Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sektio-korvike-purkkiruoka-kertakäyttövaippa-vinkku mammat hoi!

Vierailija
17.04.2009 |

Kuinka monta näin täydellistä äitiä löytyy?

Täällä yksi. Vauva 6 kk.

Synnytin sektiolla.

Käytän korviketta.

Syötän purkkiruokaa.

Käytän kertakäyttövaippoja.

Juon silloin tällöin lasin pari punkkua.

Mitä muita epätäydellisyyksiä joukostamme löytyy?

Ketju pystyyn.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi sektio. mutta voin tasata tämän koska olin kännissä ennen kuin lapsi oli 6kk.

Vierailija
2/50 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 2,5v ja 7 kk

-Synnytin sektiolla

-En ole antanut lapsilleni lainkaan korviketta

-Syötän purkkiruokaa

-Käytän lapsillani kertakäyttövaippoja

-Absolutisti olen

-Isompi lapsi aloittelee pottailua vasta nyt

:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska en jaksa sosiaalista äiti-lapsi -kuviota muitten mammojen kanssa.

Ei siis vauvamuskareita, vauvauinteja tms.

Vierailija
4/50 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta enköhän minäkin kelpaa, kun synnytyksen on sentään käynnistetty ja vedin ilokaasua oikein innoissani haluasin epiduraalin. Lisäksi olen eronnyt ja jättänyt lapsia jo vauvaikäisenä yökylään.

Vierailija
5/50 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytin alateitse, mutta korviketta juodaan, maito ei ikinä noussut,

purkkiruokaa on eteiseen ostettu, saan harvoin kyydin autolla, siksi kunnon varastot, lapsi 2,5 kk

kestovaippoja kokeiltu, mutta hyvin pieneksi kokeilut ovat jääneet

otin ihan viralliset kännit viime pe, ja krapula oli vielä järkyttävämpi kuin muistinkaan.

Lisäksi pukeutuminen on ihan pepusta, en ole päässyt vielä raskauskiloista eroon

ja en viitsi uusia vaatteita ostaa kun kuvittelen että kyllä ne tästä lähtee, joopa joo.

Vierailija
6/50 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan ehdottomasti mukaan apätäydellisten äitien listalle!Mulla neljä lasta ja varmasti olen tehny noi kaikki "virheet" vaikken ehkä jokasta joka kerta!Ja mites tää kun kaikkien hampaita ei ole pesty jokaikinen aamu ja ilta, päikkäreitä on nukuttu sisällä, aamiainen on syöty myöhässä jne jne..!!!!Mitähän kaikki ne täydelliset äidit meistä ajattelee.....

Vierailija
7/50 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- yksi sektio takana (ja yksi luomusynnytys)

-imettänyt olen, mutta ekalla kerralla vain 4 kk

-olen käynyt ulkona tuulettumassa moneen kertaan pikkuvauva-aikana (noin 3-4 kk) ja imettänyt ihan normaalisti seur.päivänä

-lapset ovat olleet virikekerhoissa (montessori), kun olen itse ollut kotona

-olen ottanut kaikissa raskauksissa lasin viiniä silloin tällöin

-inhoan leikkipuistoja, käymme tod harvoin

-lapset kerhossa myös aurinkolomalla joskus parisen tuntia

-otan omaa aikaa ilman minkäänlaista huonoa omaatuntoa

-meillä ei harrasteta perhepetiä, kestovaippoja tai kantoliinoja

-unikoulut on pidetty vauvoille, menestys ollut loistava.

: )

Vierailija
8/50 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no alatiesynnytykseni arvoa vähentää se että mulla oli raskausdiabetes ja söin masennus/mt-lääkkeitä koko raskauden ajan. Inhoan vauvamuskareita, vauvauinteja ja mammakerhoja.

Tapaan ihmisiä mieluummin netissä, yh-vertaistukiryhmissä ja kirpputoreilla. Kotihoidontuella olin 5kk ja sitten ilmoittauduin työkkäriin ja hankin lapselleni tarhapaikan, jossa tosin kävi aluksi vain 2pv viikossa

Vierailija
9/50 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut kyllä.

Luultavasti olen silti onnelisempi ja täydempää elämää elävämpi kuin ne "ninamikkoset", jotka marttyyriydeltään ei ehdi nauttia elämästä.

