Sektio-korvike-purkkiruoka-kertakäyttövaippa-vinkku mammat hoi!
Kuinka monta näin täydellistä äitiä löytyy?
Täällä yksi. Vauva 6 kk.
Synnytin sektiolla.
Käytän korviketta.
Syötän purkkiruokaa.
Käytän kertakäyttövaippoja.
Juon silloin tällöin lasin pari punkkua.
Mitä muita epätäydellisyyksiä joukostamme löytyy?
Ketju pystyyn.
Kommentit (50)
Miksi olisi yhtään sen uuvuttavampaa imettää, syöttää itsetehtyä ruokaa, käyttää kestovaippoja tai what ever? Elä ja anna toisten elää.
Eikä me mitään huonommuutta tunneta, vaan ollaan ylpeitä siitä ettei edes yritetä pyrkiä niiden täydellisten äitien joukkoon, jotka sädekehä loistaen uuvuttavat itsensä.
Ja kyllä oli rankempaa kun esikoisen aikaan piti suorittaa: pesin vaipat, tein ruuat, putsasin ja puunasin. Ikä onneksi rentouttanut. Ja kun lapsia on useampi kuin yksi, sitä nauttii siitä kun on näitä arjen pelastajia purkkiruokineen jne. Enkä pode edes huonoa omaa tuntoa. Kumma kyllä, omatunto kolisi suoritusäitiysaikana paljon enemmän kuin nyt. Miksiköhän :-)
Miksi olisi yhtään sen uuvuttavampaa imettää, syöttää itsetehtyä ruokaa, käyttää kestovaippoja tai what ever? Elä ja anna toisten elää.
mutta minulta löytyy kyllä muita ei-täydellisen äidin juttuja.
Tuosta listalta löytyy kertakäyttövaipat, ja välillä on lapsi saanut purkkiruokaakin (kuopus enemmän kuin esikoinen), ja vaikka imetinkin, niin olen joskus ottanut lasin punkkua tai pullon lonkeroa. Ja nykyään voidaan illan mittaan miehen kanssa tuhota kokonainen punaviinipullokin (en siis imetä enää).
Mutta sitten niihin muihin: joskus on lapsilta jäänyt illalla hampaat pestyä ja aamuisin pesevät itse (5v. ja 1½v.). Joka aamupäivä ei suoriuduta ulos, puistossa käydään harvoin, esikoinen käy kylläkin kerhossa. En käy missään avoimissa kerhoissa, vaan ainoastaan srk:n perhekerhossa, koska siellä ei tarvitse olla lasten kanssa samassa tilassa (en kestäisi toisten lasten vahtimista, kun omissakin tekee tiukkaa:). En edes lue iltasatua joka ilta lapsille. Ja aina en jaksa olla ymmärtävä äiti, vaan huudan toisinaan lapsilleni.
Mutta mitäpä noista, lapseni ovat iloisia ja tasapainoisia sekä hyväkäytöksisiä (esim. kaupassa ei ongelmia).
Sektioita (mukavuus sellaisia) löytyy, vaikka muille jakaa. Tai en nyt tiedä mitä mukavaa on haavatulehduksessa, haavan umpeutumisen hidastumisessa jne.
2 ekaa sai pääasiassa korviketta, nyt imetys onnistuu ja maitoa riittää, kuitenkin vauva saa myös korviketta jos haluan nukkua yön välillä rauhassa ja mies sitten hoitaa.
Purkkiruoka kehiin tarpeen vaatiessa, joskus myös itsetehtyä. Vielä en ole kuopuksella aloittanut, on niin pieni. Mutta kohta, kohta...
Kertikset aina, en jaksa mitään vaipanpesuoperaatioita edes aloittaa.
Vielä en ole "sortunut" juomiin, vauva 3 kk. Jaa no nyt valehtelin, olenhan kerran juonut lasin olutta.
Kaikki muut täsmää, paitsi purkkiruokien syöttäminen. Tykkään niin kovasti ruoanlaitosta, että teen tuolle tenavalle mielelläni soseet itse.
paitsi sektiota ei o tehty kertaakaan...
Lisään vielä,että meilla on myös juotu oikeaa maitoa n.puolen vuoden iästä lähtien,kamalaa...
Ja meilläkin lähes kolmevuotias vasta nyt oppinu kokonaan kuivaksi...
Ja minäkin olin ollu kännissä jo ennenkun lapsi oli 6kk...
Taidan olla kaikista kamalin.. =D
- kaksi luomusynnytystä
- ekaa kyllä osittaisimetin, mutta toinen oli täysimetyksellä 6 kk ja imetys kesti 1v 2 kk asti
- vain eka lapsi sai joskus purkkiruokia, toinen ei
- en juo, enkä biletä
Mutta eipä hätää, käytin sentään kertiksiä, kantoliinailuun en hurahtanut ja olen kuiteskin mummoäiti, joten on minullakin omat ristini kannettavana. Ja lisäpointseja tulee varmaan siitä, että vaikka olen ollut kotiäitinä yli 6 vuotta en ole KOSKAAN ollut perhekerhossa ja puistossakin alle 10krt/v.
En olekaan ainut äiti päällä maan, joka antanut kaikille kolmelle lapselleen yhteenvuoteen asti KAIKKI ruoat purkeista ja tetroista :) imettänyt kyllä olen n.8kk mutta sen jälkeen korviketta. Tutit ja pullot vieroitettu vasta lähemmäs kaksivuotiailta, vaipat kolmevuotiailta. Ja kyllä, minä olen hyvä äiti!
