Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä syistä voi jäädä kuukautiset tulematta?? (raskaus ei kyseessä)

Vierailija
17.04.2009 |

Minulla siis olleet viimeksi menkat pari kuukautta sitten... Raskaustestin tein viikko sitten ja negaa näytti. Mitä muita syitä voi olla kuukautisten poisjäämiseen?

Kiertoni on aina ollut epäsäännöllinen, mutta näin pitkää väliä ei ole koskaan ennen ollut. Ennen ensimmäistä raskauttani minulla todettiin olevan matalat keltarauhashormonitasot, jotka vaikeuttivat raskautumista. Lapsen syntymän ja imetyksen jälkeen (n. vuosi sitten) kierto oli hetken normaali (n.30 vrk), mutta nyt taas tällainen.. Yleensäkin kiertoni on ollut normaalia pidempi, mutta ei ihan tällaista yli 60 vrkta!! Mikä mussa on vikana?? Onko kellään kokemusta/tietoa, olisin tosi kiitollinen asiallisista vastauksista.

p.s. Lääkäriin olen hakeutumassa, jos ei menkkoja pian kuulu.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtunut en ole, enkä kovin stressaantunutkaan. Voiko vaihdevuodet tulla jo kolmikymppiselle? Toivottavasti ei ainakaan niitä nyt vielä ois, toiveissa kun olis toinen lapsikin vielä..

Hormonihäiriöt, ehkä se on taas sitä progesteronin puutetta, mitä aiemminkin löydettiin.. Onko kellään siitä kokemusta, että miten lääkitään? E-pillereitä tms. en halua, kun tosiaan lähitulevaisuudessa on aikeissa aloittaa vauvanyritys.

Ap

Vierailija
2/7 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaiheessa tutkittiin Kättärillä, mutta mitään ihmeellistä ei löytynyt. Ilmeisesti siis vain jonkinlainen hormonaalinen häiriö. Pisimmillään oli n. vuoden tauko. N. 25 v. ikävuoden jälkeen ei enää katkoja, mutta todella epäsäännölliset. Käy kuitenkin lääkärillä varmuuden vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö lisää kokemuksia? Ja miten tilannetta on lähdetty hoitamaan? Terolut?

Vierailija
4/7 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pidentää kiertoa yleensä. Mutta kannattaa tosiaan mennä lääkäriin, jos kyse on hormoniepätasapainosta, niin sen saa korjattua lääkkeillä.

Vierailija
5/7 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kahteen kuukauteen menkkoja ei ole näkynyt, raskaustestejä oon tehnyt ja negatiivistä on näyttänyt. Mutta mulla on kyllä suunnaton stressi, ero meneillään ym. mutta voikos se sit siitä johtuu, pitäs itekki hakeutuu lääkäriin. Menkkoja on jo ikävä. :/

Vierailija
6/7 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

TSH on sen labramerkintä se on joku tyroksiini juttu, mulla on se

Vierailija
7/7 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla syynä ettei menkkoja tulekkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän