Apua!! Hääasiaa
Eli suunnittelemme häitä kesälle 2010 ja nyt mietinnässä missä. Mies haluaisi kotipaikkakunnallaan MUTTA tulee hyvin vaikea järjestää 600km päähän, siellä ei ole kovin monia mahdollisuuksia jne. Ja vaikeaa tulee olemaan menun kanssa siellä päässä. Jokapaikassa tarjotaan kyseisen paikan perinneruokia, ei kiitos.
Tietenkin kuuntelen myös miehen toiveita mutta ajattelin nyt täältä helsingistä etsiä hyviä paikkoja, jotka olisi hyviä.
Katselin mm Uunisaari, Klippan-ravintola, Seurasaari, Suomenlinna, Pihlajasaari.
Kertoisitteko kokemuksia kyseisistä paikoista. Tunnelma jne..
Jos tulee vielä ihania paikkoja mieleen kuuntelen ehdotuksia mielelläni.
Mielelläni kuuntelen myös kaikkia häihin liittyviä vinkkejä, mitä ottaa huomioon, mistä aloittaa jne.. Ollaan suunnitelmissa ihan alussa ja kaikki vaihtoehdot myös avoinna.
Kiitos jos joku viitsii auttaa :)
Kommentit (7)
Ja se oli ainakin tosi ihana meidän mielestä. Kuuntelivat kaikki toiveet ruuasta ja kattauksesta, ja laittoivat itse maljoihin ne kukat jotka minä tahoin, se oli mukavaa. Sinne ei tosin saa ajaa autolla, paitsi 5 autoa. (tai sitten "kuljetusajo", joka voi olla kuljettamassa vaikka yhtä viinilasia), eikä lähellä ihan tajuttomasti parkkipaikkojakaan ole, niin että sen puolen pitää miettiä. Vieraita mahtuu noin 100 muistaakseni, vai 120?
Tykättiin kauheesti. Seurasaaressa on kanssa 1600-luvulla rakennettu vanha kirkko, ja paljon kauniita paikkoja vaikka ulkona vihkimiselle.
Se oli kanssa, että se on auki kahteen, mutta ne sulkee aiemmin jos juomien myynti ei ole tarpeeksi isoa. Me esimerkiksi lähdettiin kotia päin jo puolilta öin, mutta juhlat oli tosi ihanat siihen asti.
Kyllä suosittelen, edes käymään siellä. Tosi tunnelmallinen sali, ja ulkona katettu terassi, meiän häissä esimerkiksi satoi, mutta sitätuskin huomasi.
kuinka suuri vierasmmäärä jne...
Toinen mikä tuli nyt mieleen on Puotilan kartano...
Kaikki vinkit ja kokemukset kehiin, kiitos :)
Noista vaihtoehdoista voisi suoraan sanoa, että kalliiksi tulee. Itse menimme naimisiin Espoon puolella ja sielläkin hinnat oli tosi suolaisia. Saarien kanssa on hieman sumplaamista venekyytien kanssa ja siksi luovuimme niistä. Meillä kävi tsäkää kun saimme varattua Oittaan kartanon seuraavalle kesälle kun oltiin liikkeellä "vasta" edellisen vuoden syyskuussa. Oli juuri valmistumassa rempasta ja hinta oli kohtuullinen, tosin sen jälkeen kuulemma noussut aikalailla.
Itse olisin halunnut mennä naimisiin vanhalla kotipaikkakunnalla, mutta ei siinä lopulta olisi ollut mitään järkeä. Siellä asui enää vain äitini ja kaikkien muiden vieraiden olisi pitänyt lähteä pitkälle reissulle. Käykää nyt edes katsomassa paikkoja siellä miehesi kotimaisemissa ja jutelkaa emäntien kanssa. Jos nyt ei ihan mitään sushia halua menuuhun niin varmaan järjestyy. Eikös peruskesähääsetti ole uudet perunat, lohta, lihaa ja jotain salaattia? Siitä vaan varioimaan niin hyvä tulee.
Siis kaipaan vielä hintaa, mitä sisälsi, vierasmäärä jne.. Saisi jtn osviittaa paljon mihinkin varataan.
Mitenkäs puotilan kartano? Tuleeko vielä mieleen jotain paikkoja?
Kokemuksia kaipailen paljon.
Mitenkäs kun vieraita tulisi 600km päästä n 20-50? Eihän meidän tarvitse majoitusta järjestää?
monta viestiä näkyy olevan, vain neljä näkyvissä! ja kommenttejani ei näy yhtään ja keskustelu pois käytöstä:(:(:(
Eli suunnittelemme häitä kesälle 2010 ja nyt mietinnässä missä. Mies haluaisi kotipaikkakunnallaan MUTTA tulee hyvin vaikea järjestää 600km päähän, siellä ei ole kovin monia mahdollisuuksia jne. Ja vaikeaa tulee olemaan menun kanssa siellä päässä. Jokapaikassa tarjotaan kyseisen paikan perinneruokia, ei kiitos.
Tietenkin kuuntelen myös miehen toiveita mutta ajattelin nyt täältä helsingistä etsiä hyviä paikkoja, jotka olisi hyviä.
Katselin mm Uunisaari, Klippan-ravintola, Seurasaari, Suomenlinna, Pihlajasaari.
Kertoisitteko kokemuksia kyseisistä paikoista. Tunnelma jne..
Jos tulee vielä ihania paikkoja mieleen kuuntelen ehdotuksia mielelläni.
Mielelläni kuuntelen myös kaikkia häihin liittyviä vinkkejä, mitä ottaa huomioon, mistä aloittaa jne.. Ollaan suunnitelmissa ihan alussa ja kaikki vaihtoehdot myös avoinna.
Kiitos jos joku viitsii auttaa :)
Klippan on ainakin kaikkein kalleimmasta päästä, meillä mä olen nuuempi ja siinä vaiheessa kun serkku oli tuomassa ensi visiitille poikaystäväänsä, jonka tuominen meille maksoi yli 50 euroa, tuli vähän että ei kiitos.
Jos tämä ei ole sinulle ongelma, sinne. Toisaalta, jos ko päivänä sataa, ei pääse nauttimaan kauniista paikasta.
Voi olla että voitte olla jo joihinkin Helsingin paikkoihin myöhässä, häihin kun on enää reilu vuosi, eli suosittelen että nopeutatte päätöksiä ja reippaasti. Varaa joku paikka ainakin alustavasti.
Meidän häät olivat Helsingissä, otettiin hääpaikka, joka on lähellä kotia ja käytiin hääpaikalla 2 kertaa ennen häitä, kerran katsomassa, edellisenä päivänä laitettiin hääpaikka kuntoon ja sitten olikin jo häät. Eli jos haluatte pitää häät miehesi kotipaikkakunnalla, ei sinne nyt niin monta kertaa tarvi mennä, eli tämä ei minua haittaisi. Pitää vaan tehdä lista mitä otetaan mukaan, kun auto on startannut ei takaisin helposti lähde.
Mutta silloin ota huomioon myös vieraat, haluavatko he tulla sinne, joillekin on kynnyskysymys lähteä kauas, on mm taloudellisia vaikeuksia ( matkat, majoitukset ), lasten hoitopaikka jne.
Pääasia on että ala nyt HETI varaamaan paikkoja, ota vaikka parikin. Lopullinen varaus pitää vahvistaa vasta yleensä ensi vuonna.
Kaikki vinkit edelleen tervetulleita