Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähtisitkö lomalle velkarahalla, jos tilanteesi olisi tämä:

Vierailija
16.04.2009 |

-avioliitto natisee liitoksissaan

-viimeinen hetki lomailla ennenkuin lapset aloittavat koulun

-miehellä kk:n loma töistä, jonka jälkeen varmasti jatkuu työt ainakin vuoden (yrittäjä)

-itse kotiäitinä eli vapaa matkustamaan

-rahat saataisiin sukulaiselta, takaisin maksu pikkuhiljaa

-koko perheellä ei ole ollut yhteistä lomaa muutamaa risteilyä lukuunottamatta

-perhe tahtoo pysyä koossa ja kumpikin puoliso tahtoo liiton jatkuvan

-kotona on kaikilla pinna kireällä ja tilanne "junnaa paikoillaan"

-kotona yläkerran remontti kesken, ei kiirettä sillä

Mielipiteitä?

Itse olen kahden vaiheilla, mies tahtoisi lähteä viikoksi johonkin ihan vain olemaan perheen kesken, lomalle kaikesta.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka sitten velkarahalla. Jos tuntuu että koko perheen yhteinen loma pelastaa jotain niin kai se on sen velan arvoista?

Vierailija
2/30 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en matkusta velkarahalla. Miten te ajattelitte avioliitooanne hoitaa ja selvittää koko perheen lomalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin menisin jos tuollainen tilanne.

Hauskaa lomaa!

Vierailija
4/30 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään kahdenkeskistä aikaa, vaan AIKAA PERHEEN KANSSA.

Minä varmaan lähtisin myös.

Vierailija
5/30 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pysty ymmärtämään niitä jotka lomailee velaksi. Mun yksi kaveri on sellanen, viime kesänä lainas meiltä rahaa että saivat mökin vuokratuksi. Mä lainasin mutta ihmettelin kovasti. Ei ne lapset traumatisoidu jos ei yhtenä kesänä pääse lomalle.

Vierailija
6/30 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde sinäkin.

Vierailija
7/30 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onhan sitä kahdenkeskistä sitten kun lapset nukkuu.

Loma todella tekee ihmeitä :)

Vierailija
8/30 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sen vuoksi että lomamatkat aktivoivat kaikki ongelmat pintaan ja loman jälkeen erotaan eniten. Kannattaisi yrittää hoitaa ongelmia ENNEN lomaa. Muuten loma menee riitelyksi ja todennäköisesti odotuksenne lomasta ja sen vaikutuksesta parisuhteellenne ovat epärealistiset.

Tarvitset aivan varmasti yhteistä aikaa miehesi kanssa jotta saatte asioita selvitettyä ja kuntoon, mutta kannattaa edetä vähän kerrallaan. Sitten kun prosessi on aloitettu ja käynnissä, niin sitten ehkä kannattaisi lähteä matkalle.

Ongelmat eivät häviä yleensä paikan vaihdoksella ja asioiden setviminen lomamatkalla ei ehkä kannata -menee loma pilalle.

Vierailija
9/30 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit sen, mitä en jaksanut muotoilla omaan viestiini :) Kiitos

Vierailija
10/30 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin kun lomareissulle lähdetään väsyneenä ja isoin odotuksin, se saattaa räjähtää todella reisille ja lopputulos on jotain ihan muuta kuin alun perin haluttiin.

Vierailija
11/30 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelastaa avioliitto, niin ehkä lähtisin. Ja jos velka ei kaada talouttanne vaan olette varmoja, että pystytte sen hoitamaan.

Periaatteessa en lomaile koskaan velaksi ja en ole ihan varma, voiko matka olla ainoa keino pelastaa liitto.

Vierailija
12/30 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tässä mitään isoja riitoja ole, on vain ajanpuutetta, sairastelua ja yhteisen ajan puutetta. Sen takia uskonkin että loma voisi olla ihan hyvä vaihtoehto tähän vaiheeseen. Myöhemmin ei mahdollisuutta koko perheen lomaan ole, ainakaan vuoteen, ja sittenkin kaksosemme ovat koulussa..

Kiitos vastauksistanne.

Vierailija
13/30 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesälomakauden jälkeen. Kriisit aktivoituvat lomalla. On epärealistisia odotuksia lomalta ja parisuhteelta ja kun ne eivät toteudu, homma tosiaan räjähtää käsiin. Lomaan latautuu liikaa paineita - odotetaan, että loma itsessään parantaa parisuhteen mutta ei se niin mene. Silloin usein aktuaalistuu parisuhteen toimimattomuus.

Kannattaisi siis hoitaa kotopuolessa parisuhde siihen tilaan, että voi lähteä yhdessä lomalle.

Vierailija
14/30 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

avioliitto nitisee liitoksissaan, mutta kuitenkin kyseessä ei ole kovin suurista asioista jne. jne.... Mielestäni, jos liitto todella nitisee liitoksissaan, niin kyseessä on jo aika pitkällä olevat ongelmat, joita lomailu tuskin poistaa.

Vierailija
15/30 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kriisissä ennen lomaa, mutta sitä varten juuri mennään lomalle, että saadaan olla viikko tai kaksi ihan rauhassa ja keskittyä olennaiseen. En tajua miten jotkut pärjäävät ilman lomia.

Vierailija
16/30 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

avioliitto nitisee liitoksissaan, mutta kuitenkin kyseessä ei ole kovin suurista asioista jne. jne.... Mielestäni, jos liitto todella nitisee liitoksissaan, niin kyseessä on jo aika pitkällä olevat ongelmat, joita lomailu tuskin poistaa.

ap aluksi liioitteli, jotta saa hyväksynnän lomalleen. Ei kait se kellekään kuulu, mitä velkarahalla tekee tai jättää tekemättä.

Vierailija
17/30 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkusteleminen kannattaa aina.

Vierailija
18/30 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos puoliso on yrittäjä ja on pieniä lapsia!

Siinä tapauksessa lähtisin lomalle, vaikka en itse kannata velaksi matkustamista noin yleensä. Kannattaa varmaan kuitenkin keskustella miehen kanssa lomaodotuksista yms. etukäteen, ja jos jotain on jäänyt hampaan väliin, selvitellä ne asiat etukäteen, niin loma sujuu mukavissa merkeissä.

Hauskaa lomaa koko perheelle!

9

Vierailija
19/30 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä taas.

Siis kyllä sanoisin että avioliittomme nitisee liitoksissaan. Se ei kuitenkaan ole hajoamassa, olemme keskustelleet asioista ja tiedämme että tämä on vain "vaikea vaihe". Mies on painanut 12h päivää ja minä pyörittänyt kotia, sekä avustanut firman paperiasioissa jne.

Ja mies tässä lomasta alkoi puhumaan ja on sen kannalla, minä en niinkään viitsisi velkarahaksi reissata. Kyseesä tosin ei ole iso summa, 1500-2000€, ja maksuvaikeuksia tuskin on. Sukulainen itseasiassa tarjosi rahaa tilanteemme tietäen.

Pitää nyt miettiä vielä. Olisi tuolla aika kivoja äkkilähtöjä näköjään, katselin niitä juuri miehen vaatiessa :)

Vierailija
20/30 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohteen katsotte sen mukaan että siellä voi rentoutua ettei loma mene riitelyksi ;) Jos löydätte sopivan äkkilähdön niin sillä saattaa säästää muutaman euron.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän