Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en kelpaa ystäväksi kenellekään?

Vierailija
13.12.2008 |

Mikä minussa voi olla niin pahasti vialla :((((((

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisestä paistaa se, ettei arvosta itseään jolloin suora seuraus on että muidenkin on vähän vaikea arvostaa. Tämä ei välttämättä ole mitenkään tietoista edes mutta sen vaan jotenkin vaistoaa.

Vierailija
22/24 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuksen mukaan ihmiset, joilla on huono itsetunto loukkaantuvat herkästi ja syyttävät usein itseänsä. Asettuvat jollain lailla uhrin asemaan. Puheissa se saattaa tulla esiin sellaisena negatiivisuutena: mulla ei ole mahdollisuutta opiskella, mä en tarvi uusia vaatteita, mä en ansaitse parempaa tms.

Toinen tapa on se, että se on jonkinlaista itsekorostusta: kaikki mitataan rahassa, on näyttäviä statussymboleita.

Oleellista on kai se, että usein ne, joilla on huono itsetunto vertaavat itseänsä koko ajan muihin ja muokkaavat käyttäytymistään sen mukaan. Eivät ole siis aitoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis oppia luottamaan itseensä? Niin että muutkin sen huomaavat. Jos se todella on niin tärkeä asia ystävyydessä.. Tietysti, kyllä muutenkin haluan oppia luottamaan itseeni, mm. siitä syystä käyn terapiassakin.

Kiitos kun jaksatte vastailla, piristää mieltä :o)

ap

Vierailija
24/24 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuksen mukaan ihmiset, joilla on huono itsetunto loukkaantuvat herkästi ja syyttävät usein itseänsä. Asettuvat jollain lailla uhrin asemaan. Puheissa se saattaa tulla esiin sellaisena negatiivisuutena: mulla ei ole mahdollisuutta opiskella, mä en tarvi uusia vaatteita, mä en ansaitse parempaa tms.

Toinen tapa on se, että se on jonkinlaista itsekorostusta: kaikki mitataan rahassa, on näyttäviä statussymboleita.

Oleellista on kai se, että usein ne, joilla on huono itsetunto vertaavat itseänsä koko ajan muihin ja muokkaavat käyttäytymistään sen mukaan. Eivät ole siis aitoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi