Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko sairaalalle ilmoittaa alaikäisen lapsensa lähimmäksi omaiseksi?

Vierailija
20.04.2009 |

.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei, niin en ilmoita ketään. Kyllä ne sitten mulle noutajan etsivät jos huono tuuri pääsee käymään ja heitän lusikan nurkkaan.

Vierailija
22/34 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... lastesi siittäjä ottaa esim. lapsistasi hoitovastuun mahdollisen kuolemasi tai pitkän sairaalajakson aikana mutta hän ei ole kelvollinen olemaan lähiomaisesi = päättämään että kytketäänkö piuhat koneesta irti tms.? Mielenkiintoista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

otetaanko äiti irti hengityskoneesta tai istutetaanko Tanskasta tullut luovutussydän äiskälle. Sossut eivät sellaisia päätöksiä voi tehdä. Jos lähiomaista ei ole merkitty, tekee hoitava lääkäri päätökset.

Vierailija
24/34 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päättämään revitäänkö piuhat irti mun elämääni ylläpitävistä koneista (toivottavasti revitään jos olen vihannes).

Me ollaan viranomaisten silmissä kaksi toisillemme vierasta ihmistä vaikka meillä kaksi yhteistä lasta tulee olemaankin. Ja nyt lähden laittamaan esikoista nukkumaan.

Vierailija
25/34 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdellekään sukulaiselleni tai tutulleni. Eiköhän ne lääkärit tiedä paremmin mitä tekevät. Ja synnyttäjän taustatietolomakkeelle kirjaan että kohtuni saa poistaa jos olen kuolemassa rankkaan verenvuotoon, yms. ja minulle saa myöskin antaa verensiirtoja ja muita pelastavia toimenpiteitä.

Vierailija
26/34 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on hysteerinen äiti, lastesi isä on "vakipano", ei ole kavereita. Teet sitten lapsia kuitenkin tuollaisiin olosuhteisiin !???! Mikähän tapaus olet? Kyllä yhteiskunta elättää...

Vierailija
27/34 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kohta kahden lapsen äiti ja eikä lastesi isää saa merkitä lähiomaiseksi? Millä perusteella olet hänet sitten valinnut siittäjäksi? Oletko ihan tosiaan miettinyt mitä LAPSILLESI (ei sinulle) tapahtuu kun "heität lusikat nurkkaan"?

Itse jouduin asian miettimään ihan aikuisten oikeesti kun meinasin kuolla esikoisen synnytyksessä. Sen tapauksen jälkeen olen varmistanut lapseni turvaverkon niin henkisen kuin taloudellisen turvan varalta.

Vierailija
28/34 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulle riittää jos kerran puolessa vuodessa käyn jonkun kaverini kanssa elokuvissa ja baareissa. Muuta sosiaalista elämää en kaipaa.

Vierailija
29/34 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaa-ajalla. Ja sukulaisiani en ole valitettavasti saanut itse valita, en pidä heihin itse ollenkaan yhteyttä. ja nyt se esikoinen nukkumaan...

Vierailija
30/34 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin hoitotestamentti. En ole varma onko se virallisesti tuon niminen, mutta kaavakkeen saa apteekista ja siellä kyllä tietävät.

Kaikkea hyvää sinulle ja lapsillesi. Toivottavasti tapaat jossakin elämäsi vaiheessa jonkun aikuisen ihmisen (ihan sama onko mies tai nainen), johon voit kiintyä ja joka tuottaa sinulle iloa.

Vierailija
31/34 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis noin pientä lasta et voi merkitä lähiomaiseksi. Lähellä täysi-ikäisyyttä olevan voisit. Ymmärrän hyvin, että et halua äitiäsi tai muuta sukulaista päättämään asioistasi. Ja kun emme tiedä tilannetta sinun ja lastesi iäsn välillä, ei siitäkään voi mitään sanoa. Sinne papereihin voi myös pyytää kirjoittamaan, että tälle ja tälle henkilölle voi ilmoittaa, mutta mitään ohjeita hoitoa varten ei häneltä pidä kysyä.

Jutteleppa asiasta kun käyt neuvolassa tms, lähinnä lapsesi hoidon kannalta synnytyksen ajaksi, luultavasti saat jonkin sijaisperhepaikan lapsellesi ja jos paikka vaikuttaa asialliselta, niin voi pyytää sairaalaa ilmoittamaan vaikka sinne jos kuolet tms.

Olen tavannut työssäni paljon henkilöitä, joiden lähiomainen on viranomainen, siis vaikka sossu tai lastensuojelu tai vaikka kotihoidon työntekijä.

Voimia sulle ap ja kannustusta jatkaa valitsemallisi tiellä ;)

Vierailija
32/34 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu olevan tällä palstalla usein. Joku on ottamassa vaunut mukaan synnyttämään ja aikoo mennä sinne bussilla, yksi laittaa aikaisemman lapsen lastenkotiin ja nyt tämä aikoo ilmoittaa 3-vuotiaan lähiomaiseksi.

Vierailija
33/34 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on sitten se jolle soitetaan että olet kuollut äkillisesti, olet jäänyt auton alle ja makaat kasvina teholla ym. Onko lapsesi kyvykäs toimimaan oikein siinä tilanteessa?

Vierailija
34/34 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai luuletko jos kupsahdat yllättäen niin vanhempasi, sisaruksesi eivät saisi tietää sinun kuolemasta?

Käsittääkseni hitaamman kaavan mukaan jos vaikka sairastut syöpään ja pystyt itse hoitamaan asiasi tällöin kukaan ei ilmoita eteenpäin.

Jos kuitenkin loukkaannut tai kuolet onnettomuudessa niin kyllä silloin omaisille ilmoitetaan. Voisi luulla että nimenomaan jos vainajan papereissa on lähiomaiseksi ilmoitettu alaikäinen viranomaiset kiinnostuvat varmasti.