Mamma-laihduttajat
Ajattelin kysyä tämän kautta, onks täällä muita laihduttaja äitejä? Olen juuri ruvennut laihduttamaan raskauden tuomia kiloja. Olisi kiva kuulla kokemuksista ja samalla saada vertaistukea.
Kommentit (21)
Minä olen. Aloin laihdutuksen helmikuun loppupuolella ja silloin painoin 97,5kg. Nyt olen päässyt 91,5kg:aan. Vielä olisi parikymmentä kiloa pudotettavana, tai ainakin viisitoista... Hidasta tää on mutta kun vain sitkeästi jaksaa pureskella porkkanaa niin tulostakin syntyy. :)
Tsemppiä meille!
Miten teillä on sujunut laihdutus?
Missä ovat kaikki mammalaihduttajat?
lenkillä tai kuntosalilla tai jumpassa tai kokkaamassa laihdutusruokaa!
No eihän tässä ole mennyt kuin viikko edellisestä viestistä, ei siinä ajassa vielä paljoa ehdi tapahtua. Tää on hidasta touhua nääs...
mut laihoin tuloksin.
Mul 3 synnytystä suht tiheeseen tahtiin, ja painoa pitäis saada pois 15-20 kg. Mä alotin kuntosalin, tykkään siitä niin paljon. Ja olen vähentänyt kaiken hyvän syöntiä. Ei kiloakaan tippunut. Tarttee siis tehä lisää.
Alan pyöräillä enemmän, sekä syödä entistä enemmän kasviksia. Olen entinen PV-lainen mutta nyt asun ulkomailla ja tuotteet ihan erilaisia. Lisäks olen muuttanut vähän taktiikkaa kuntosalilla, pidän pulssia korkeella ja keskityn lihaskunnon sijasta yleiskuntoon. Ohjelmaa ei viel ole tehty, mut yritän saada ohjaajan tekemään sekin.
Tuli kirjoitusvirhe.. Tarkoitin, mitenkäs teillä sujuu laihdutus?
Mukavaa, kun on muitakin, jotka laihduttaa. Millä tavalla oot saanut tiputettua painoa? Onko sulla minkä ikäinen lapsi. Itselläni on 3kk.
Onko kenelläkään intoja jakaa kokemuksia? Kuinka paljon teillä putosi paino viikossa tai kuukaudessa?
Aloitin laihiksen vuodenvaihteessa kun kuopus oli 6kk, nyt on lähtenyt 7kg, tosin nyt viimeisinä viikkoina paino ei ole laskenut yhtään kun motivaatio on ihan hukassa ja pääsiäisenä tuli herkuteltua. Tavoitteena olis kuitenkin vielä pari kiloa karistaa ennen kesää. Noi 7kg lähti kolmessa kuukaudessa niin että söin 1500kcal päivässä, ei sokeria, pastaa, perunaa, riisiä. Leipänä söin ruisleipää ja lenkkeilin sen verran kun ehdin.
ottakaa selvää, mitä laihtuminen vaatii käytännössä. Selvittäkää mikä tulisi olla oma energiavaje päivää kohti. Suositeltava painonpudotus on puoli kiloa viikossa max. tsemppiä laihdutukseen!
vauva 3vko
raskauden lopussa paino 75kg, nyt 64kg, tavoite vielä n. 10 kg pois.
imetän ja kävelen, kohta aloitan taas lenkkeilyn, viikonloppuna on tarkotus lähteä miehen ja lasten kanssa. siis, yksi juoksee radalla kun toinen katsoo lapsien perään. Ruokavalio on pysynyt samana, vähän olen pienentänyt annoksia. Normiruoka meilä on kuitenkin terveellistä kokojyväviljaa, paljon kasviksia, ei suolaa, rasvaa tai sokeria lisätä ruokiin ja juodaan joko vettä tai teetä / kahvia.
Tytsy nyt 4kk. Joten nyt tuntuu hyvältä ajalta aloittaa painon pudotus. Kun tytsy alkaa kiinteitä syömään!
Aiemmin en ole halunnut aloittaa laihduttamista kun vauva täysimetyksellä.
Paino imetyksen aikana saa pudota sen max.0.5kg/vko!
Paino imetyksen aikana saa pudota sen max.0.5kg/vko!
t. #8
Painonvartijoilla on oma ohjelma imettäville, ja entisenä PV-läisenä olisin kysellyt kuka tietää sen piste-eroa normaalipisteisiin? Minä en viitsisi maksaa aloitusmaksua taas saadakseni tietää vain tuon pistemäärän, kaikki materiaalit kun jo löytyvät itseltä. Aikomus olisi ryhtyä pisteilemään jahka vauva syntyy. Ylipainoa on aivan järkyttävästi, suurin osa tullut jo ennen raskautta.
Mulla on sellanen käytäntö, että jätän kaikki makeat herkut viikolla syömättä ja viikonloppuisinkin syön niitä vain kohtuudella. Olen lisäksi käyttänyt kiloklubia ruuan määrän ja laadun seuraamiseen, pyrin saamaan kaikki pallot aina vihreiksi. Mulla on synnytyksestä nyt vähän yli 4kk, en imetä joten se ei rajoita. Tarkoituksena ei ole kuitenkaan mitään pikakuuria jonka jälkeen paino nousee nopeasti takaisin, vaan pyrin opettelemaan terveellisen tavan syödä.
Kiinnitän huomiota proteiinien saantiin, hiilareita syön aika vähän. Kasviksia vähintään puoli kiloa joka päivä, hyviä rasvoja lisäksi. Näillä on nyt lähtenyt parissa kuukaudessa 6kg vai mitä se oli. :)
t. 3
Haluaisiko kukaan laihduttaja kertoa kokemuksia?
Minkälainen on kiloklubi? Onko kenelläkään jotain hyvin ohjeita kasvisruoista?
Onko täällä ihmisiä samassa tilanteessa?