Minäpä vastaan :)
-Lapsi sai alkunsa hoidoilla -> surkea maho nainen oon jo alunalkain :D
-Synnytyksen jälkeinen masennus mulla, siihen mielialalääkkeet.
-Lapsella kertakäyttövaipat, syö purkkiruokaa, kulkee osittain kirppisvaatteissa.
-Inhoon leikkipuistoja ja muskareita
-Juon joskus viiniä tai siideriä ihan kunnolla.
olen laittanut lapseni vauvoina sillai makaamaan vaunuihin, että harsoilla tehdyillä mytyillä on tuttipullo pysynyt tuettuna vauvan suussa ja mä olen saanut molemmat kädet vapaaksi.
Synnytin sektiolla.
Lapsi sai vain korviketta (no, ehkä yhteensä sai tisseistäni irti puoli litraa maitoa).
Syötin sekaisin purkki- ja omatekoista ruokaa.
Mutta olen absolutisti ja käytän lapsella kertiksiä vain öisin.
Mutta nuo pari hyvää piirrettäni unohtuvat kyllä sillä, että tunnustan tukistaneeni lastani silloin tällöin. :(
Kuinka monta näin täydellistä äitiä löytyy?
Täällä yksi. Vauva 6 kk.
Synnytin sektiolla.
Käytän korviketta.
Syötän purkkiruokaa.
Käytän kertakäyttövaippoja.
Juon silloin tällöin lasin pari punkkua.Mikään muu ei täsmää kuin tuo vika kohta, tosin mä vetelen välillä kunnon kännejä ja just olin ruotsinristeilyllä, vaikka lapsi on vasta kohta 1-v. Imetän kyllä vielä, mutta nyt se pahin: menin töihin kun lapsi oli 5kk.
Niin ja niitä lapsia on yhteensä kolme, ja esikoisen kohdalla päti kaikki muut paitsi sektio, imetin kyllä 4kk. Mutta lapsi lapselta musta taasen on tullut jaksavampi, enkä mä ollenkaan koe rasittavaksi kestovaippoja tai itsetehtyjä ruokia. Tosin ei meidän kotimössöjä saaneet lapset olisi niitä yrjönmakuisia purkkiliimoja suostuneet syömäänkään : )
Ketju pystyyn.
Helppo alatiesynnytys takana, mutta siihen taydellisyys loppui: kaytetaan kertakayttovaippoja, kakat putsataan puhdistusliinoilla ku vauvaa pelkaa vetta, itsetehtyjen soseiden lisaksi annan myos mikrossa lammitettyja ja jaakaapissa avonaisena sailytettyja valmisruokapurkkeja, leikkipuistoonkaan ei ole menemista (no, se nyt johtuu maan turvattomuudesta) ja kaytan toisinaan liian paljon aikaa netissa vauvan touhutessa lattialla omiaan. Ja nyt se pahin: olen ottanut joskus hysteerisesti itkevan vauvan turvaistuimesta ja pitanyt sylissani (taalla tosin kaikki tekee niin, valitettavasti).
Hmh, korviketta eiole tarvinnut antaa ja alkoholia en kayta koskaan.
- onneksi alatiesynnytys onnistui
- oma maito ei kaikista kikoista huolimatta riittänyt, joten Tutteli koko ajan imetyksen rinnalla. Osottaisimetin kuitenkin kaikesta huolimatta 9 kk, mistä olen tosi onnellinen!
- Syötän sekä purkkeja että itsetehtyä. Purkkeja varmaan keskivertoa enemmän.
- Kestovaippoja pääosin, omatunto ei antais periks heittää niin hirveesti kertiksiä roskiin,. Niitäkin kyllä kuluu!
- Totta hitossa saatan iltaisin ottaa lasin viiniä tai siideriä!
nyt taida voittaa...
-nuoremmalla on kertakäyttövaipat ja
-hän syö usein purkkiruokaa,
mutta hei! Mä en jaksa melkein ikinä tehdä lapsille puuroa, tuota suomalaisten pyhää ruokaa, jota pitäisi syödä joka aamu ja ilta. Kamalaa!
En oo synnyttänyt luomu- enkä sektiomeiningillä. Mutta itse syön eineksiä ja käytän kertakäyttökuukautissuojia. Viinit maistuu paremmin kuin hyvin.
Enkä ole koskaan ollut perhekerhossa - enkä mene, vaikka lapsia saisinkin.
Toinen kaksosista syntyi alateitse, toinen sektiolla.
Toista imetin, toista en.
Molemmille syötin purkkiruokia ja käytettiin kertakäyttövaippoja.
Join aika h:tin monta lasia sitä punkkua, kun toisen imetys loppui kokonaan.
Me asutaan vuokralla kerrostalossa keskustassa eikä ole parveketta. Ja kun tulin raskaaksi, molemmilla oli opinnot kesken eikä kummallakaan työpaikkaa. Verkostot on surkeat, mun vanhemmat asuu 500 kilometrin päässä. Auto on vanha romu, jossa jarrutkin välillä rikki.
Ai niin mutta minähän imetän ja käytän kestovaippoja enkä juo alkoholia, joten olen ärsyttävä täydellinen äiti joka luulee olevansa jotain XD