa riisiä ja jotain kasvis-currypataa. Sen lisäksi oli seitä, mutta se maistui puulta. Niin, ja söin yhden ruisleivän. Ja jälkkäriksi ananasvaahtoa. Söin kaksi kipollista... toivottavasti oli kevyttä.
Meillä vaihtuu Sodexo pois tänä kesänä. Toivottavasti ei huonompaan suuntaan...
Minun ongelmani on se, että minä olen herkkupeppu. Haluan karkkia, riippumatta siitä, mitä olen syönyt tai jättänyt syömättä. Olen täällä aikaisemminkin tästä riippuvuudesta kertonut.
Olen syönyt nyt viikon kromia ja tuntuu, että makean himo on taittunut. Kyllä sitä tekisi mieli jotain imeskellä, mutta se ei johdu siitä sokerista, vaan siitä, että suu kaipaa makua.
Eihän tollasta jaksa pitkään jos nälkä kurnii kokoajan.