Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muiden vanhempien oudoimpia kommentteja

Vierailija
15.09.2026 |

Opet ja lastenhoitajat ovat viime aikoina kertoneet vanhempien erikoisista toiveista ja ajatuksista, kuten että on pyydetty opettajaa viemään lapsi päivällä hammaslääkärille tai hakemaan aamulla kouluun.

Mitä muiden vanhempien outoja ajatuksia ja kommentteja te olette kuulleet esim. harrastuksissa, puistossa tai tuttavapiirissä muuten vaan.

Mietin vaan, kun itse olen tässä selvitellyt poikani kiusaamista koulussa, joka alkoi yhden pojan taholta jo viime keväänä ja on nyt syksyllä jatkunut. Palaveria on pidetty, olen muutamankin kerran selvittänyt asiaa pojan vanhempien kanssa ja he vaikuttavat ihan asiallisilta ihmisiltä, mutta en käsitä ajatusta, että he eivät itse koe voivansa puuttua oman poikansa pskaan käytökseen, vaan sanovat, että asia kuuluu koulun ratkaistavaksi, toivovat että opettajat pitävät puhuttelun pojalle. 

Siis mitä?! Et voi sanoa omalle lapsellesi, että lopeta se perzeily, vaan haluavat, että opettajat sanovat. 

En ymmärrä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmuus on hukassa, kaikki ulkoistetaan.

Vierailija
2/5 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lapsi on onnellinen, kun vanhempi on onnellinen" on myös ihan typerä ajatus. Ei itseään tarvitse toki kiduttaa, vaikka olisi vanhempi, mutta pitää ottaa vastuu: ei vanhemman onnellisuus automaattisesti ole lapsen parhaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei banaania meidän lapselle. Menee korvat lukkoon. 

Vierailija
4/5 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sanominen välttämättä tokikaan auta, mutta itse olisin kiinnostunut siitä miksi lapseni kiusaa ja mitä asialle voisi tehdä. Saattaisin jopa änkeä lapseni mukaan kouluun jotta näkisin mitä siellä koulussa tapahtuu. Lapseni toki saattaisi lopettaa kiusaamisen koska ei minun ollessa paikalla kehtaisi sitä tehdä ja kokisi läsnäoloni sen verran kiusallisena ettei viitsisi myöhemminkään kiusata. 

On se toki koulun vastuulla siellä koulussa olon aikana ettei annettaisi lasten kiusata toisiaan tms mutta ei se silti vanhempien vastuuta lapsistaan poista. 

Voihan se olla ettei se kiusaaja sovellu vaikkapa tavalliselle luokalle ja kiusaa siksi. Oli syyt kiusaamiselle missä tahansa niin kyllä se on vanhempien tehtävä selvitellä, hoitaa ja pyytää apua

Vierailija
5/5 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään sellainen yksinkertainen yksilöllisten syy-seuraussuhteiden päättely. Meidän lapsella ei ole allergioita, koska emme siivoa liikaa. Meidän lapsi on lähtee vielä koululaisena metsäretkelle, koska hänellä ei ole älypuhelinta. Meidän lapsi syö kaikkea, koska tarjoamme monipuolista ruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä