Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten teitä on neuvottu neuvolassa imetyksen lopettamisesta?

Vierailija
19.04.2009 |

Kun jättää viimeisen imetyskerran pois ja rinnat täyttyy. Mitä tulisi tehdä? Ja älkää kiitos alkako saarnaan imetyksen jatkamisesta. Olen imettänyt tarpeeksi kauan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pumppasin täysist rinnoista pois juuri sen verran että paineen tunne ja tykytys loppuivat eli en rintoja tyhjäksi. Muutama päivä meni ja ei tarvinnut enää yhtään pumpata. Ekana päivänä kyllä piti pumpata useamman kerran. Nopeasti kuitenkin tyrehtyi. Ja riippuu varmaan jonkin verran kauanko olet imetänyt. Jos vain muutaman kuukauden saattaa pakkautua pidempään, kun maidon tuotanto on vielä "voimissaan".

Vierailija
2/9 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsin näköjään vahvistuksen joltakin. ;)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lypsin ihan hieman vaan enimpiä pois, jos olo oli tosi tukala. Kuuma suihku ja lämpimällä hautominen auttoi pahimpaan tuskaan myös. Noin viikon kesti mulla, että rinnat oli aika kipeet, mutta sitten helpotti.

Vierailija
4/9 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähensin siis imettämistä niin että loppujen lopuksi imetin vain kerran toisesta tissistä ja seuraavana yönä kerran toisesta. Siitä oli sitten helppo lopettaa kokonaan. Ei kertynyt maitoa yhtään tisseihin.

Vierailija
5/9 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi oli tuolloin 11kk kun aloin lopettelemaan ja 1v1kk kun en enää imettänyt yhtään. Pikkuhiljaa vähensin imetyksiä niin, että en ruoan perään enää imettänyt, vaan tuputin ruoalla enemmän maitoa mukista. Kun lapsella alkoi mukista juominen onnata niin siitä sitten jätin enemmän imetyskertoja väliin. Rinnat sopeutui tähän hitaaseen rytmiin pois. Lopuksi imetin sillä tavalla parin päivän välein.

Toki riippuu lapsesta ja lapsen iästä jne voiko tällaista toteuttaa teillä.

Vierailija
6/9 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei neuvottu mitenkään. Mä lypsin ihan hieman vaan enimpiä pois, jos olo oli tosi tukala. Kuuma suihku ja lämpimällä hautominen auttoi pahimpaan tuskaan myös. Noin viikon kesti mulla, että rinnat oli aika kipeet, mutta sitten helpotti.

Tarkennukseksi vielä tähän, että mä imetin pitkään, ja vähensin hiljalleen, tooosi pitkällä kaavalla. Lopulta imetyskertoja oli enää muutama, 1-2 kpl/ vrk kun lopetin. Silti tuli pakkautumista, hieman viivellä kylläkin. Viikon ajan kesti, että oli aika kipeänä rinnat.

Vierailija
7/9 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin lopettelin vähitellen. Lapsi sopeutu asiaan kun en ottanut heti pois.

Vierailija
8/9 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun jätti sen viimeisen kerran pois, niin maitoa olisi vieläkin, viikon jälkeenkin. Kait se joskus häviää. En ole vielä kertaakaan lypsänyt pois, tämän kanssa kun on pärjännyt. Ei kipuja, muhkuroita vain.

ap

Vierailija
9/9 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lopeteltu myös pikkuhiljaa kuukausien ajan. Nyt kun jätti sen viimeisen kerran pois, niin maitoa olisi vieläkin, viikon jälkeenkin. Kait se joskus häviää. En ole vielä kertaakaan lypsänyt pois, tämän kanssa kun on pärjännyt. Ei kipuja, muhkuroita vain.

ap

Kannattaa hautoa lämpimällä, käydä kuumassa suihkussa usein ja pitkään. :) Muhkuroihin auttaa myös hierominen, kuuman jälkeen.