Haluaisin tehdä hyvää! :)
Siis jotain hyväntekeväisyyttä. Kun olen kahden lapsen (5 ja 2) kotiäitinä ja tuntuu, että olisi aikaa ja tarmoa. Mikään perhe/mammakerhoihminen en ole ikinä ollut, ja kotona olo pelkästään on tylsää. Mitä yleistä hyvää tällainen ihminen voisi tehdä vapaa-ajallaan? Lasten täytyisi luonnollisesti pystyä kulkemaan mukana tai toiminnan tapahtua kotona.
Kommentit (10)
Perheen tilanne on sellainen, ettemme voi sitoutua sijaislapseen. Tämä olisi muuten se itsestäänselvä vaihtoehto.
joku lapsi pääsisi teille kerran kuussa viikonlopuksi?
Mielellään kyllä tekisin jotain viikolla, koska mies on silloin niin paljon poissa, ja pyhittää viikonloput perheelle. :/
Onko esim. vanhuksille mitään tukiperhesysteemiä? Että voisi käydä yksinäisten mummojen luona kylässä tai auttaa asioiden hoitamisessa tms. Jotain sen tyylistä pystyisin tekemään lasten kanssa.
ap
Mannerheimin lastensuojeluliiton paikallisyhdistyksestä löytyy aina tehtäviä vapaaehtoisille ja ainakin meillä lapset ovat mukana niin kokouksissa kuin tapahtumissakin.
SPR:n paikallisyhdistyksestä kannattaa myös kysellä millaista toimintaa heillä on, itse olen ollut pakkaamassa avustusvaatteita.
Seurakunnasta ja neuvolastakin voit kysyä, joku äiti voi esimerkiksi tarvita tukihenkilöä.
Sijaisvanhemmuutta enkä edes tukiperheeksi ryhtymistä en pitäisi realistisena, kun lapsesi ovat noin pieniä.
Ystäväksi ja seuraksi jollekin mummolle tai vaarille?
http://www.redcross.fi/tulemukaan/ystavaksi/fi_FI/
Anna hetki ajastasi - ole ystävä jollekin
Suomen Punaisen Ristin ystävä- ja tukihenkilötoiminnan kautta voit toimia ystävänä toisen ihmisen läsnäoloa kaipaavalle. Sinun ei tarvitse tehdä muuta kuin antaa aikaasi.
Suomen Punaisen Ristin ystävä- ja tukihenkilötoiminnasssa on mukana lähes 10 000 suomalaista. Tule sinäkin!
Ystäviä on monenlaisia
Ystävänä ja tukihenkilönä voit toimia:
- vanhuksen ystävänä
- maahanmuuttajan tukihenkilönä
- vankilavierailijana
- mielenterveyskuntoutujan tukena
- vammaisen ystävänä
- nuoren ystävänä
- ystävärenkaassa
- vanhusten virkistystoiminnassa
- vapaaehtoisena sairaalassa/vanhainkodissa
- vapaaehtoisten ohjaajana/kouluttajana
Lue lisää nettisivuilta
Tuo SPR:n ystävätoiminta taitaa olla se mun juttu! Kiitos paljon!
niistä on huutava pula