Mun lapsi (5v poika)ei siivoo huonettaan ja itkee vaan et ei jaksa.
On ollu nyt viikon ku pyörremysrskyn jäljiltä. Ei saa huomenna karkkia, noh jääpä mulle enemmän :)
Kommentit (6)
ja anna tehtäviä, meillä vielä 7v aipaa sen...
kanssa saa olla "työnjohtajana" paikalla antamassa käskyjä.... Silloin tulee jotain aikaiseksi. kolme vuotias veli siivoaa kyllä huoneensa.
kanssa siivotaan yhdessä, ja joka viikko, ettei huone pääse ihan kamalaan kuntoon. Yhdessä tehden se on kivempaa ja vuorostaan poika sitten vie roskia ja tykkää leipoa ja auttaa ruuanlaitossa.
Menet ja siivoat sen huoneen lapsen puolesta :) Tee homma näin. Otat muovipussin ja mätät sinne ihan kaiken siitä lattialta. Sitten laitat pussin kiinni kuin roskapussin ja viet sen ulko-ovelle. Kun lapsi on nukkumassa laitat sen talteen. Tulevaisuudessa aina jos lapsi ei siivoa huonettaan, niin ensin uhkaat että sinä siivoat sen ja sitten siivoat tällä tavalla. Vähitellen paikat pysyy väkisen siisteinä kun lelut vähenee. Keksit sitten jonkun systeemin millä tavalla palautat niitä pois otettuja leluja hiljakseen.
Olen mä joskus uhannuki että teen niin. Nyt lapsen siivousmotivaatio löyty taas jostain ja kiltisti siivoo huonettaan. Huomenna pääsee imuroimaan siellä. Imuroisin mielummin itse, mutta se on pojalle tärkeetä että saa itse imuroida, mut eihän siellä voi imuroida jos lattia on täynnä pikkulegoja. ap
Vaikka pysyy tiukkana sääntöjen kanssa, niin eihän sitä lasta tarvitse henkisesti yksin jättää!