Moneltako on sopivaa aloittaa se virpominen
Kommentit (33)
Nyt siirretään vielä kelloja, joten sanoisin että klo 11 -> on ok.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:25"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:16"] Meillä lähtee lapset puoli kahdeksalta liikkeelle. Yritin ehdottaa myöhempää, mutta sitä kiukkuilua ei halunnut kuunnella, joten myönnyin heidän toiveeseensa. [/quote] Kai sun lapset sentään pitäytyvät tutuissa virvottavissa??? Tuohon aikaan ei tuntemattomia sunnuntaiaamuna herätetä! Virpominen on ihana perinne mutta jotain rajaa! [/quote] Siksi juuri yritin saada aikaa myöhemmäksi koska ei ole tuttuja. Uskommr kuitenkin, että ketään ei haittaa vaikka pikkuiset noidat ovat ajoissa ovella, joten siksi lähtevät aikaisin. :)
[/quote]Jos tulevat meidän ovelle, niin pyydän lapsilta numerosi ja soitan tiukan puhelun sulle. Lapsille sanon vaan, että tervetuloa takaisin kymmenen jälkeen.
Iltapäivällä. Ennen kahtatoista en itsekään aukaise ovea. Meilläpäin asuu paljon vuorotyöläisiä, jotka elävät myöhäisemmässä rytmissä...
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:16"] Meillä lähtee lapset puoli kahdeksalta liikkeelle. Yritin ehdottaa myöhempää, mutta sitä kiukkuilua ei halunnut kuunnella, joten myönnyin heidän toiveeseensa. [/quote] Kai sun lapset sentään pitäytyvät tutuissa virvottavissa??? Tuohon aikaan ei tuntemattomia sunnuntaiaamuna herätetä! Virpominen on ihana perinne mutta jotain rajaa! [/quote] Siksi juuri yritin saada aikaa myöhemmäksi koska ei ole tuttuja. Uskommr kuitenkin, että ketään ei haittaa vaikka pikkuiset noidat ovat ajoissa ovella, joten siksi lähtevät aikaisin. :)
[/quote]
Ei varmaan haittaakaan jos teidän naapurusto on täynnä mummoja ja pikkulapsiperheitä, mutta jos asutte jollain kerrostaloalueella niin siellä tuppaa asumaan sen verran kaikenkirjavaa porukkaa että vastaanotto ei varmaan monella ovella kovin iloinen ole...
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:16"]
Meillä lähtee lapset puoli kahdeksalta liikkeelle. Yritin ehdottaa myöhempää, mutta sitä kiukkuilua ei halunnut kuunnella, joten myönnyin heidän toiveeseensa.
[/quote]
Mikset osaa pitää kuria lapsillesi?
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:16"]
Meillä lähtee lapset puoli kahdeksalta liikkeelle. Yritin ehdottaa myöhempää, mutta sitä kiukkuilua ei halunnut kuunnella, joten myönnyin heidän toiveeseensa.
[/quote]
Mikset osaa pitää kuria lapsillesi?
[/quote]
Uskomme siihen, että lapsetkin jo tietävät miten toimia. Voimme antaa neuvoja kyllä, mutta itse saavst päättää joitain asioita. Emme myöskään tahdo pitää kovaa kuria koska se haittaa yksilön kasvua ihmisenä.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:47"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:16"] Meillä lähtee lapset puoli kahdeksalta liikkeelle. Yritin ehdottaa myöhempää, mutta sitä kiukkuilua ei halunnut kuunnella, joten myönnyin heidän toiveeseensa. [/quote] Mikset osaa pitää kuria lapsillesi? [/quote] Uskomme siihen, että lapsetkin jo tietävät miten toimia. Voimme antaa neuvoja kyllä, mutta itse saavst päättää joitain asioita. Emme myöskään tahdo pitää kovaa kuria koska se haittaa yksilön kasvua ihmisenä.
[/quote]
Virvontaikäiset lapset eivät vielä välttämättä ymmärrä että maailma ei pyöri samalla tavalla kuin heidän elämänsä. Jos lapsesi ovat sitä mieltä että 7.30 on sopiva aika mennä soittamaan vieraiden ihmisten ovikelloja niin siinä kohtaa on SINUN tehtäväsi kertoa heille ettei se käy. Lapsen voi, ja kannattaa antaa osallistua päätöksentekoon NIIN KAUAN KUIN SE EI HÄIRITSE MUIDEN IHMISTEN ELÄMÄÄ!
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:18"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:03"]
Puolilta päivin sunnuntaina.
Antakaa nyt armoa vapaapäiväläisille kerrankin, tarvii kymmeneltä ovikelloa soittaa. Jää ovet avaamatta ja muksut ilman palkkaa!
[/quote]Meillä päästetään lapset irti kymmeneltä tänä vuonna. Viime vuonna odotutin puolen päivän jälkeen ja monessa paikassa oli jo annettavat loppuneet. Olivat sanoneet, että ehtivät jo kaikki mennä, olisi kannattanut tulla aiemmin. Pari ihanaa mummua tosin kävi ihan meidän ovelle tuomassa suklaamunat myöhemmin kun tunsivat lapsemme :)
[/quote]
Eli se itse virpominen ei sit olekaan se pääasia ja ihana "perinne" vaan ne namit ja muut annettavat? Eikö se sit oo sama kun ostat itse niille tenavilles pussillisen niitä suklaamunia ja jätätte ihmiset rauhaan. Ai juu, eihän se käy kun tällä tavalla ne saa kerjättyä ilmaiseksi.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:28"]
[/quote]Jos tulevat meidän ovelle, niin pyydän lapsilta numerosi ja soitan tiukan puhelun sulle. Lapsille sanon vaan, että tervetuloa takaisin kymmenen jälkeen.