Ai niin. Mähän sain esikoisen kanssa päättää yritänkö synnyttää alakautta vai varataanko sektioaika. Halusin alatiesynnytyksen sen takia, että koin sen helpompana kun sektion =) Niin että mun mielestä mä olen siinäkin mennyt sieltä missä aita on matalin...

Vierailija
10/50 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten olisi huomannut vaikka imukupilla olisi alapäästäni vedetty ulos norsunpoikanen 25kg. 8

Vierailija
11/50 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin sektiolla. - no ei, tässä en pääse pätemään

Käytän korviketta. - juu, osittaisimetyksellä on menty alusta asti

Syötän purkkiruokaa. - jeps

Käytän kertakäyttövaippoja.- tottakai

Juon silloin tällöin lasin pari punkkua. - ja jopa joskus kuoharia tai valkkaria

Näiden lisäksi:

Pesen lapsen kakkapyllyn Pampersin puhdistusliinoilla enkä vedellä.

En kierrätä purkkiruokien purkkeja - ihan roskikseen menevät suoraan sellaisenaan sekajätteisiin.

Vierailija
12/50 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että en biletä enkä juo enkä ole muutenkaan vastuuton äiti vaikka nuori olenkin.

Vierailija
13/50 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten olisi huomannut vaikka imukupilla olisi alapäästäni vedetty ulos norsunpoikanen 25kg. 8

Vierailija
14/50 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötän purkkiruokaa

En käytä kestoja

Sektio koettu kahdesti

En todella mee leikkipuistoihin

Meen töihin heti äitiysloman loputtua

tässä muutama :-)

Vierailija
15/50 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole KOSKAAN syöty itsetehtyä vauvanruokaa. Kaikki purkista. Aina. Puurot, soseet, jälkiruuat. Joka kerta. En kertakaikkiaan jaksanut/viitsinyt tehdä itse. Enkä varmaan tee tälle kolmosellekaan.

Muuten itseasiassa käytämme eineksiä aika vähän, outoa. ; D

Vierailija
16/50 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä te ootte? Aivan mahtavia tyyppejä! Meidän on vissiin vaikea törmätä, koska emme "vikoinemme" viihdy "kuka on paras" äiti hiekkalaatikoilla...

t. ap

jatkakaa.

Vierailija
17/50 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetteko itsenne jotenkin huonommaksi kuin äiti, joka tekee päinvastoin kuin listassanne on? Meillä päin ei hiekkalaatikoilla eikä muuallakaan vertailla imetyksiä, synnytyksiä eikä sitä mitä ruokaa kukakin vauvoilleen syöttää...

Vierailija
18/50 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän on mitä parhainta itseironiaa!!! Hauskaa kerätä aiheita, joista eniten hiekkiksillä (myös nettiversiolla) keskustellaan juupas-eipäs -tyyliin. Tuskin kukaan tuntee huonommuutta näistä. Pitäisikö sinusta?

Huumoria peliin mammat :D

t.ap

Vierailija
19/50 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti pidän itseäni oikein hyvänä äitinä - vuorovaikutussuhde lapseen on ollut aina lämmin ja läheinen, olen ollut mielestäni sensitiivinen äiti, joka on pystynyt omalta osaltaan tukemaan lapsen fyysistä ja emotionaalista kehitystä oikein hyvin.

Lapsi on ihana, hellyyttä ja läheisyyttä vastaanottava, hyvin ikätoveriensa ja tunteidensa kanssa toimeentuleja , tasapainoisen tuntuinen pieni ihminen.

Sen rinnalla on mielestäni ihan sama, millaisia vaippoja lapsellamme on käytetty tai millä tapaa lapsi on syntynyt maailmaan. Jos jotain voisin muuttaa, niin imetyksen olisin halunnut onnistuvat, mutta siihen ei ollut lääketieteellistä edellytystä lapsen keskosuuden yms. tekijöiden vuoksi. Mutta silti ollaan reippaasti voiton puolella! Kukaan ei ole täydellinen eikä kenenkään tarvitse sitä olla.

Vierailija
20/50 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenkuin 1-vuotiaana sai antaa samaa kuin muullekin perheelle. Mitään vauvapöperöitä en jaksanut koskaan tehdä itse ja velliä aloin antamaan korvikkeen rinnalla kun vauva oli 3kk ikäinen.

Eikä me mitään huonommuutta tunneta, vaan ollaan ylpeitä siitä ettei edes yritetä pyrkiä niiden täydellisten äitien joukkoon, jotka sädekehä loistaen uuvuttavat itsensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi