millaisen vaatetuksen laittaisit asiantuntijatehtävä työhaastatteluun?
onko nykyään "pakko" olla jakku- / housupuku? kun se ei ole yhtään minua...
Kommentit (12)
riippuu täysin työpaikasta.
Esim. joissakin valtion virastoissa pukeutuminen ei välttämättä ole jakkupukulinjaa, vaan paitapusero ja suorat huosut ok.
Eli mä laittaisin paitapuseron, suorat housut, ehdottomat siistit kengät
Ihmettelen, jos normaali työelämään liittyvä pukeutuminenkaan ei sovellu, vaikka haet kyseisenlaista työtä.
Ehkä duunaripuolella voisi joustaa tuohon paitapusero ja suorat housut vaihtoehtoon mutta ei muuten. Tarkoitushan on myös pukeutumisella näyttää että olet tosissasi hakemassa kyseistä työpaikkaa ja olet valmis siihen panostamaan.
Ap:n kannattaisi aloittaa ihan ensimmäiseksi oikeinkirjoituksen petraamisesta... Vaikka tässä nyt ollaankin vauva-palstalla.
esimieheen nähden. tämä kokemus siis vain yhdestä firmasta, haluankin tietää, mitä muualla on, en kai muuten täällä kyselisi. ja asiantuntemukseni ei onneksi liity oikeinkirjoitukseen, sen tarkistamisen hoitaa muut.
Ehkä duunaripuolella voisi joustaa tuohon paitapusero ja suorat housut vaihtoehtoon mutta ei muuten. Tarkoitushan on myös pukeutumisella näyttää että olet tosissasi hakemassa kyseistä työpaikkaa ja olet valmis siihen panostamaan.
Jos olet hakemassa esim. kunnan puolelle, niin siellä olisit huvittavan näky Rilsin jakkupuvussa. Eli kehottaisin miettimään, millainen työpaikka ja pukeutumaan samaan tyyliin kuin muut vastaavissa tehtävissä ko. firmassa. Jos taas muut pukeutuvat tasokkaasti, et voi mennä missä tahansa siisteissä vaatteissa. Eli pukeutuminen on täysin työpaikkakohtaista.
Itse olen työpaikassa, jos on asiantuntija-nimikkeellä työntekijöitä, ja he eivät pukeudu jakku/housupukuun kuin erityistilanteissa vaan pukeutuminen on siistiä toimistopukeutumista.
työhön kuuluu asiakastapaamisia. Jos ei niin jakun tilalla voisi olla paita ja slipoveri ja suorat housut.
En vertaisi pukeutumistasi haastattelijaan vaan muihin haastateltaviin. Ainahan haastattteluun pukeudutaan paremmin kuin tavallisena duunipäivänä, jos sen työ sattuu saamaan...
esimieheen nähden. tämä kokemus siis vain yhdestä firmasta, haluankin tietää, mitä muualla on, en kai muuten täällä kyselisi. ja asiantuntemukseni ei onneksi liity oikeinkirjoitukseen, sen tarkistamisen hoitaa muut.
Tuo oli hyvä neuvo. Eikä jakkupukukaan ole ylipukeutumista, esimies saattaa vain olla alipukeutunut.
Jos työhön liittyy asiakastapaamisia (erityisesti yritys-), niin jakkupuku on hyvä valinta.
Esim. omalla työpaikallani ihmiset pukeutuvat hyvinkin vaihtelevasti. Farkut on ihan jees työvaatteena. Haastatteluihin minä en valitsisi mitään jakku- tai housupukuja. Itse olen aina valinnut työhaastatteluvaatteiksi suorat housut ja hyvin istuvan paitapuseron. On riittävän siistiä, mutta ei liian yliampuvaa, jos sattuisi haastattelija itse olla sonnistautuneena farkkuihin (kuten joskus on käynyt).
Työhaastatteluhan on erikoistilaisuus ei mikään normaali työpäivä!
Siistit suorat housut ja esimerkiksi jokin vähän jakkumaisempi neuletakki, joita nyt on aika kivasti kaupoissa. Ja vaikka valkoinen paitapusero alle.