[/quote]
Sama täällä. Katson myös lapskultiasi tuimasti, kun kehtaavat tulla herättämään vieraan ihmisen sellaiseen aikaan. SINÄ päätät, että milloin on virpomisen aika - ei lapset.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:47"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:16"] Meillä lähtee lapset puoli kahdeksalta liikkeelle. Yritin ehdottaa myöhempää, mutta sitä kiukkuilua ei halunnut kuunnella, joten myönnyin heidän toiveeseensa. [/quote] Mikset osaa pitää kuria lapsillesi? [/quote] Uskomme siihen, että lapsetkin jo tietävät miten toimia. Voimme antaa neuvoja kyllä, mutta itse saavst päättää joitain asioita. Emme myöskään tahdo pitää kovaa kuria koska se haittaa yksilön kasvua ihmisenä.
[/quote]
Eikö se että ne sun lapset on puoli kahdeksalta lähdössä soittelemaan ovikelloja kerro sulle jo että ne eivät tiedä miten toimia??
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 00:04"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:18"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:03"]
Puolilta päivin sunnuntaina.
Antakaa nyt armoa vapaapäiväläisille kerrankin, tarvii kymmeneltä ovikelloa soittaa. Jää ovet avaamatta ja muksut ilman palkkaa!
[/quote]Meillä päästetään lapset irti kymmeneltä tänä vuonna. Viime vuonna odotutin puolen päivän jälkeen ja monessa paikassa oli jo annettavat loppuneet. Olivat sanoneet, että ehtivät jo kaikki mennä, olisi kannattanut tulla aiemmin. Pari ihanaa mummua tosin kävi ihan meidän ovelle tuomassa suklaamunat myöhemmin kun tunsivat lapsemme :)
[/quote]
Eli se itse virpominen ei sit olekaan se pääasia ja ihana "perinne" vaan ne namit ja muut annettavat? Eikö se sit oo sama kun ostat itse niille tenavilles pussillisen niitä suklaamunia ja jätätte ihmiset rauhaan. Ai juu, eihän se käy kun tällä tavalla ne saa kerjättyä ilmaiseksi.
[/quote]
Vitsa sulle palkka mulle.. Ensin on käyty kaupassa ostamassa höyhenet ja silkkipaperit. On haettu pajunoksat. On askarreltu 2 tuntia. Valittu vaatteet ja "maskeerattu" naama. Ovelle mennessä kysytään lupa, saako tulla virpomaan. Kerjäämistäkö se on?
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 00:41"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 00:04"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:18"] [quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:03"] Puolilta päivin sunnuntaina. Antakaa nyt armoa vapaapäiväläisille kerrankin, tarvii kymmeneltä ovikelloa soittaa. Jää ovet avaamatta ja muksut ilman palkkaa! [/quote]Meillä päästetään lapset irti kymmeneltä tänä vuonna. Viime vuonna odotutin puolen päivän jälkeen ja monessa paikassa oli jo annettavat loppuneet. Olivat sanoneet, että ehtivät jo kaikki mennä, olisi kannattanut tulla aiemmin. Pari ihanaa mummua tosin kävi ihan meidän ovelle tuomassa suklaamunat myöhemmin kun tunsivat lapsemme :) [/quote] Eli se itse virpominen ei sit olekaan se pääasia ja ihana "perinne" vaan ne namit ja muut annettavat? Eikö se sit oo sama kun ostat itse niille tenavilles pussillisen niitä suklaamunia ja jätätte ihmiset rauhaan. Ai juu, eihän se käy kun tällä tavalla ne saa kerjättyä ilmaiseksi. [/quote] Vitsa sulle palkka mulle.. Ensin on käyty kaupassa ostamassa höyhenet ja silkkipaperit. On haettu pajunoksat. On askarreltu 2 tuntia. Valittu vaatteet ja "maskeerattu" naama. Ovelle mennessä kysytään lupa, saako tulla virpomaan. Kerjäämistäkö se on?
[/quote]Meillä askarreltiin paljon enemmän kuin kaksi tuntia. Arvioisin, että meni viisi. Ja minä olin vielä auttelemassa lapsia... Oksia tuli jotain 25-30. Jokaiseen väkerrettiin silkkipaperikukka, lisäksi jokaiseen tuli kaksi isoa sulkaa/höyhentä ja pikkutipu. Niissä kukissahan se suurin osa ajasta meni. Toinen lapsi on 4v ja toinen 7v.
Noh tänne on ainakin turha tulla ennen klo 12. Siihen asti ovikello irrotettuna.
Jess! Sain nukkua rauhassa puoleenpäivään ilman häiriöitä! En ilmeisesti onneksi ole tuon yhden vapaakasvattajan naapuri :)
Meille tuli ekat kymmeneltä. Onneks olin muutenkin sattunut heräämään yheksältä niin ei häirinny
No jos nyt ees auringonnousuun jaksat oottaa..
Ei ainakaan ennen kymmentä. Muuten saan hepulin!
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:16"]
[/quote]
Kai sun lapset sentään pitäytyvät tutuissa virvottavissa??? Tuohon aikaan ei tuntemattomia sunnuntaiaamuna herätetä! Virpominen on ihana perinne mutta jotain rajaa!
[/quote]
Siksi juuri yritin saada aikaa myöhemmäksi koska ei ole tuttuja. Uskommr kuitenkin, että ketään ei haittaa vaikka pikkuiset noidat ovat ajoissa ovella, joten siksi lähtevät aikaisin. :)