Voiko sairaalalle ilmoittaa alaikäisen lapsensa lähimmäksi omaiseksi?
Kommentit (34)
Mutta yleensä lähin omainen tässä tarkoittaa sitä jolle annetaan tietoja jos sinulle tapahtuu jotain etkä itse pysty itsestäsi ilmoittamaan. Eli voisitko laittaa lapsesi sekä jonkun muun henkilön, yleensähän siinä on myös joku toinen henkilö.
haluatko itse, että jos sulle jotain sattus, että lapsellesi suoraan sieltä soitettaisiin ilman että hänellä on ketään aikuista siinä välissä suodattamassa/tukemassa?
Täytyykin ensikerralla kysyä jos tulee asiaa sairaalaan, kun ne sitä joka kerta kysyy ja ei ole ketään muuta kuin lapset.
Lähiomainen ilmoitetaan siltä varalta että jotain sattuu ja itse et ole tajuissasi tms. päättämään sinulle tehtävistä hoitotoimenpiteistä ym. Lapsi ei voi sellaisia päätöksiä tehdä.
en anna hysteerisen äitini päättää mun viimeisistä hetkistä enkä myöskään tämän hetkisen vakipanoni. Jos kuolen synnytkseen, niin kyllä ne sossut esikoiselle 3v jonkun omaisen löytävät.
en anna hysteerisen äitini päättää mun viimeisistä hetkistä enkä myöskään tämän hetkisen vakipanoni. Jos kuolen synnytkseen, niin kyllä ne sossut esikoiselle 3v jonkun omaisen löytävät.
niin sossu tai joku viranomainen sitten päättää jos jotain sattuu. Ei sulla olis ketään niin hyvää ystävääkään että voisit hänet ilmoittaa?
ja sossuun menen vasta synnytyksen jälkeen sairaalalaskun kanssa. Tosin sairaalasossun kanssa pitää sopia minne esikoinen menee mun synnytyksen ajaksi. kenties lastenkotiin.
osastosihteeri yrittää nyhtää tietoja lähiomaisesta kun olen tähän asti käskenyt jättää sen kohdan tyhjäksi.
Tosin kohta voi olla ajankohtaista alkaa miettiä esikoiselle paikkaa synnytyksen ajaksi. Mun kaverit on vaan viinaan meneviä sinkkuja ja lapsellisten kavereiden kanssa en ehdi olla niin paljon tekemisissä että lapseni tuntisi olonsa siellä turvalliseksi jos sinne synnytykseni ajaksi joutuisi.
niin pyydä joku kirkon työntekijä....
Eiks se lapsi voi mennä isänsä luokse synnytyksen ajaksi? Onpa sulla hyvä perhe-elämä lapsille tarjolla! Edelliset lapset lastenkotiin, kun äiti menee väntämään lisää mukuloita.
Voit ymmärtääkseni ilmoittaa myös ystävän lähiomaiseksi jos haluat ja olet siitä sopinut ystävän kanssa. Minulla on lapseton sinkkuystävä ja minulle soitetaan ensimmäiseksi jos hänelle käy jotakin. Minä olen sitten yhteydessä hänen (aika vanhoihin) vanhempiinsa, velipuoleensa jne. Olemme läheiset ja tiedän hänen toiveensa esim. hoidon suhteen. Kolmivuotias ei voi olla lähiomainen sellaisessa tapauksessa. Jos muita vaihtoehtoja on, niin älä luovuta sossulle tai muille tuntemattomille valtaa sen yli mitä lapsellesi/ lapsillesi tapahtuu välittömästi kuolemasi jälkeen.
kun kakkonen (on muuten sama isä) syntyy. Ja jos en ole väleissä, en missään nimessä merkkaa tätä siittäjää lähiomaisekseni. Isällehän lapsi mun kuoleman jälkeen päätyy, mutta se tyyppi ei ole se jonka haluan mun hoitopäätöksistä mitään vastuuta ottavan.
Mulle on ihan sama jättää se lähiomainen kohta tyhjäksi. Ilmoittakoot sitten maistraattiin että olen poistunut rekistereistä.
Buahhaahh..Töiden, kakaran ja sossun välillä juoksentelu on aikataulutettu. Jossain välissä käyty bylsimassa, K-kappan ja sossu-reissun välissä ollut ylimääräiset 15 min. aikaa.
kauaa turhaan lojua. Ehkä jossain välissä löytyy sopiva hetki, varsinkin kun lapsi syntyy kesäloma-aikaan.
että täysi-ikäinen voi olla lähinomainen
Jos muiden kanssa en välitä olla tekemissä