Lue keskustelun säännöt.
Oletko samaa mieltä huonosta itsetunnosta:
18.04.2009 |
Moni huonon itsetunnon omaava ihminen on sosiaalinen, fiksu, mukava, ystävällinen, avulias. Hänet hyvin tuntevat vaan tietävän totuuden siitä kuinka hän oikeasti vihaa kaikkia, jos he eivät tee niinkuin hän haluaa.
(joku kirjoitti noin ja se oli mielestäni osuvasti sanottu)
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Tunnen muita ja itse olen (ehkä ollut) huonon itsetunnon omaava. Minusta kaikki tuntemani ovat juuri sosiaalisia, fiksuja, mukavia, ystävällisiä ja avuliaita, mutta hyvin tuntevat ihmiset tietää totuuden siitä miten paljon hän _vihaa_ _itseään_ salaa. Pelätessään muiden tuomiota.
Itsee on tietenkin vaikea arvioida, mutta ainakin nuorempana en todella vihannut muita, vaan itseäni. Pitkän linjan koulukiusaaminen ja ehkä myös vähän lytistävä perhe sai semmoista aikaan, että jatkuvasti pelkäsin hylkäämistä. En osannut luottaa siihen, että ystävät ihan oikeasti haluaa olla minun ystäviä, vaan että jotenkin olosuhteiden pakosta joutuivat siihen. Nykyään olen todella paljon armollisempi itselleni, kai vuodet ja suuret mullistukset elämässä on poistaneet pelkoa. On enemmän semmoinen "sama se jos lähtevätkin"-tunne, kun on kuitenkin niin paljon hyvää itsessä ja elämässä.
Mutta joo siis en sanois että vihaavat kaikkia, ainakaan ei niin voi yleistää.