Elämä ilman rahaa...
Kommentit (41)
keksinyt, mutta joka paikasta saan "lässyn-lää" -apua. Tarvitsen jotain konkreettista apua. Mistä saan apua. Kukaan ei ole kiinnostunut meistä.
ap
kärsiä lapsiperheessä. Eivätkö ota sinua todesta?
Minkä ikäinen lapsi/lapset sinulla on?
laittaa sähköpostiosoitteesi johon. sinä jäit mieleeni ja tahtoisin keskustella sinun kanssasi ihan henkilökohtaisesti
2 ,5
miksi rahasi ei riitä.?Mitä sellaisia maksuja sinulla on, että se kiristää taloutesi tuohon pisteeseen?
Omakaan talous ei mitenkään erinomainen vaan palkkapäivänä menee kaikki rahat laskuihin ja sitten eletään luotolla koko kuukausi. En siis ole kiinnostunut moralisoimaan, mutta ehkä jos saisit etäisyyttä asioihin niin sinulle jäisi aikaa surra miehesi kuolemaakin ja levätä.
tosin jos asumme aivan päinvastaisilla suunnilla suomea, on hieman hankalampaa järjestellä, muttei tietenkään täysin mahdotonta sekään. Rahallista apua ei ole tarjota, mutta jotakin asioista tietävä yhdessä asioiden miettiminen ja taloudelliseen tilanteeseenkin saa joitakin ratkaisuja esim. velkaneuvonnan kautta, tosin ratkaisut ei ole pika-apua vaan prosessit on hitaita ja aikaa vieviä/kuluttavia, mutta sieltä saattaisi kuitenkin jotakin apua tilanteeseen saada. Olen kuitenkin valmis auttamaan noilla otsikon asioilla, jos apua tarvit. Laita jokin osoite, tai luo uusi s-posti osoite vain tätä varten, sillä eihän tänne omaansa vakituista käytössä olevaa voi laittaa. Voit kyllä olla varma, että osoitteeseen tulee muutakin kuin asiallista viestiä, mutta sinuun saisi yhteyden sitten myös asialliset ihmiset, jotka oikeasti haluavat auttaa.
Mistä velat muodostuvat, onko realistista että saat ne joskus maksettua? Olethan hakenut perhe-eläkkeet (älä vaan sano, ettette olleet naimisissa), yksinhuoltajakorotukset lapsilisiin, mahdollisen asumistuen? Miehelläsi ei tainnut olla henkivakuutusta.
Olen myös yh. Jouduin lomautetuksi ja aloitin osa-aikaisen opiskelun jonka maksoin itse. Just ajattelin että jestas olen ökyrikas kun viimeisen koulun osamaksun saan maksettua. Hitto mitä sillä ylimääräisellä 400 oikein tekeekään.
Mulla on kyllä todella outo asenne. En ole ainakaan vielä muita tavannut sillä mulle ei raha oikeastaan merkitse mitään. Kunhan tulee toimeen niin hyvä on. Auto on vanha romu, en haikaile muotikuteita. Elämän perustarpeet on kunnossa niin olen tyytyväinen. Hullu kun olen niin en ole hakenut edes toimeentulotukea vaikka näillä tuloilla sitä saisi.
Älyttömän helpottavaa kun halu ostaa ei hallitse ajatusmaailmaa.
Olen ajatellut että lottovoiton sattuessa varmaan käyttäisin ihan yhtä vähän rahaa.
Kaikkea on jo mitä tarvitsee.
Moni tuttuni elää hirveässä ahdistuksessa kun telkkarin pitäisi olla isompi, auton uudempi, sisutuksen viimeistä huutoa ja vaatteet mahdollisimman kallista merkkiä.
Kaverini piti ottaa luottoa kun autoon piti saada helvetin kalliit uudet kesärenkaat. Mitä järkeä. Mä ostin käytetyt ja hienosti auto kulkee niilläkin.
Luottoja on toisensa päälle ja lisää otetaan. Sitten nämä samaiset kaverit lainaavat toisiltaan rahaa että pärjää seuraavaan tilipäivään.
Mulla ei ole senttiäkään velkaa eikä tule.
Ap on turha murehtia sellaista jolle ei yksinkertaisesti voi mitään.
