Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kokemuksia pitkästä psykoterapiasta? Kuinka rankkaa on ollut

Vierailija
17.04.2009 |

ongelmien työstäminen? Olen ymmärtänyt, että voi olla hyvinkin rankkaa.

Oma tilanteeni on se, että minulla on uusinut masennus, mielialalääkkeet on käytössä ja tällä kerralla saattaisi olla mahdollisuus Kelan korvaamaan pitkään terapiaan. Tavallaan tiedostan ongelmani ja osittain syytkin niihin, mutta hirvittää lähteä penkomaan asioita. Pelkään, että menen vain huonompaan kuntoon.

Hm, ymmärsiköhän kukaan, mitä tarkoitan.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

terapeutti ei koskaan sanonut mitään paitsi laskusta joka käynnin alussa ja sitten siitä kuinka tärkeää on jatkaa. Muuten kuulemma istuivat välillä sen kolme varttia ihan hiljaa kun mies ei tiennyt mitä sanoa ja terapeutti vaan oli hiljaa ja tuijotti. Valitettavasti yksi mun miehen vaikeimmista piirteistä on se, että siltä puuttuu kokonaan oma-alotteisuus niin olisi tarvinnut edes session alussa jonkin vinkin mistä voisi vaikkapa puhua.

Vierailija
22/22 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnan terapeutilla. oon käynyt kaksi ja puolivuotta. välillä se on rankkaa välillä ei. usein on ihan sellaisia käyntejä, missä jutellaan niitä ja näitä. eli huilataan. välillä puhutaan juuri sillä hetkellä elämässä olevista ongelmista. joskus vanhoista kipeistä asioista. niistäkin usein sen perusteella, toistanko jotain vanhaa käyttäytymismallia. mikä häiritsee tän hetkistä elämää.

itse sairastan skitsofreniaa. mulla kesti 5 vuotta toipua siihen kuntoon, että oli mahdollista alottaa terapia. meillä ei ole koettu, että terapia jontekin rajoittaisi perheenelämää. jos olen kipeä tai en muuten pääse paikalle, puhelinsoitto riitää peruutukseksi.

nuo käynnit on ilmaisia ja sopimus on toistaiseksi, eli esim, kelahan ei korvaa kun 2 vuotta, korkeintaan kolme. mä saa käydä kai vaikka lopunikääni ilmaisesksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi