Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies heittäisi minut ja vauvat kadulle - ilmeisesti laki on minun puolellani?

Vierailija
18.04.2009 |

Lauantai iltaa mammat! Ilmeisesti täysin järkevä, luotettava ja rehti mieskin voi menettää totaalisesti järkensä, mitään muuta selitystä en keksi. Mutta hän siis ilmoitti, että heittää meidät pihalle ja saisin etsiä uuden kämpän itselle ja 3 kk ikäiselle vauvalle. Kotimme omistamme puoliksi ja tässä on asuttu vasta vuosi.

Ystäväni sanoiva, että hän ei voi sitä tehdä, eikä voi vaatia minulta mitään vuokraa tms. Minulla ei olisi mitenkään varaa lunastaa toista puolikasta omaksi tällä hetkellä. Eikä kyllä maksaa mitään vuokraakaan asunnon puolikkaasta lainan lyhennyksen lisäksi. Uskon, että löytäisin pikavauhtia vuokra-asunnon tarvittaessa. Mutta en tietenkään halua. Vaan haluaisin, että mies tulisi järkiinsä. Olemme avoliitossa ja mies on tunnustanut isyyden. Ei suostu keskustelemaan eikä mitään erityistä syytä kuulemma ole.

Tästä on kuulemma ollut Hesarissa Asuntosivuilla vasta ikään. Osaako kukaan sanoa mitään?

hirveä homma tietenkin kaikin puolin. mutta nyt kiinnostaisi eniten tämä asuntoasia. muuten uskon kyllä pärjääväni. vauva on aivan ihana ja minä normaali tolkku ihminen.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään et suostu pihalle heitettäväksi! Jos mies haluaa erota, niin mies lähtekööt.

Vierailija
22/31 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan kumpi tarvitsee asuntoa enemmän ( tää myös vuokra-asunto tapauksissa yms). Jos kerran omistatte puoliksi, niin sitten myytte, ja sä saa osuutesi ja mies maksaa sulle sit elatusapua. Sen aikaa voi asua siinä, eikä sun tartte maksaa vuokraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA et sä myöskään sillä avoin saa miestä järkiinsä tulemaan. Teidän yhdessä asuminen on ihan helvettiä ja jos mies tosiaan haluaa susta eronn etkä sä lähde kämpästä, se voi pakottaa sut lunastamaan oman puoliskonsa TAI myymään oman puoliskosi hänelle. Sen ei nimittäin tarvi kuin kävellä pankkiin ja ilmoittaa että lopettaa lainan maksun omalta osaltaan niin pankki ryhtyy toimenpiteisiin sen kämpän omistuksen ja lainan maksun järjestämiseksi jomman kumman kontolla...

Vierailija
24/31 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä lailla sinä voisit heittää hänet pihalle. Vieläpä, jos mies olettaa, että SINÄ asut samassa asunnossa yhteisen lapsenne kanssa, on sinulla etuoikeus jäädä kotiinne asumaan, siis lapsella on siihen etuoikeus ja hänen lähivanhemmallaan.

Anna miehen uhota. Mitään juridista oikeutta hänellä ei ole sinua kodistanne häätää. Jos eroatte, on koti myytävä ja molemmat saavat osuutensa verran siitä rahaa (ellei mies halua ja voi lunastaa sinun osuuttasi).

Miehellä on selvästi joku kriisi. Anna hänen mellastaa, äläkä provosoidu. Sano ihan rauhallisesti, että et haluaisi eroa, vaan yrittää kaikin tavoin pelastaa liittonne, mutta jos mies haluaa erota, et tietenkään sille mitään voi. Ulos kodistanne hänellä ei kuitenkaan ole mitään laillista oikeutta teitä ajaa, ja jos hän ei kestä olla enää saman katon alla, saa hän sitten olla se, joka lähtee tilapäismajoitukseen. Voit vaikka sanoa, että soitetaan saman tien poliisi paikalle selvittämään asia, ja katsotaan, kuka lähtee yhteisestä kodista, lapsi&äiti vai uhkaileva mies.

Vierailija
25/31 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauankohan sitä voi käytännössä pitkttää, että saisin asua tässä maksamatta miehelle mitään? Ja että asuntoa ei laitettaisi myyntiin. Jos en vaan suostu muuttaman?

Kiitos vastauksista!

Vierailija
26/31 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaako mies sinulle? Siis asuuhan mieskin asunnossa?

Vierailija
27/31 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahastako on kyse? Etkö osallistu yhteisiin kuluihin, vai mikä mättää?

Vierailija
28/31 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitin tilannetta, jos mies muuttaisi pois ja asuisin tässä vauvan kanssa. ap

Vierailija
29/31 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahasta tässä tosiaan koko ajan riidellään, mutta maksan vähintäänkin puolet kuluista. Mies on esim päättänyt, että maksaa mulle 70 egeä kuussa ruokarahaa ja sitten minun täytyy käydä kaupassa ja ostaa ihan kaikki ruoat ja pesuaineet ja valmistaa joka päivä päivällinen. Hänestä 140 e kuussa riittä tähän. Siis haloo, kuka raavas mies syö vaan 70 euron edestä kotona kuussa. Töissä tietenkin syö lisäksi. Ja joudun mankumaan puolikasta jokaisesta nettilaskusta jne... kun ei näin äitiyslomalla riitä rahat kaiken maksuun. Ennen meillä oli selkeästi omat taloudet, odotin vaan, että simsalabim, talous muuttuisi yhteiseksi lapsen myötä.

Itse halun syödä normaalisti ja ostaa kunnon raaka-aineet kotiin ja empä viitti munalukkoakaan hommata jääkaappiin.

Vierailija
30/31 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis omistatte asunnon puoliksi. Jos toinen lähtee, asuntoon jäävä on velvollinen maksamaan käypää vuokraa pois muuttaneelle niin kauan, että asunnon omistus siirtyy esim. uudelle omistajalle tai sitten toinen ostaa toisen osuuden. Tästä on jokin aika sitten oikeuden päätös, oli vastaava tilanne. Joku av:lla oleva juristi voisi varmasti muistaa enemmän.

Siihen en osaa ottaa kantaa, kumman pitäisi muuttaa pois. Eettisesti ajatellen tietenkin miehen, eihän sylivauvaa voi heittää ulos, mutta juridisesti en tiedä.

Valmistaudu siis maksamaan vuokraa joka tapauksessa, vuokra-asunnosta tai puoliksi omistamastasi. Ei reilua kylläkään!

Vierailija
31/31 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksatte asumiskulut puoliksi niin en ymmärrä millä perusteella mies mesoo ja vaatii sua muuttamaan.

Ja minkä ihmeen takia SUN pitää kaikki ostokset/päivälliset hoitaa. Mies hoitakoon ne, jos tietää, miten se tuolla summalla tehdään.

rahasta tässä tosiaan koko ajan riidellään, mutta maksan vähintäänkin puolet kuluista. Mies on esim päättänyt, että maksaa mulle 70 egeä kuussa ruokarahaa ja sitten minun täytyy käydä kaupassa ja ostaa ihan kaikki ruoat ja pesuaineet ja valmistaa joka päivä päivällinen. Hänestä 140 e kuussa riittä tähän. Siis haloo, kuka raavas mies syö vaan 70 euron edestä kotona kuussa. Töissä tietenkin syö lisäksi. Ja joudun mankumaan puolikasta jokaisesta nettilaskusta jne... kun ei näin äitiyslomalla riitä rahat kaiken maksuun. Ennen meillä oli selkeästi omat taloudet, odotin vaan, että simsalabim, talous muuttuisi yhteiseksi lapsen myötä.

Itse halun syödä normaalisti ja ostaa kunnon raaka-aineet kotiin ja empä viitti munalukkoakaan hommata jääkaappiin.