Tuli ihan itku silmään kun luin viestiäsi. Olen todella pahoillani menetyksesi johdosta.
Itse olen kuvitellut elämäni olevan vaikeaa, mutta mieheni ei sentään kuollut, hän vain vaihtoi 10 vuotta nuorempaan. En voi kuvitelakaan sitä, mitä olet tässä reilun puolen viuoden aikana joutunut käymään läpi.
Itse otin lainoja omiin nimiini, ja tien siinä ison virheen. nyt lainat ovat minulla maksussa enkä tiedä, miten selviän niistä, näyttää erittäin heikolta, mutta lasten takia pakko selvitä.
Onko kaikki mahdolliset korvaukset haettu (henkivakuutus+ muta mahdolliset vakuutuskorvaukset sekä lesken- ja lapseneläkkeetI).
rutista anopin soitoista, lapsen tapaamisista, anopin ruoista, anpin pukeutumisesta, anopin lahjoista, anopin mielipiteistä.
Se anoppi ja anopin rahat kyllä kelpaisi sitten jos sattuu mies kuolemaan.
Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.
ja syvältä inhottaa miettiä kokoajan mitä pystyy ostaan ja katseleen niitä -50% lihoja kaupoista, että ees jotain kunnollista muksut sais, katsoa kun laskujen lähettäjät pistävät laskuista tuleen karhuja ja lisää karhuja. Maksaa niitä kun pystyy, ja soitella ja rukoilla lisää maksuaikaa.
Mutta kun pistää lenkkeilyvaatteet päälle ja lähtee ulos käveleen niin tuon kaiken unohtaa, tai haluaa unohtaa ja ajattelee vain kevään tuloa
mutta silti ostan alennuslihoja.
Hullu maksaa enemmän kuin tarvitsee.
Mutta ehkä juuri siksi sitä rahaa on kun emme heitä sitä kaksin kourin joka suuntaan.
Mutta ehkä juuri siksi sitä rahaa on kun emme heitä sitä kaksin kourin joka suuntaan.
Minä en ainakaan viitsi viedä sitä köyhän ainoota mahdollisuutta saada oikeaa ruokaa. Aika ahneelta kuulostat
Mutta olen seurannut, että köyhien itsetunto riippuu materiasta. On hienoa ostaa ylikalliita vaatteita, liian kallista ruokaa. merkkituotteita. Velöaksi eletään, että saadaan ulkoiset merkit täyttyisivät. Katsellaan halveksivasti taviksia, mutta ei tajuta, että heillä voi se omaisuus olla maksettua ja tilillä rahaa, eikä huolta huomisesta.
Meitä rikkaampia vähän naurattaa tämä velaksi brassailu.
Mutta ehkä juuri siksi sitä rahaa on kun emme heitä sitä kaksin kourin joka suuntaan.Minä en ainakaan viitsi viedä sitä köyhän ainoota mahdollisuutta saada oikeaa ruokaa. Aika ahneelta kuulostat
rutista anopin soitoista, lapsen tapaamisista, anopin ruoista, anpin pukeutumisesta, anopin lahjoista, anopin mielipiteistä.
Ikään kuin tietäisit, mitkä syyt ap:n ja appivanhempiensa tilanteeseen ovat johtaneet. Kehottaisin häpeämään, mutta tuskin edes tiedät, mitä se tarkoittaa.
Kyllä se elämä vielä helpottaa! Saat jonkun rahakkaamman työn, eikä tarvitse enää kolmea työtä räpeltää. Oletko jo päässyt velkajärjestelyyn?
Mäkin suosittelen Suomen mielenterveysseuran kriisipuhelinta. Siellä osataan kohdata tällaisia elämän oikeasti todella suuria kriisejä. Monet "tavalliset" terapeutit, diakonit y ms. järkyttyvät liikaa, jos tilanteeseen liittyy esim. nuoren ihmisen kuolema, eivät osaa sanoa mitään ja ahdistavat avuntarvitsijaa näin vain lisää.
tuo nyt hieman turhaa..?? mistä tiedät on ap niistä marissut. ei me kaikki anopeista valiteta vaan jotkut meistä välittää myös niistä anopeista. ilkeä ilkeä olet!!
itsesi ja lastesi vuoksi. Olet puun ja kuoren välissä, mutta hae apua. Älä ainakaan tapa itseäsi!