Kävin silmälääkärissä. Eihan se mikään uusi tieto ole, että olen puolisokea
ilman rillejä. Mutta molemmat silmät -9.0. Aina se vaan masentaa. Minkäläiset pokat olis mulle hyvät? Kaikki tuntuu linssien kanssa niin raskailta.
Olisipa varaa leikkaukseen! Toisaalta ent tiedä uskaltaisinko mennä!?
Kommentit (5)
Minulla on -6, mutta linssit ovat tosi ohuet.
en osaa sanoa, minkä malliset pokat sulle olis hyvät, kun en tiedä sun naaman muotoa. Siitä se on kiinni, eikä linssien vahvuudesta. TOisaalta kun tuommoiset lasit joka tapauksessa näkyy naamalla, voisi saman tien lähteä siitä, että ne olisivat oikean mallinen ja värinen asuste/koriste, eikä niitä siis yrittäisi turhaan saada näkymättömiksi.
Kaihileikkaukseen joutuessani yksityinen silmälääkäri, joka tekee näitä leikkauksia, kertoi tästä mahdollisuudesta, silmälaseja ei niinkään tarvitse, koska mykiöihin laitetaan "arvot".
Tehtiin samalla kuin kaihileikkaus. Tämä minulla ei ole se jota yleensä puhutaan, lasek tms. Minulla on Patent Lens Implant Identification Label
Intraocular Lens
Suostuin, sillä tuleehan uusittaessa silmälasitkin maksamaan aika paljon vuosien kuluessa.
Kaihileikkaus ja mykiöt maksoivat yhteensä 2 500€ josta sai takasin 190€. En tiedä paljonko pelkkien patenttien laitto silmin maksaa, nyt tehtiin nämä asiat samalla.
Kohta kolme vuotta sitten tehty, olen erittäin tyytyväinen. Ulkona näen pitkälle, sisällä en käytä imuroidessa jne. mitään laseja. Näen television tekstin kauempaa kuin mies ilman lasejaan. Tiimarin 1,5 laseja joskus käytän aivan pienessä teksissä.
Toimenpide ei sattunut lainkaan, koko ajan hoitaja laittoi puudutustippoja, joten silmiin ei pistetty puudutuspiikkejä. Olen kiitollinen minua hoitavalle ja leikanneelle lääkärille, ei kaduta ja kaikki on ollut OK.
Ei tule olemaan koulussa kivaa, kun pilkataan jättisuurista silmistä...
sit sellaiset kasvoihin sopivat ohut reunaiset kehykset... Ei liian isoja kehyksiä, muuten lasit on tosi raskaat
T. yks +7 kakkula pää