Kuka oikeesti lähtee yksin Pariisiin?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Joku rohkee seikkailija.
Rohkee ja seikkalija? Varmaan yksi maailman helpoin matkakohde, siihen mitään rohkeutta vaadita. Seikkailu taas sitten tulee siitä, mitä siellä tekee. En nyt pidä mitenkään huippujännänä kiertää esim. musoita, mutta jos duunaa yhden ranskalaisen rakastajan päivässä, niin ehkä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Joku rohkee seikkailija.
Mitä erityistä rohkeutta tuohon tarvitaan? Onko museot, antiikkikaupat ja ranskalaiset kahvilat, jotenkin erityisen pelottavia?
Voisin vaikka muuttaa Pariisiin <3
Olen käynyt yksin Pariisissa. Olen käynyt yksin myös New Yorkissa, Marokossa, Karibialla, Kaakkois-Aasiassa...
T. N32
Entä monikohan täällä ei ole kertomassa yksinäisestä kivasta reissustaan kun tuli murhar*iskatuksi
Miksei lähtisi? Yksin on mukava matkustaa.
Vierailija kirjoitti:
Entä monikohan täällä ei ole kertomassa yksinäisestä kivasta reissustaan kun tuli murhar*iskatuksi.
Miksi sinut murhar*iskattaisiin Pariisissa?
Siellä Pariisissa jopa ihan asuukin ihmisiä, myös suomalaistaustaisia. Yksin menevät mm. ruokakauppaankin.
En ymmärrä aloitusta, Pariisi on helppo ja suosittu matkakohde.
Vierailija kirjoitti:
Entä monikohan täällä ei ole kertomassa yksinäisestä kivasta reissustaan kun tuli murhar*iskatuksi
Murhar*iskatuksi voi tulla vaikka olisi matkaseuraakin. Toisinaan ihan se seura itse syyllisenä. Moni myös tulee murhar*iskatuksi ihan täällä koto-Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä monikohan täällä ei ole kertomassa yksinäisestä kivasta reissustaan kun tuli murhar*iskatuksi.
Miksi sinut murhar*iskattaisiin Pariisissa?
Mietin samaa, ei se ole mikään sota-alue. Yhtä hyvin noin voi käydä Suomessakin ja joillekin epäonnisille käykin. Kaikkialla tietenkin pitää olla jonkin verran varovainen ja aina voi silti osua erittäin huono tuuri kohdalle. Pariisi ei ole mitenkään erityisen vaarallinen varsinkin jos ei erikseen hakeudu ongelmapaikkoihin. Miljoonat turistit selviävät sieltä hengissä joka vuosi. Aloittaja ja muutamat tässä keskustelussa eivät taida olleet käyneet oikein missään ja mielikuvat ovat muodostuneet oudoiksi.
Matkustelen useimmiten yksin. Mutta on kivempiakin paikkoja kuin Pariisi jossa olen tietysti käynyt jotta voin tämän sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Matkustaminen on aivan turvallista kun on maalaisjärkeä mukana. Valitaan hotelli turvalliselta alueelta ja yleensä ne turistikohteethan sijaitsevat turvallisilla alueilla. Ei mennä tuntemattomien ihmisten kyytiin/kotiin ja ollaan tarkkoja ettei kukaan sujauta drinkkiisi mitään. Ihan samat ohjeet pätee Suomessa.
Itse matkustelen aina yksin, mutta vielä ei ole tullut tarvetta mennä Pariisiin. Toki voisin sinnekin yksin matkustaa, jos olisi hyvä syy.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut 15 vuotta Lontoossa ihan ongelmitta. En toki lähde yöllä sivukujille tai puistoon yksin kulkemaan, mutta en tekisi noin Suomessakaan. Lontoon keskustassa taas on aivan turvallista liikkua yölläkin, koska siellä on aina paljon muitakin ihmisiä liikkeellä ja hyvä poliisivalvonta.
Minä voisin lähteä. Ihan parasta seuraa eikä tarvitse kinata kun jalat on loppu tai vieläkö tätä museota jatkuu, eikö voitaisi jo lähteä pois.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kauheaa pelätä kaikkea noin paljon ettei mihinkään uskalla mennä kun kun koko ajan pelkää murhatuksi tulemista. Toki on hyvä olla varovainen, mutta tuo kuulostaa jo fobialta.
Vierailija kirjoitti:
Minä! Kävin yksin Pariisissa, mahtava reissu. Viikko meni hujauksessa, ei meinannut edes riittää. Sain yllättäviä mahdollisuuksia (esim. kutsu muotinäytökseen, backstage pass erään bändin keikalle, yksityinen Versaillesin esittely, jne.), joihin en muuten olisi edes törmännyt. Sattuma kuljetti, olin oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Olen vieläkin pyörällä päästäni, mitä kaikkea ihanaa voi yhteen Pariisin viikkon mahtua.
Suosittelen lämpimästi, sekä ennakkoluulotonta asennetta. Vaikka pariisilaiset eivät ole kaikkein helpoimpia ja avoimimpia ihmisiä tulla toimeen, silti oma asenne ja vastaanottava luonne ratkaisee.
Muista hymy ja ole sosiaalinen. :)
Anna mä veikkaan? Olet nätti parikymppinen nainen?
Pariisihsn on maailman vierailluin kaupunki ja klassinen kaupunkikohde.
Pariisiin nimenomaan mennään yksin mutta jonnekin Paska-Leville ei kukaan mene yksin omilla rahoilla.