Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko raskauden ensi viikoilla syödä mitään vitamiinivalmistetta??

Vierailija
19.04.2009 |

Lueskelin apteekissa raskauden aikaisista vitamiinipurkeista tietoja ja kaikki näytti olevan kiellettyjä ennen 12 Rvkoa tai jopa vielä myöhemmin aloitettavia. Pitääkö sitä syödä sitten pellkkää foolihappoa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo A-vitamiinia. kyllä niitä kaikkia pitäis voida syödä joissa ei tota ko. vitamiinia ole.

Vierailija
2/9 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pieniä määriä rautaa ja sitä ei suositella raskauden ekalla kolmanneksella syötävän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Multivitaa ja 2. Multitabs Raskaus. Kummassakaan ei ole A-vitamiinia. Ja jos joku kysyy miksi, niin siksi, että pahoinvoinnin takia en todellakaan pystynyt/jaksanut syödä monipuolisesti.

Vierailija
4/9 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, olen syönyt koko ajan koska kärsin todella matalasta hemoglobiinista.

Vierailija
5/9 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multitabs raskaus on mielestäni huono - kalsium ja rauta kumoavat toistensa imeytymisen ja jos oikein muistan, niin oliko siinä A-vitamiiniakin? Joka tapauksessa itse valitsin perus Multivitan (ei siis Multivita plus).

Vierailija
6/9 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

veren kuuluukin laimentua äidin verivolyymin kasvaessa alkuraskaudessa. Näin veri sikiöön kulkee helpommin, kun veri ei ole liian "paksua". Anemia on mielestäni eri asia, jos alkuraskaudessa / ennen raskautta kärsii anemiasta, söisin rautaa heti raskauden alusta. Mutta ei siis automaattisesti rautaa kaikille alkuraskaudessa, ei niille, joilla hemoglobiiniarvot ovat alussa normaalit ja laskevat vain hiukan. Yleensä lisärauta tarpeen mukaan rv 20 jälkeen.

Foolihappo olisi raskauden alusta saakka tärkeää, itse söin Bevi-tabsia.

Vierailija
7/9 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelette alkuraskaudesta otettaviksi??

Vierailija
8/9 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

takana oli pitkä imetys, joten ajattelin olevani täysin tyhjiin imetty vitamiineista yms. Lisäksi foolihappo oli mulle hyväksi. Koin tabletin auttavan hieman kamalaan pahoinvointiin, siinä kun oli b-vitamiinia. Söin viikolta 6+0 alkaen ja neuvolan mielestä oli hyvä juttu.

Vierailija
9/9 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multitabs raskaus on mielestäni huono - kalsium ja rauta kumoavat toistensa imeytymisen ja jos oikein muistan, niin oliko siinä A-vitamiiniakin? Joka tapauksessa itse valitsin perus Multivitan (ei siis Multivita plus).

mutta joo, ihan turhaan itse ostin alkuraskauden aikana, kun en pystynyt mitään nielemään, kun tuli jo ylös. Eipä oo senkään jälkeen tullut napsittua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi