Osaisiko joku kertoa mikä mun päätä vaivaa!! Auttakaa!
Tänään ollut päässä sellainen omituinen paineen tunne, tuntuu niinkuin olisi sellaien vanne joka kiristäisi päätä. Ensiksi se tunne lähtee tuolta takaraivosta ja jatkuu tohon ohimoihin asti ja sitten siinä kiristää ja se kiristys kestää noin 5-30s. Pää ei ole kipeä, se ei siis tunnu kipeälle mut tosi ärsyttävälle ja alkaa ahdistamaan. Mistä tämä vois johtua...oon ihan ihmeissäni ja aika paljon myös huolissani tästä, voiko tää olla jotain vakavampaakin vai vaan jotain ohimenevää???
Kommentit (24)
paitsi kipu yleensä kesti päivän tai kaksikin. Sain lääkäriltä voltaren rapid-kuurin, jolla niskan jännitys laukesi ja samalla loppui pääkipukin. Lääkäri epäili pääkivun syyksi joko noita niskoja tai sitten migreeniä. Nykyään kun tunnen, että pää alkaa mennä kipeäksi, otan tuon tabletin, auttaa heti. Mulla tuo päänsärky ei lähtenyt tavallisilla särkylääkkeillä (ibusal 400mg, panadol 1000mg), vaan vasta tuolla voltaren rapidilla.
on vielä sekin että kun kiristävä tunne tulee niin tuntuu että korvat menee lukkoon, tai jotenkin se tuntuu korvissakin, vaikea selittää sitä tunnetta.
Korvien lukkoon menenminen liittyy tohon paniikkihäiriöön.Ei toi välttämättä johdu noista minipillereistä,mutta mieti sit joku muu ehkäisy itelles.Esim.kondomi tai persona
jännitysniskan takia. Lisäksi niitä voi alkaa särkeä. Voi tulla huimausta, pahoinvointia, päänsärkyä, hammassärkyä ja melkeen mitä tahansa.
että toi korvien lukkoon meneminen liittyy paniikkihäiriöön ja oon kuitenki aika monta vuotta (10) sairastanut paniikkihäiriötä ja ottanut paljon siitä selvää...ilmeisesti en sitten tarpeeksi.
Mä olen käynyt psykologilla ja vertaistukiryhmässä mut sitten kun oireet loppuivat ja olo helpottui niin lopetin sen, pitää siis ehkä hankkiutua uudestaan sinne.
Itselläni on ollut viime viikkoina paineentunnetta ohimolohkossa (lähinnä toisella puolella), ja välillä tuntuu, että korva menee siltä puolelta lukkoon. Itsekin kehitin itselleni jo aivokasvaimen googlettamalla, mutta koska minulla on paniikkihäiriötausta, osasin kyllä jättää vähän pelivaraa sille, että kyseessä olisikin psykosomaattinen juttu. - Oireet kun tuppaavat tulemaan herkemmin yksin kotona, kuin vaikkapa töissä tai kavereiden kanssa ollessa.
Kun minulla muutamia vuosia sitten diagnosoitiin paniikkihäiriö, oli sitä edeltänyt n. puolen vuoden fyysinen huonovointisuus (oksetus, pyörrytys jne.). En ikinä olisi voinut kuvitella, että niin oikeat ja fyysisesti tuntuvat keho-oireet olisivatkin psyykisiä! Hoitava lääkärinikin teki minulle kaikki testit sydämen röntgeneistä kilpirauhasarvoihin, ennen kuin monen kuukauden jälkeen päästiin paniikkihäiriö-diagnoosiin ja (hyvin nopeasti toimivaan) lääkitykseen.
Kai tässä sitten taas mennään samaan suuntaan...Pelottavaa sinänsä. (Olen jo pari vuotta ollut ilman lääkitystä.) Jotenkin vaan, kun kuvasit ap oireesi ja sitten mainitsit paniikkitaustastasi, loksahti omat epäilyni kohdalleen. Olen kuullut, että paniikkihäiriö aiheuttaa usein myös epämääräisiä pääoireita, itselläni ei vain niitä aiemmin ollut.
Ehkä sinunkin kannattaisi kääntyä lääkärin puoleen, mutta muista mainita paniikkihäiriö-diagnoosista. Jotenkin uskon, että se on nyt tässä ratkaiseva tekijä.
jumppaamaan (vaikka fysioterapeutti tietysti on suositellut), ja kun sitten joskus jumppaan, niskaoireet yleensä aluksi pahenevat (ja siten myös paniikkioireet aina, kun on jotain ikävän tuntuista meneillään kehossa, etenkin pään seudulla). Vain pitkäaikainen säännöllinen jumppa auttaa hartia - ja sitä kautta pääseudun - asioihin.
Taidat, ap, olla minun kohtalotoverini!
17
ei sillä että tää sairaus olis jotenkin hauska tai siinä olis jotain kivaa mut joskus ihan oikeesti pelkällä huumorilla pääsee aika pitkälle.
Mulla on noiden pillereiden aloittamisen jälkeen alkanut tulla noita paniikki oireita ja kun terveydenhoitaja jonka kanssa olen paljon puhunut tästä paniikkihäiriöstä niin hän kyllä varoitteli että paniikkihäiriö voi pahentua noiden pillereiden myötä mut halusin silti yrittää.
Pillerit aloitin sen takia että olimme miehen kanssa kyllästyneitä kondomin käyttöön ja siihen että aina piti tuhertaa sen kumin kanssa mutta mielummin mä kyllä tuherran sen kondomin kanssa kun olen jatkuvasti pelokas ja ahdistunut.
Olen nyt huomannut viimeisen kuukauden aikana että myös mä olen kehittänyt itselle kaikenlaisia oireita enemmän silloin kun olen ollut yksin kotona hiljaisuudessa, mut kun olen ollut kavereiden tai miehen seurassa niin paljon vähemmän olen ollut ahdistunut.
Luulin jo että olen päässyt pidemmäksi aikaa eroon tosta paniikkihäiriöstä mut näköjään se ei paljon vaadi kun taas tulee oireita...krrr, todella rasittavaa!!
Aika hyvin olen oppinut erottamaan mikä oire liittyy mihinkin. Pääoireet kyllä jännitysniskaan minulla. Yleensä paniikkiin liittyy myös jonkinlainen ahdistuksen tunne. Mutta eri ihmisillä on erilaisia oireita.
ja sun oireethan sopii siihenkin. Jätä ne pilleri!
sairastan paniikkihäiriötä ja kyllä helposti teetän itselleni syövän ja kaikki muut tosi vakavat sairaudet jos olo on pikkuisenkin omituinen.
Aloitin reilu pari kuukautta sitten minipillerit ja jotenkin tuntuu että niiden jälkeen on alkaneet tällaiset oireilut, ei siis tää kiristävä tunne päässä vaan yleisestikin olen alkanut taas pelkäämään kuolemista ja vakavia saitauksia, olenkin miettinyt että lopettaisin nuo pillerit kokonaan vaikka muuten ne on ihan hyvät olleetkin.
Ei taida ehkä mulle sopia mikään hormonaallinen ehkäisy koska kolme vuotta sitten söin yhdistelmäpillereitä ja silloin oli paljon noita paniikkihommia ja sitten kun lopetin ne ja alettiin yrittämään lasta niin paniikkihöiriö helpotti ja nyt kun aloitin nuo pillerit niin taas on vähän esiin putkahtanu sellaista ahdistusta!en tarkoita ahdistusta, joka tulee kiristävästä päästä.
Tämä vaiva voi olla myös psyykkistä tai sit elimellistä
jännitysniska ja jotenkin heti helpotti nämä oireet kun googletin ton jännitysniskan ja huomasin että oireeni kuulostivat juuri siltä. Mies tuli tossa tunti sitten kotiin ja vähän aikaa hieroi niskaa ja hartioita niin sen jälkeen myös helpotti olo tosi paljon, vai auttoiko se sittenkin vaan se kun hän tuli kotiin....luultavasti!
ns." varmat päivät" eli sit ei tarttis niitten kortsujen kaa pelata.On myynnissä apteekeissa tai kaiketi joissain terveyskaupoissa
ns." varmat päivät" eli sit ei tarttis niitten kortsujen kaa pelata.On myynnissä apteekeissa tai kaiketi joissain terveyskaupoissa
samaa ja enkä kyllä tosiaankaan uskalla tollaseen luottaa.
Hormonikierukasta olen neuvolassa puhunut ja se olikin ehkä seuraava vaihtoehto jos pillerit ei sovikkaan. Saisin vielä siihen myös korvauksenkin kun kärsin tosi kipeistä ja runsaista menkoista, joten ei kirpaisisi niin paljon taloudellisesti jos se ei sitten sovikkaan!
jännitysniska, aivokasvain, migreeni...
käy lääkärissä
ja lepäile.
Jos kovenee tai ei yö unilla helpotu niin mene lääkäriin.
Pää kipuja tulee ja menee, kun aikuisilla erilaiset flunssat sun muut voivat oireilla noin pääkipuina..
ja se kuulosti ehkä vähän just tältä. Mulla on hartiat olleet yli vuoden todella jumissa ja nyt ennen joulua kävin hierojalla 7 kertaa mut ei se mihinkään auttanut ja hartiat ja niska on edelleen ihan jumissa. Nyt tiistaina sain ystävältä ohjeita hartioiden jumppaamiseen ja sitä oon tehnyt joka päivä niin voiskohan se jotenkin vaikuttaa sitten että tänään tuli tällainen tunne...
jännitysniska. Jumppaamisesta lihakset voivat jännittyä enemmän, sensijaan että ne pitäisi saada rennoiksi. Jännitysniska on kelju vaiva, jota on hankala hoitaa. Joskus se häviää itsestään, mutta voi taas palata. Kannattaa kuitenkin tutkituttaa onko siitä kyse.
taitaa sopia vain sellaisille, joille vahinkoraskaus ei olisi "katastrofi"